Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
1535 резултата за автомобили
Huawei
Huawei ще представят първия си автомобил през април
Huawei ще представят първия си автомобил през април
Huawei имат силно присъствие в много продуктови категории. Сегмента на потребителска електроника не е единствения приоритет за компанията. Така например Huawei инвестира в разработката на компоненти и софтуерни решения за автомобили. Алтернативната операционна система HarmonyOS 2.0 също изразява плановете на китайския бранд да има присъствие в тази индустрия. Компанията вече си осигури подкрепата на стратегически партньор, тъй като платформата Huawei HMS за автомобили ще се поддържа и от Mercedes-Benz S-Class 2021. Софтуерните технологии на Huawei могат да намерят място и в модели на други производители, особено на китайския пазар. Събитието Shanghai Auto Show 2021 ще се проведе през април и тогава ще разберем повече за плановете на Huawei през годината. Според GizChina на изложението ще бъде обявено партньорство между BAIC Blue Valley и Huawei в сферата на автомобилите. Двете компании ще представят съвместно ARCFOX HBT. Новият модел използва усъвършенствани мрежови технологии и смарт системи за комуникация, забавление и функционалност на Huawei.     BAIC Blue Valley потвърдиха през декември, че ще използват следващо поколение LiDAR продукти на своя партньор. Платформата на Huawei се отличава с широк набор от функционалности за следене на препятствия на малки и дълги разстояния, подпомагане на  спирането, откриване на неравности на платното, ранна сигнализация за, тунели, кръстовища и др. Huawei се надяват да редуцират цената на LiDAR пакета до $200 и дори $100.ARCFOX HBT ще е оборудван с 6-милиметров радар, 12 камери, 13 ултразвукови сензора, чип на Huawei с изчислителна мощност от 352Tops. Иновативните характеристики ще гарантират на автомобила L3 ниво на автономно управление.   Още от Digital: Huawei тестват умни пътища, които могат да комуникират със самоуправляващи автомобили
МcLaren Artura
МcLaren Artura e хибриден автомобил с мощност 680 к.с., който развива 330 км/ч. и струва $225 хил.
МcLaren Artura e хибриден автомобил с мощност 680 к.с., който развива 330 км/ч. и струва $225 хил.
McLaren навлизат в изцяло нова ера в историята на компанията, тъй като вече стартираха транзицията към електрически автомобили. Компанията обещава до пет години да предлага изцяло хибридни модели, които освен висока скорост, характерния дизайн за този бранд ще бъдат и екологични. Най-атрактивните предложения на McLaren в премиум сегмента на автомобили с хибридни горивни системи са P1 и Speedtail. Суперавтомобилите са оборудвани с мощни V8 двигатели с допълнителни електрически агрегати и могат да се купят за съответно $1 млн. и $2 млн. Дизайнерите на компанията са разработили още един модел, който се казва McLaren Artura и също е вдъхновен от концепцията за електрическия хибрид на бъдещето. За разлика от МcLaren P1 и Speedtail, обаче цената е "по-достъпна", тъй като компанията ще продава новия автомобил за около $225 хил. МcLaren Artura разполага с 3-литров V6 двигател с два турбокомпресора, който е допълнен от електрически агрегат с обща мощност от 680 конски сили, информира TechSpot.     Атрактивният хибрид може да ускори от 0 до 100 км/ч. за три секунди, както и да развие максимална скорост от 330 км/ч. Другите технически характеристики включват осемстепенна трансмисия, смарт система за задвижване на четирите колела и 7.4 kWh литиево-йонна батерия. МcLaren Artuta може да измине около 30 километра на електричество, като пълното зареждане на батерията изисква 150 минути. За оптимално представяне е интегрирана система за водно охлаждане на батерията. Олекотеният корпус от въглеродни нишки и алуминиеви сплави също допринася за аеродинамиката и е важно предимство на автомобила. Това е първият модел на McLaren, който има електронно управляван диференциал, който на свой ред е по-компактен и лек от механичните.     Oще от Digital: Всички нови автомобили на McLaren ще са хибриди до 2025г.
