Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
1562 резултата за автомобили
видео
Ето кои са Топ 10 на най-скъпите серийни автомобили в света за 2021 година (Видео)
Ето кои са Топ 10 на най-скъпите серийни автомобили в света за 2021 година (Видео)
Започваме с един супер спортен пистов автомобил със скромната цена от 5 милиона лева. Интересното при него, че той използва атмосферен двигател, без принудително пълнене посредством турбини. Моделът е наследник на Pagani Zonda R и носи името Pagani Huayra R. Тразработен съвместно с HWA AG, V12 двигателят предоставя 850к.с. и 750Нм въртящ момент. Двигателят е високооборотен и върти до 9000 оборота в минута. Теглото на автомобила е малко над 1 тон и в него преобладават карбоновите детайли.  
видео
Топ 20 на най-скъпите серийни супер автомобили в света за 2021 година (Видео)
Топ 20 на най-скъпите серийни супер автомобили в света за 2021 година (Видео)
Това е класация, която със сигурност ще ви бъде интересна. В нея Digital.bg ще ви покаже невероятни автомобили, които могат да бъдат определени като произведения на изкуството и на инженерната мисъл. 
Android 12
Функцията Car Key ще позволи да отключим автомобила си от смартфоните с Android 12
Функцията Car Key ще позволи да отключим автомобила си от смартфоните с Android 12
Google са установили контакти с водещи производители на автомобили и разработват смарт решение, което ще допълни функциите на Android. В проекта участват експерти на BMW, GM, Honda, Hyundai, Volkswagen и др. Основната цел е създаването на умна система за отключване на вратите и стартиране на автомобилите, директно от екрана на смартфоните. Системата за дигитални ключове на Google ще стане част от Android 12. Това е нова версия на операционната система, която ще бъде представена през есента. Много функционалности, над които работи компанията ще бъдат допълнени и от възможност за взаимодействаме с автомoбилите. Функцията ще използва Ultra-Wideband (UWB) технологията за радиопредаване, при която сензора може да определи посоката на сигнала и да функционира като миниатюрен радар. По този начин се подпомага антената на смартфоните в намирането и идентифицирането на обекти, оборудвани с UWB предаватели. В конкретният случай потребителите ще могат да отключват и заключват автомобилите без дори да се налага да вадят мобилните устройства от джобовете си.     Дигиталните ключове ще се възползват от предимствата на NFC технологията, като потребителите ще могат да споделят виртуални копия с приятели или членове на семейството. Единственото действие, което е необходимо изисква да насочите смартфона към вратата на автомобилите, за да направите отключването. Връзката се осъществява с помощта на сензор, който е вграден в рамката на вратата. Google искат да предложат свободен достъп до новата функционалност на производителите на автомобили. Огромният брой смартфони с Android ще улеснят и позволят на повече хора да тестват дигиталните ключове в Android 12. Премиерата ще е през есента, когато официално ще бъде предоставена повече информация за ъпдейтите към настоящите смартфони с Android.   Oще от Digital: Какви ще са новостите в Android 12
електрически автомобили
Учени разработват технология, която може да зареди електрически автомобил за 10 минути
Учени разработват технология, която може да зареди електрически автомобил за 10 минути
Електрическите автомобили предлагат все по-дълго време с едно зареждане, благодарение на редица технологични иновации. Въпреки очевидния напредък в тази насока все още има какво да се желае от батериите за EV превозните средства. Учените от Harvard University също инвестират в разработката на алтернативни дизайни на батерии за електромобили. Експерименталната архитектура, която предлагат се отличава със сериозно предимство, тъй като може да извърши зареждане за не повече от десет минути. Това е сериозен прогрес, в сравнение с настоящите технологии. Специалистите на Harvard University също така твърдят, че издръжливостта е другото голямо предимство на алтернативната батерия. Причината е, че са използвани високоефективен литиев метал и твърде електролит, които гарантират висока стабилност дори в продължение на хиляди цикли на зареждане. Учените се надяват да оптимизират възможностите на съвременните литиево-йонни батерии, като разменят графита и медта, използвани за анода с литиев метал. Отличният капацитет и плътност го превръщат в оптималното решение за постигането на амбициозните цели на проекта, съобщава NewAtlas.     