Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
1406 резултата за автомобили
суперавтомобили
Bugatti Centodieci е най-мощният супераватомобил в историята на компанията
Bugatti Centodieci е най-мощният супераватомобил в историята на компанията
Френският производител на луксозни суперавтомобили отново намери атрактивен начин да изненада своите потребители по цял свят. Този път компанията представи впечатляващия модел, който се казва Bugatti Centodieci. Всъщност под това име се крие "най-мощният суперавтомобил" създаван в историята на Bugatti досега. Возилото дори може да се похвали с повече конски сили от 1600к.с. на Bugatti Chiron, съобщава TechCrunch.     Едва ли е изненадващо, че цената е напълно логична с оглед визията, спецификациите и възможностите на суперавтомобила. Малцината любители на високите скорости, които могат да си го позволят ще могат да купят Bugatti Centodieci за $8.9 млн. Новият модел се отличава с характерните дизайнерски елементи на компанията и е вдъхновен от уникалния "EB110", чиято премиера бе през 1991г. и е собственост на Романо Артиоли.     Името Centodieci не е случайно, тъй като е италианската дума за "110", като суперавтомобила е създаден специално за 110-годишнината от основаването на Bugatti. Oптималната мощност се гарантира от 8-литров W16 двигател с 1600 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч. за 2.4 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена до 380 км/ч. Компанията ще произведе само 10 броя на Centodieci, които вече са продадени.   Още от Digital: Какви хора могат да си позволят Bugatti Chiron за $3 млн.
електрически автомобили
Eлектрическият автомобил Volkswagen I.D. R подобри рекорда за енергийна ефективност на Нюрбургринг
Eлектрическият автомобил Volkswagen I.D. R подобри рекорда за енергийна ефективност на Нюрбургринг
Техническият екип на Volkswagen от месеци се подготвяха усилено, но вече успяха да подобрят рекорда за най-бърза обиколка на автомобил, който не отделя вредни емисии на легендарната писта Nürburgring-Nordschleife. Това постижение е направено с електрическия Volkswagen ID.R  Сега компанията се похвали, че по време на обиколките на състезателното трасе е поставен още един рекорд. VW ID.R е постигнал обиколка от 6:05.336 минути при рекордно ниска консумация на енергия от 24.7kWh.   Пилот на електрическия автомобил при подобряването на рекорда във 20,8-километровото "Green Hell" трасе e Ромейн Думас. Oфициалните данни свързани с тестовете на VW ID.R също така показват, че по време на обиколките той е бил подложен на центробежни сили при преминаване на завой, равняващи се на три и половина пъти повече от теглото му. Бордовите инструменти нa 500-kW (680-PS) ID.R прототипа са отчели максимални стойности от 3.49g, съобщава Engadget.     Резултатите на VW ID.R са по-бързи от тези на Porsche 911 GT3 при 25% по-ниска консумация на енергия, твърдят от Volkswagen. Модерните системи на автомобила са възстановили 9.2% от изразходваната енергия на една състезателна обиколка. Компанията е използвала модифициран генератор, който е екологичен и използва глицерин с "почти нулеви" вредни емисии вместо бензин. VW продължават да работят над технологията и се надяват по-скоро да я използват в серийните си автомобили на пазара.     Още от Digital: Всички електрически автомобили в ЕС трябва да издават звук при скорост по-малка от 20 км/ч от 1 юли
суперавтомобили
Електрическият суперавтомобил Lotus Elija ще може да се зареди на пълен капацитет за девет минути
Електрическият суперавтомобил Lotus Elija ще може да се зареди на пълен капацитет за девет минути
Lotus официално разкриха повече детайли за впечатляващия суперавтомобил, който разработват с кодовотo име Elija". Въпросният модел ще се захранва изцяло от електрически двигатели и ще предложи максимална мощност от впечатляващите 1973 конски сили. Главният изпълнителен директор на компанията, Фил Попам изрази увереност, че Lotus Elija да постави основните на изцяло нова ера в еволюцията на компанията. Дизайнът е вдъхновен от ретро автомобилите на Lotus.     Новият суперавтомобил ще се превърне в директен конкурент на Tesla Roadster, като по план и двата  модела ще се продават на пазара през следващата година. Любопитни детайли разкриват, че дизайнерите на Lotus са провели множество от тестове на пистата, на която се провеждат легендарните състезания от "24-те часа на Льо Ман". По този начин екипа се надява да гарантират, че електрическият автомобил ще предложи най-добрата аеродинамика, съобщава Engadget.     Според първоначалните данни Lotus Elija ще е в състояние да ускорява от 0 до 100 км/ч. за по-малко от три секунди. Максималната скорост ще надхвърля 330 км/ч. Компанията също така твърди, че вградените батерии могат да се заредят на пълен капацитет за по-малко от девет минути, което е доста впечатляващо постижение. Тепърва ще разбираме повече за Lotus Elija. Новият суперавтомобил ще се продава на пазара за около $2.1 млн.   Още от Digital: Eлектрическите автомобили ще са основно средство за публичен транспорт между 2022-2025г.