Анодът на батерията работи с течен електролит и другия електрон, катода за извършване на стандартните цикли на зареждане и зареждане. За да предпазят прототипа от формирането на дендрити се използват няколко различни слоя, които предотвратяват тези процеси. Структурата е вдъхновена от начина, по който правим сандвич и включва няколко отделни компонента. Литиево-металната батерия, която предлагат има графитно покритие, което допринася за добрите резултати. Тестовете показват, че батерията успява да запази 82% от своя капацитет след 10 000 цикъла на зареждане. Експертите на Harvard University са уверени, че с бъдещото развитие на технологията ще успеят да заредят по този начин електромобили за едва 10-20 минути.   Още от Digital: Защо магнитите са толкова важни за електрическите автомобили  
видео
Lamborghini ще спрат да правят автомобили с бензинови двигатели - преминават на електромобили (Видео)
Lamborghini ще спрат да правят автомобили с бензинови двигатели - преминават на електромобили (Видео)
В рамките на тази и следващата година, споменатите Aventador, Huracan и Urus ще получат фейслифт версии, които ще са последните изцяло бензинови модели на Lamborghini. През 2023 година, на бял свят ще се появи първият хибриден суперкар на компанията, като до края на 2024 година, всички модели от портфолиото на Lamborghini ще бъдат с хибридни двигатели. Първите изцяло електрически модели са планирани за 2025 година, а до 2030 година, Lamborghini вече няма да има модели, различни от електрически. Това вероятно ще е края на ерата на шумните суперкари с двигатели с вътрешно горене, които привличат погледите на всички по улици, които първо ги чуват, а чак след това виждат.
видео
Топ 7 на най-редките спортни колекционерски автомобили в света (Видео)
Топ 7 на най-редките спортни колекционерски автомобили в света (Видео)
Почти всички хора карат серийни автомобили, които са произведени в стотици хиляди бройки. Идеята на такива масови производства е да се постигнат по-ниска цена, лесно обслужване, добра сервизна мрежа, резервни части и вторичен пазар. Такива автомобили обаче е почти невъзможно да станат ценни колекционерски екземпляри. Такива обикновено стават модели, които са били произведени в ограничени серии, като най-ценните от тях са тези с мощни двигатели и състезателна история. В това свое видео Digital.bg ще ви покаже 7 много редки спортни автомобила, за които е възможно дори да не сте чували до момента.  
Toyota
Toyota купува бизнеса с автономни автомобили на Lyft за $550 млн.
Toyota купува бизнеса с автономни автомобили на Lyft за $550 млн.
Lyft са се съгласили да продадат своята дивизия за автономни автомобили на дъщерно дружество на Toyota. Tова ги превръща в поредния производител, който се отказва от активната разработка на AV автомобили в индустрията. Според конкретните данни сделката ще позволи на Woven Planet Holdings да придобият пълен контрол над бизнеса със самоуправляващи автомобили на Lyft със степен на автономност Level 5. Финансовите параметри на сделката се очаква да достигнат до $550 млн. Интересна подробност е, че Lyft вече са получили сума от $200 млн. докато останалите пари ще се преведат в следващите пет години. Компанията очаква да спести повече от $100 млн. в NAAP разходи през годината, което ще гарантира по-добра позиция за генериране на дългосрочна печалба. Съгласно споразумението Toyota се съгласяват да използват данните и платформата на Lyft за всяка търговска услуга, която планират да представят под дъщерното си дружество Woven Planet. Aко всичко върви по план регулаторите ще одобрят сделката през третото тримесечие на 2021г.     По този начин ще се сложи край на четиригодишни разработки на Lyft в сферата на самоуправляващите автомобили. Сделката ще позволи на компанията да оптимизира финансовото си състояние като се фокусират към по-доходоносния си традиционен бизнес. Още в края на миналата година Uber продават бизнеса си с автономни автомобили на Aurora за $4 млрд. Lyft изглежда ще последват примера на своя конкурент, за което със сигурност допринася пандемията и бизнес ограниченията около COVID-19 кризата. Автономните автомобили са все още концепция, която има тестов характер. Постоянните инвестиции са сериозен разход, който Lyft ще си спестят след финализиране на придобиването. В същото време Toyota разработват усъвършенствани системи за асистиране на шофирането в автономните автомобили с Guardian, който още не сме виждали в сериен автомобил. Сумата от $550 млн. за финансиране на сделката с Lyft ще бъде преведена под формата на кешово плащане.       Още от Digital: Какво трябва да знаем за самоуправляващите автомобили
технологични новини
Най-актуалните теми в digital.bg от 20 април в digital.bg (Видео)
Най-актуалните теми в digital.bg от 20 април в digital.bg (Видео)
Социалната мрежа е основно средство за комуникация и достъп до новини за милиони потребители, независимо от устройството, което използват. Внушителното количество информация, което споделяме във Facebook, обаче крие рискове за сигурността на личните данни. Увеличава се броя на потребителите, които не са доволни от политиката на компанията да превръща информацията в мощен източник на приходи.   1. Как да прехвърлим снимките и публикациите от Facebook в други сайтове Отношенията с рекламните партньори за ключови за бизнеса на Facebook и партньорството им най-вероятно...
технологични новини
5 технологични теми, които привлякоха най-голям интерес на 16 юни в digital.bg (Видео)
5 технологични теми, които привлякоха най-голям интерес на 16 юни в digital.bg (Видео)
Microsoft вече насрочиха голямо събитие на 24 юни.
Apple
Аpple разработват по-добри въздушни възглавници за автомобили
Аpple разработват по-добри въздушни възглавници за автомобили
Всеки път, когато Apple реализират премиерата на нов продукт се създават свръхочаквания сред потребителите. Богата история на компанията е изпълнена с разработката на софтуерни и хардуерни решения, които променят изцяло технологичната индустрия. Устройства като iPod, iPad, iPhone, Apple Watch и AirPods са само някои от подходящите примери за горното твърдение. Apple продължават да инвестират в технологии, които да променят ежедневието на милиони хора. Голям интерес за компанията представляват технологиите с добавена и виртуална реалност. От доста време се експериментира с уникални очила, които могат да проектират дигитално съдържание пред очите на потребителите. Технологичният гигант също така вижда значителен потенциал за бъдещо развитие в сегмента на автомобилите. Аpple Car може да се превърне в най-важната премиера в историята на компанията. Тестовете с прототипи на електромобили се провеждат вече няколко години, като се очаква първият модел на Apple в тази пазарна ниша да е достъпен през 2024г.     Със сигурност Apple Car ще предложи иновации, които не сме виждали досега в индустрията. Усъвършенствана система за автономно управление също ще стане част от първия автомобил на Apple. Експертите на компанията са патентовали нов метод, с който се надяват да подобрят дизайна на въздушните възглавници. По този начин ще допринесат още повече за безопасността на пътниците при пътуване с Apple Car. Водещият приоритет е да се предотврати възможността отломки и други външни обекти да наранят пътниците. Идеята е въздушните възглавници да се справят не само при челен удар, но също да блокират навлизането на евентуални предмети през предното стъкло. Поставянето на допълнителна преграда в купето е само едно от решенията, с които експериментира Apple.     Още от Digital: Apple ще представят eлeктромобил с революционна батерия през 2024г.