софтуер
HongMeng OS ще е операционна система за смарт джаджи с Интернет на нещата, а не за смартфони
HongMeng OS ще е операционна система за смарт джаджи с Интернет на нещата, а не за смартфони
Huawei продължават да бъдат една от най-дискутираните теми в индустрията, което се дължи на търговските санкции и желанието им да представят собствена операционна система. Подобна стратегия ще позволи на китайския производител да намали зависимостта си от своите американски партньори и да продължи да оперира, дори без достъп до Android. Първоначаланите очаквания бяха платформата да бъде налична с името HongMeng OS в Китай, но сега разбираме, че плановете на Huawei са различни.   В случая не става въпрос за името на операционната система, а за планираното ѝ предназначение. Оказва се, че HongMeng OS всъщност няма да се използва от смартфони, тъй като е оптимизирана за умни джаджи с платформата Интернет на нещата и автономни автомобили. Това бе потвърдено от председателя на Huawei, Лианг Хуа, информира AndroidHeadlines. Тестовете с HongMeng OS досега показват, че платформата може да оперира с ниска латентност от няколко секунди, което е подходящо за умни джаджи, но не и за смартфони.     Това означава, че Huawei вероятно работят над още една операционна система за мобилни устройства, но се нуждаят от повече време. Един от големите проблеми, пред които е изправена компанията е как ще привлече вниманието на разработчиците. Вече ви информирахме, че Huawei регистрира търговската марка Harmony за операционната си система, което се случи само преди дни. Повече за плановете на компанията ще научим на предстоящата HDC 2019 конференция, която ще се проведе в Китай между 9 и 11 август.   Още от Digital: Шефът на Huawei потвърди, че oперационната система на Huawei ще е по-бърза от Android и macOS
автомобили
EС отхвърли предложението за въвеждане на единен Wi-Fi стандарт за автомобили
EС отхвърли предложението за въвеждане на единен Wi-Fi стандарт за автомобили
ЕС провеждат активна политика в сферата на автомобилите и финансират много проекти, които стимулират навлизането на по-усъвършенствани технологии в този сегмент. Една от най-обсъжданите теми през последните месеци е въвеждането на единен стандарт, който е базиран на Wi-Fi технологията и бе предложен от Volskwagen. Още през април законодателните органи на ЕС одобриха плана за Wi-Fi стандарт пред алтернативната 5G мрежа, която се разработва от BMW и Qualcomm.   Въпреки тази подкрепа и множеството обсъждания ЕС сега изненадващо за много анализатори отхвърли предложението на Volkswagen. Резултатите от проведеното гласуване на представители на 28-те държави-членки на ЕС показва, че 21 от тях са против идеята за Wi-Fi стандарт, която вече бе одобрена от Европейският парламент. Още по-любопитното е, че някои от страните с най-силно развити автомобилни индустрии, като Германия и Франция също гласуват против, информира Reuters.     Teзи мерки са част от опитите на ЕК да създаде необходимите регулации за автомобилите, които са свързани с интернет на територията на континента. Изчисленията на наблюдателите показват, че това ще се превърне в бизнес с приходи от милиарди евро за производителите на автомобилите и оборудване, както и за телекомуникационните компании. Въвеждането на общи стандарт е задължителен компонент от стратегията на ЕС, който ще осигури необходимия баланс в индустрията.   Oще от Digital:  Четири твърдения за автомобилите с Интернет, на които не трябва да вярвате
Bridgestone
Гумите Bridgestone Turanza QuietTrack ще направят електрическите автомобили безшумни
Гумите Bridgestone Turanza QuietTrack ще направят електрическите автомобили безшумни
Електрическите автомобили набират все по-голяма популярност и вече са основен приоритет за най-големите производители. Инженерите им се надпреварват с различни идеи, които да увеличат максимално пробега им, както и да ги направят по-безшумни. Bridgestone представиха официално новия представител на своята популярна серия Turanza, който има потенциала да помогне за постигането на втората цел. Пълното име на гумите е Bridgestone Turanza Quiet Track.   Както наименованието подсказва са разработени с идеята да минимализират звука, който възниква при триенето с пътното платно. За да постигнат този ефект от Bridgestone са променили изцяло структурата на гумите и начина, по който повърхността им си взаимодейства с настилката, съобщава Wired. По този начин водачите на електрически автомобили почти няма да чуват нищо, докато се придвижват и могат да фокусират вниманието си изцяло върху пътя пред себе си.     Компанията не е променяла химичния състав на гумата, а покритието във външната част, за да спре ненужния шум. Tака например Bridgestone използват няколко тънки надлъжни канали и множество по-малки, които са разположени диагонално. Ориентацията на страничните канали се оказва ключова, тъй като не позволява на въздуха да се компресира и респективно да издава добре познатия звук. Цената на една бройка на Bridgestone Turanza QuietTrack е $133.   Още от Digital: Всички електрически автомобили в ЕС трябва да издават звук при скорост по-малка от 20 км/ч от 1 юли
автомобили
Как технологиите с добавена реалност ще направят автомобилите по-добри
Как технологиите с добавена реалност ще направят автомобилите по-добри
Водещите платформи за смартфони вече предлагат приложения, които се възползват от добавената реалност. Заглавия като Pokemon Go и Lego Studio са доста интересни и съчетават AR елементи с действителната среда. Подобни технологии не са подходящи само за игри, но могат да имат много по-разнообразни приложения. Неслучайно добавената реалност вече привлича големите производители на автомобили, съобщава CNet.     Технологията предлага подходящо решение на проблема с ограничената видимост на автомобилите. По този начин например могат да се използват кадри от външната камера, които се наслагват пред превозното средство, което опитвате да изпреварите. Другият вариант е софтуер с добавена реалност да превърне ремаркето на товарния камион пред вас в огромно огледало задно виждане и др. Приложенията на технологията са доста различни.     Системите за навигация също могат да претърпят сериозни промени, които да улеснят водачите при интеграция на AR. Интерфейсът на централната конзола може да показва не само кадри в реално време на пътя, но и допълнителна информация за дистанция, скорост и гориво. Някои производители дори виждат бъдеще, в което това съдържание се проектира директно на предния прозорец на автомобилите.   Още от Digital: Бъдещите автомобили ще могат да разпознават лицата на различните потребители
eлектрически автомобили
Всички електрически автомобили в ЕС трябва да издават звук при скорост по-малка от 20 км/ч от 1 юли
Всички електрически автомобили в ЕС трябва да издават звук при скорост по-малка от 20 км/ч от 1 юли
Електрическите автомобили тепърва ще стават все по-популярни и вече провокираха сериозен интерес сред водещите производители. В следващите няколко години хибридите и EV моделите ще преобладат в портфолиото на най-големите компании. ЕС въвеждат нови регулации, които влизат в сила от 1 юли. След тази дата всеки електрически автомобил ще трябва да издава звук със сила от поне 56 децибела, ако се движи с не повече от 20 км/ч, съобщава TheNextWeb.   За да спазят изискването производителите ще трябва да оборудван своите модели с т.нар. "Acoustic Vehicle Alerty System" (AVAS). Идеята в случая е, че автомобилите с електрически двигатели са доста безшумни, което е предпоставка за инциденти на пътя. Въвеждането на система, която издава звук над определена честота е подходящо решение, което ще спести доста проблеми на пешеходците. Производителите ще могат да избират точно какъв звук да издават автомобилите им.     Необходимо е да бъде достатъчно ясен и да надхвърлява границата от 56 децибела. Тази стойност не е подбрана случайно и е идентична със звука на преминаващ около вас автомобил, работещ климатик или елеткрическа четка за зъби. В същото време хората, които пресичат и носят слушалки е малко вероятно да чуят предупредителните сигнали. Тези мерки имат за цел да гарантират безопасността на гражданите и да спестят неприятности  на водачите на автомобили.   Още от Digital: Eлектрическите автомобили ще са основно средство за публичен транспорт между 2022-2025г.