електрически автомобили
Електрически суперавтомобил с мощност 2040 к.с. обещава впечатляващ пробег с едно зареждане на батерията
Електрически суперавтомобил с мощност 2040 к.с. обещава впечатляващ пробег с едно зареждане на батерията
Automobili Estrema е името нa италиански производител, който работи усилено над първия си суперавтомомобил. Впечатляващото превозно средство се отличава със спиращ дъха дизайн и използва най-модерните технологии. Електрическият автомобил се казва Fulminea, като финалната версия ще предложи мощност от впечатляващите 2040 конски сили. Според официалните данни на компанията Fulminea ще може да ускорява от 0 до 200 км/ч за по-малко от 10 секунди. В момента има няколко модела, които могат да се похвалят с повече от 2000 к.с., като сред тях са Lotus Evija, Aspark Owl, Rimac C_Two и Pininfarina Battista, съобщава NewAtlas. Специалистите на компанията, обаче са уверени, че ще предложат нещо различно, въпреки сериозната конкуренция. Голямо предимство на Fulminea ще има пробега с едно зареждане. Компанията ще заложи на уникална хибридна система, която ще задвижва Fulminea. Toва ще бъде първият серийно произвеждан модел в индустрията, който използва съчетание от твърдотелни клетки и свръхкондензатори, съобщава NewAtlas.     Ако всичко върви по план  Estrema Fulminea ще има хибридна батерия с обща мощност от 100kWh. Oчакваният пробег с тези параметри ще бъде от порядъка на 520 километра. Въпреки това иновативната система ще доведе до безпрецедентна енергийна плътност от 450Wh/kg  (1200 Wh/l). Белгийският партньор на Аutomobili Estrema в проекта АBBE смятат, че официалните продажби на уникалният автомобил могат да стартират през 2023г. Премиерата на Fulminea може да постави основите на изцяло нова категория в сегмента на електрическите автомобили. Цената не е публикувана официално, но с оглед възможностите и дизайна може да очакваме Fulminea да струва колкото суперавтомобилите на популярните брандове.   Още от Digital: Нова технология ще позволи на електрическите автомобили да изминават над 1100 км. с едно зареждане
Android
Google ще направи Аndroid приложенията за автомобили още по-достъпни
Google ще направи Аndroid приложенията за автомобили още по-достъпни
Android е най-популярната, но не и единствена операционна система на Google. Компанията поддържа още няколко софтуерни решения като Wear OS, и Chrome OS. Портфолиото им също така включва Android Auto - концепцията за модерна инфотейнмънт система за автомобили, която споделят Google. Разширяването на броя приложения, които са съвместими с Android Auto е от стратегическо значение за популярността на платформата. Ако всичко върви по план до края на годината ще има минимум десет модела на производители като Volvo, GM, Renault и Polestar, които се захранват от Android Automotive. По този начин водачите имат достъп до разнообразие от предварително инсталирани приложения на Google, с които да получават навигация, да комуникират и да се забавляват, докато пътуват. Следващата стъпка е да се улесни достъпа на разработчиците от трети страни да оптимизират своите приложения за Android Auto. Компанията потвърди, че разширява обхвата на Android for Cars App Library, която е част от Jetpack, добавяйки поддръжка за Android Automotive OS, информира TechCrunch.     Със сигурност тази информация ще се възприеме положително от разработчиците, които ще могат да създават приложения, които са съвместими с две операционни системи: Android и Android Auto. Toва е важно, тъй като интерфейса и функционалностите ще бъдат идентични на всички модели на производителите. Новите данни на Google разкриват, че вече се работи с партньори за ранен достъп, сред които Parkwhiz, Plugshare, Sygic, ChargePoint, SpotHero, Flitsmeister и др. Инициативата на Google се очаква да стимулира навлизането на повече заглавия в различни категории за автомобилите, които работят с Android Automotive OS. Компаниите, проявяващи желание да се присъединят трябва да попълнят кратка онлайн форма.   Oще от Digital: Android Auto поддържа приложения от трети страни
електрически автомобили
Eлектрическитe автомобили ще бъдат по-евтини за производство от останалите превозни средства до 2027г.
Eлектрическитe автомобили ще бъдат по-евтини за производство от останалите превозни средства до 2027г.