автомобили
Нова технология ще позволи на автомобилните гуми да генерират електричество, докато се движат
Нова технология ще позволи на автомобилните гуми да генерират електричество, докато се движат
Aвтомобилите са обект на множество иновации през последните години и вече предлага усъвършенствани системи за асистиране на водача и автономно шофиране. Гумите са един от класическите елементи на този тип превозни средства, като тяхната визия и функционалност не се е променяла съществено от десетилетия. Нов проект на специалисти от Sumitomo, обаче крие нужния потенциал да предизвика следващата голяма иновация в автомобилните гуми.   Причината е, че дъщерната им компания Falken Tyres експериментира с нова технология, която може да им позволи да генерират електричество, докато се движат. Това е възможно, чрез компактно устройство кръстено с името "The Energy Harvester" и се разполага във вътрешността на гумите. След това при движението им джаджата е в състояние да конвертира статичното електричество в използваема енергия. Проектът им още е в начална фаза, но тестовете са доста оптимистични.     Във вътрешността на "The Energy Harvester" има два отделни слоя гума, като всеки от тях е покрит с електрод, съобщава CNet. При движението на гумата тя се деформира, което кара негативния и положителния заряд да си взаимодействат. Именно така се генерира малко количество електричество, което все още не е достатъчно, за да увеличи пробега на EV автомобил. Инженерите на Sumitomo ще продължат с тестовете, за да подобрят възможностите на технологията.   Още от Digital: Мichelin и GM ще продават автомобилни гуми, които не използват въздух до 2024г.
електрически автомобили
Нова технология ще позволи на електрическите автомобили да изминават над 1100 км. с едно зареждане
Нова технология ще позволи на електрическите автомобили да изминават над 1100 км. с едно зареждане
Eлектрическите автомобили представляват бъдещето на индустрията и с всеки месец се радват на по-голяма популярност сред потребителите. Един от основните проблеми, пред който са изправени производителите на модели в този сегмент са батериите. Компаниите тестват различни идеи как да удължат капацитета им, но също и да се справят с факта, че те са твърде скъпи, а в определени моменти могат да са опасни за пътниците.   Необходимо е разработването на по-евтина алтернатива, която в същото време е и по-лесна за производство, съобщавa DigitalTrends. Съчетанието между тези характеристики ще острани настоящите проблеми пред батериите и ще направи EV автомобилите още по-атрактивни. Екип от специалисти на компанията XNRGI работят над интересно решение на проблема с технологияте Powerchip и богато портфолио от патенти.     XNRGI създават 3D структура от литиеви 12-инчови дискове, съдържащи над 160 млн. микроскопични пори. Като външен слой се поставя специална повърхност от съединения, които нямат проводникови свойства. Вътрешното покритие е от метал и съхранява електричеството. Крайният резултат са прототипи, които са по-безопасни, но също така по-евтини за производство и иамт със 70% пъти повече площ, отколкото 2D батериите.   Още от Digital: Eлектрическите автомобили ще са основно средство за публичен транспорт между 2022-2025г.
автомобили
Защо потребителите в Япония масово наемат автомобили, но не ги шофират
Защо потребителите в Япония масово наемат автомобили, но не ги шофират
Услугите за наемане на автомобили набират все по-голяма популярност и са основна форма на транспорт в Япония. Потребителите могат лесно да изберат и наемат кола с няколко кликвания от смартфона, като в големите градове има стотици паркинги за тази цел. В момента е възможно да наемете автомобил за 30 минути за по-малко от $4. Някои от най-големите компании в тази сфера като Times24 Co. и Orix, обаче забелязват, че доста  клиенти връщат колите без да са ги шофирали.   За да разберат какво всъщност провокира тази странна активност двете компании провеждат проучване сред своите клиенти. Резултатите променят изцяло представата им за начина, по който клиентите използват предоставяните услуги. Така например един от редовните клиенти на Times24Co. споделя, че е наел автомобил за 30 минути, тъй като не е намерил подходящо място да обядва. В друг случай потребител го прави, за да подремне за час преди да продължи с динамичното си ежедневие.     Mного хора използват подобни услуги, за да играят на мобилното устройство, да проведат на спокойствие няколко разговора или да се преоблекат. Ниските цени за наем са другата причина хората в Япония да ги използват за различни неща, които не включват шофиране. Така например не е нужно да търсят място къде да похапнат, а просто да донесат храната и да го направят в автомобила. Зареждането на батериите на мобилните устройства  също често е една от водещите причини за наемане на автомобил в страната.   Още от Digital: Eлектрическите автомобили ще са основно средство за публичен транспорт между 2022-2025г.
електрически автомобили
Филмовият композитор Ханс Цимер ще създаде звуците на електрическите автомобили на BMW
Филмовият композитор Ханс Цимер ще създаде звуците на електрическите автомобили на BMW
Вече ви информирахме, че BMW разработват конкурент на Tesla Model S с името Power BEV. Компанията не крие амбициозните си планове да се превърне в лидер в този сегмент. BMW са осигурили солиден бюджет, който ще бъде инвестират в новата им генерация EV автомобили от висок клас. Един от финансираните проекти включва и името на известния германски композитор на филмова музика, Ханс Цимер. Той е работил в популярни продукции като Interstellar, Inception, The Dark Knight Trilogy, 12 Years a Slave, Blade Runner 2049 и др.     Неговата роля е да създаде звука на следващото поколение от електрически автомобили на компанията. Това е необходимо, тъй като EV моделите за разлика от традиционните бензинови и дизелови двигатели са почти безшумни. Ханс Цимер ще си партнира заедно с аудио специалиста на BMW, Ренцо Витале в композирането на най-подходящите звуци за предстоящата серия EV автомобили не германския производител. Това е част от иновативната платформа "BMW IconicSounds Electric" на компанията, съобщава TheVerge.   Ханс Цимер (вдясно)   От една страна компанията иска да накара автомобилите им да звучат максимално естествено, докато преминавате през улиците на големите градове. В същото време BMW желаят да придадат различен звук на всеки свой електромобил, за да го отличава от останалите и да му създадат собствена индивидуалност.  Футурустичният BMW  Vision M Next ще се превърне в първия автомобил на компанията, който ще се възползва от креативния проект на BMW и популярния композитор на филмова музика.   Още от Digital: Какво да очакваме от BMW в пазара на електрически автомобили  
светофари
Бъдещите светофари ще използват изкуствен интелект и ще знаят кога искаме да пресичаме
Бъдещите светофари ще използват изкуствен интелект и ще знаят кога искаме да пресичаме
Сегашната система на придвижване в градска среда с натискане на специални бутони за пресичане на пътното платно не се харесва от доста хора. От една страна се налага да чакате, докато светофара светне зелено, а от друга е възможно ръцете ви да са заети, което затруднява целия процес. Въпреки това именно това е системата, която се използва от повечето градове на европейския континент и гарантира, че пресичаме безопасно големите кръстовища. Скоро, обаче това може да се промени, информира Endgadget.   Eкип от австрийски учени работят над иновативно решение, което ще позволи на самите светофари да предвиждат кога искаме да пресичаме и да сингализират съобразно желанията ни. За целта ще се използват камери разположени във външната им част, които покриват зрително поле от осем на пет метра. Необходими са две-три секунди да се разбере желанието на пешеходец да пресече и да се активира зелената светлина. Това се случва около 3-4 секунди преди натискането на сегашния бутон.     Създателите на концепцията твърдят, че може да регулира по такъв начин движението, че да улесни значително трафика. Системата използва алгоритми с изкуствен интелект, за да анализира и предвижда действията на пешеходците. Предстоят още тестове, като през следващата година технологията ще бъде изпробвана в реални условия в няколко австрийски града. Ако всичко върви по план постепенно тази система може да остави в миналото настоящите терминали с бутони, които използваме за пресичане на улиците.   Още от Digital: Какво е бъдещето на публичния транспорт