Електромобилите вече започват да присъстват в ежедневието на милиони потребители по цял свят. Независимо дали разполагате с подобно средство няма как да не сте виждали електрически автомобили по пътищата около вас. ЕС вече инвестира в изграждането на мрежа от станции за зареждане на континента, които да стимулират навлизането на повече електрически автомобили на континента. Всички водещи производители изразиха желание до няколко години да преминат изцяло към EV модели. Развитието на технологиите също ще ускори тези процеси, тъй като батериите стават все по-добри. Конкуренцията между компаниите постепенно ще регулира и цената на електромобилите. Ще са необходими шест-седем години преди EV моделите да станат по-евтини от превозните средства, които използват традиционно гориво. Според доклад на TheGuardian по-големите машини като електрически седани, джипове и SUV автомобили ще се произвеждат за по-малко пари от бензиновите и дизеловите модели до края на 2026г. Само година по-късно същото постижение ще обхване и по-малките, градски автомобили, които са доста популярни в ЕС.     Актуалната цена на електрически автомобил със среден размер е €33 330, в сравнение със €18 600 при моделите с бензиново гориво. Прогнозите на анализаторите са, че до края на 2026г ще са нужни около €19 хил. за създаването на автомобили и от двата пазарни сегмента. Ако темповете на развитие се запазят това означава, че до края на десетилетието електромобилите ще бъдат произвеждани за по-малко от €16 300. Всички суми не включват допълнителните такси и данъци в отделните страни. Ключов фактор за развитието на тези процеси е намаляването на цената на батериите от настоящите $100 за kWh. Автомобилният сектор в Европа ще може да се възползва от достигането на стойности от порядъка на $58 до 2030г.   Още от Digital: Защо магнитите са толкова важни за електрическите автомобили
Ferrari
Ferrari ще представят първия си електрически автомобил до 2025г.
Ferrari ще представят първия си електрически автомобил до 2025г.
Ferrari работят усилено над своето портфолио от автомобили с хибридни системи за задвижване. Очакванията са 60% от всички нови модели на компанията да попадат в тази категория до края на 2022г. Компанията следи внимателно развитието на електрическите автомобили, но не избързват с премиерата на първoто Ferrari задвижан изцяло от EV двигатели. Бившият шеф на Ferrari, Луис Камилери коментира потенциалните възможности пред компанията в интересно интервю в края на 2019г. Тогава най-важният човек във Ferrari определи батериите, като основната причина да се бави разработката на електромобил на италианския бранд. Според него технологиите все още не са достатъчно добри за параметрите, които Ferrari иска да предложи на своите клиенти. Водещите производители в автомобилната индустрия вече инвестират в нови иновации, които да гарантират по-дълъг пробег с едно зареждане. Модерните батерии се подобряват с всяка изминала година и Ferrari очакват да пуснат на пазара електрически автомобил през 2025г., съобщавa CNet.     Информацията бе потвърдена от председателя на Ferrari, Джон Елкан по време на годишната среща на високо равнище. Еволюцията на технологиите и усъвършенстването на EV системите ще осигури нови бизнес възможности за еволюция на италианския бранд. Джон Елкан потвърди още, че до края на следващата година ще видим три нови модела на Ferrari. Това е част от бизнес рамката 2018-2022 на компанията, като поне един от новите автомобили ще бъде показан преди края на годината. Голям интерес предизвиква предстоящият SUV модел с името Purosangue, който вероятно ще бъде един от трите нови модела в портфолиото на Ferrari.   Още от Digital: Снимки разкривят визията на 2021 Ferrari Portofino M
видео
Представиха електрически кабриолет с цена от само 7000 лева (Видео)
Представиха електрически кабриолет с цена от само 7000 лева (Видео)
Визуално двуместното електрическо кабрио изглежда много симпатично и със сигурност ше се хареса на дамите и на младежката аудитория. Още повече, че за него е нужда единствено шофьорска книжка за мотопед. Въпреки това, не си мислете, че електромобила няма да е достатъчно комфортен като динамика за шофиране в градски условия.  
класация
Топ 5 от най-бързите 10 серийни автомобила в света (Видео)
Топ 5 от най-бързите 10 серийни автомобила в света (Видео)
Милиони левове под формата на превозни средства, които буквално се телепортират със скорости които нито един стандартен автомобил, не може дори да си пресдтави, че може да вдигне.
DMCA.com Protection Status