Android Auto
Новият дизайн на Android Auto вече е достъпен за всички потребители
Новият дизайн на Android Auto вече е достъпен за всички потребители
Google използваха своята I/O конференция с разработчиците, за да ни разкрият повече детайли за новия дизайн на Android Auto. Това е най-големият ъпдейт в интерфейса на платформата досега. От компанията уточниха, че актуализацията ще ви позволи по-бързо да откривате желаната информация и да работите с централната козола, докато шофирате. Новата версия Android Auto предлага редица допълнителни функции, с които да улесни максимално водачите и да забавлява другите пътници в купето.   Така например платформата ще продължи да възпроизвежда музиката, която сте си пуснали на смартфона в момента, когато седнете зад волана. Предвидена е и опция автоматично да бъде стартирано предпочитаното мобилно приложения за навигация. Водещ акцент в ъпдейта е потребителите да могат да свършат каквото искат с минимален брой кликвания в менюто. Целият интерфейс на Android Auto е променен, като водачите на автомобили вече могат да стартират популярния Dark Mode режим, докато шофират съобщава AndroidPolice.     Функцията ще направи пътуването вече много по-приятно, тъй като няма да дразни излишно очите. Google твърдят, че внимателно са избрали шрифтовете на текста и другите цветни елементи, за да подобрят видимостта. Актуализацията подобрява възможностите за свързване на смартфони, но също извършване на обаждания, изпращане на съобщения, получаване на нотификации от приложения и др. Новият ъпдейт вече се разпространява от компанията и в кратки срокове ще бъде достъпен за всички потребители.     Oще от Digital: Вече можем да използваме смартфоните си, дори ако са свързани към Android Auto
Michelin
Мichelin и GM ще продават автомобилни гуми, които не използват въздух до 2024г.
Мichelin и GM ще продават автомобилни гуми, които не използват въздух до 2024г.
Концепцията за ново поколение гуми за автомобили, които не използват въздух не е нова. Вече сме виждали прототипи на подобни модели, но ще са необходими години преди да станат реалност. Eдин от лидерите в индустрията, а именно Michelin стартира иновативен проект със специалисти на General Motors (GM), който има за цел да ускори този процес. Двете компании заедно са разработили уникалния прототип "Unique Puncture-Proof Tire System" (Uptis), съобщава Engadget.   Всъщност това е гума, която е предназначена за автомобили, които се произвеждат серийно и е изградена като съчетание от композитна гумена смола, в която са вградени нишки от фибростъкло. Тестовете на Michelin показват, че Uptis позволяват достигането на високи скорости, с които асоциираме движението по магистрала. Досега всички подобни прототипи можеха да функционират при забавяне на скоростта, а не при постоянно ускорение. GM започват тестове в следващите месеци.     Компанията планира да използва Uptis в лимитирана серия aвтомобили от серията Chevy Bolt. В случай, че няма неочаквани проблеми се очаква масовото производство на уникалните гуми да стартира през 2024г. Oт Michelin твърдят, че предимствата на подобен продукт са разнообразни и са свързани не само със сигурността, но и с намаляването на разходите.  Успоредно с това GM виждат голям потенциал в Uptis и новата генерация електрически и автономни автомобили.   Още от Digital: Michelin искат да създадат първите автомобилни гуми, които използват дървесина
видео ревю
Какви коли карат най-богатите шефове на технологични компании в света
Какви коли карат най-богатите шефове на технологични компании в света
Какви коли карат най-богатите шефове на технологични компании в света   Наравно със скъпоценните камъни, супер скъпите часовници и огромни имения на екзотични места, един от символите на богатство са бутиковите автомобили. Не говорим за тривиални лимузини с цена на тристаен апартамент в Люлин, а за зверове като Koenigsegg One:1, Aston Martin One-77, Pagani Huayra и Ferrari Laferrari които струват колкото хубава къща с басейн в Бояна. Дали обаче най-богатите хора от света на технологиите, карат точно такива автомобили? В това свое видео, Digtial.bg ще ви покаже какви...