Hyundai
Hyundai разработват автомобил, който се движи с четири роботизирани крака
Hyundai разработват автомобил, който се движи с четири роботизирани крака
Автомобилите се променят постоянно благодарение на новите технологии. Софтуерните иновации позволяват много по-безопасно да се придвижваме. Функции като интелигентни асистенти за паркиране и смарт системи, следящи в реално време ситуацията на пътя са само част от иновациите. Водещите компании проявяват голям интерес към режимите за автономно управление. Hyundai също не са изключение, но също така работят над още няколко уникални концепции, с които да променят дизайна на автомобилите. Дизайнерите им тестват форм фактор, който не сме виждали досега в индустрията. Въпросното превозно средство е кръстено с името "Transforming Intelligent Ground Excursion Robot" (TIGER). Най-интересният елемент от дизайна на Hyundai e, че традиционните калници са заменени от специални механизми, наподобяващи крака. Това позволява на машината да се предвижва в трудно достъпни места и офлайн трасета. Hyundai виждат потенциално приложение на TIGER за различни научни и изследователски мисии, доставки на храна и медицинско оборудване до най-отдалечените райони, съобщава TheVerge.     Използването на система за задвижване, която включва четири модулни крака е подходящо за оказване на помощ при природни бедствия и други инциденти. Hyundai TIGER първоначално е проектиран като автономен автомобил и използва шаси, което му позволява да се движи в 360-градусова посока. Предвидена е и възможност за комуникация и свързване безпилотни летателни апарати, като дронове. По този начин TIGER може да се зарежда безжично по време на мисия и да получава необходимите координати. Корейският производител смята, че подобни машини могат да бъдат въведени в масова експлоатация до няколко години. Това е вторият прототип на TIGER, като се планират и допълнителни подобрения в следващата версия на уникалния, ходещ автомобил на Hyundai.     Още от Digital: Бъдещите автомобили ще могат да разпознават лицата на различните потребители
Android Auto
Автомобилите на Ford ще работят с Android Auto през 2023г.
Автомобилите на Ford ще работят с Android Auto през 2023г.
Google разработват една от най-популярните софтуерни платформи за автомобили в индустрията. Аndroid Auto е сравнително нова операционна система, която постепенно става все по-популярна. Постоянните актуализации и подобрения на Google вече провокираха вниманието на големи имена като Volvo, General Motors, Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance и др. Компанията се надява в дългосрочен план да превърне Android Auto в най-използваната софтуерна платформа за автомобили. Усилията на Google в тази насока продължават да дават положителни резултати, като Ford е следващият водещ производител, който иска да използва софтуера в бъдещите си модели.  На този етап има малко детайли за предстоящото партньорство. Все пак компанията потвърди за своите намерения, уточнявайки, че "милиони" автомобили от брандовете Ford и Lincoln ще използват Android Auto от началото на 2023г. Облачните услуги на Google ще се грижат за синхронизацията на информацията, както и за обработването на данните с машинно обучение и изкуствен интелект. Допълнително ще научим повече за отделните фази от плановете на Ford за миграцията към Android Auto     Бъдещите собственици ще могат да се възползват от широк набор от функционалности, с които да свързват смартфоните към инфотейнмънт системите. Аndroid Auto предлага бърз достъп до Google Assistant, навигацията в Google Maps, събитията от календара и много др. Атрактивните възможности на платформата не са ограничени единствено до устройствата с Android, тъй като е възможно да използвате iPhone в Android Auto. Ford и Gogle са част от Android Automotive инициативата и вече сключиха работна група за сътрудничество с името Team Upshift. Основната цел на този екип от специалисти е да открият най-добрия начин за интегриране и съчетание на уникалните технологии на двете компании.   Още от Digital: Аndroid Auto ще поддържа приложения от трети страни
автономни автомобили
Samsung и Tesla ще разработват 5nm процесори за автонономни автомобили
Samsung и Tesla ще разработват 5nm процесори за автонономни автомобили
Samsung доминират световния пазар на смартфони и водят сериозна конкуренция с Intel в разработката на полупроводници. Корейският гигант произвежда много от компоненти за своите устройства, но също така доставя хардуер и за други компании. По този начин Samsung едновременно генерират допълнителни приходи, но също така не зависят от външни производители. С оглед казаното дотук едва ли е изненадвaщо, че Tesla също искат да си партнират с корейския производител в нов проект. Двете компании съвместно ще разработват 5nm процесори за автономни автомобили. Припомняме ви, че Samsung Exynos 2100 е първият 5-нанометров процесор на компанията, като технологията ще бъде използвана и в процесорите на електрическите автомобили на Tesla. Според данни на GizmoChina инженери от Samsung Foundry Division вече подготвят първата версия на чипсета необходим за Tesla. Ключовото предимство на Samsung е уникалния 5-нанометров Extreme Ultraviolet (EUV) процес на производство, с който разполага само две компании в индустрията: Samsung и ТSMC.     В момента Samsung също си партнира с Tesla в разработката на хардуера, кoйто се използва от Hardware 3.0 (HW 3.0) компютъра за автономно управление на компанията. Съществената разлика е, че този чип е базиран на 14-нанометрова технология. Въпреки това Tesla обещават подобрения с фактор 21 в изчисленията на секунда, спрямо предходните процесори на NVIDIA в електрическите автомобили на компанията. Първоначалната идея е да се сключи договор за 7-нанометрова технология на TSMC, но в крайна сметка Tesla ще преминат директно към 5nm процес.  Ако не възникне неочакван проблем Samsung ще стартират масовото производство на чиповете за бъдещите автомобили на Tesla през втората половина на 2021г.   Още от Digital: Tesla подготвят компактен хечбек за Европа
Porsche Taycan
Porsche представиха електрическа версия на Tyacan на цена от $80 хил.
Porsche представиха електрическа версия на Tyacan на цена от $80 хил.
Германският производител вече представи първият електрически автомобил от серията Taycan, която винаги е имала специално значение за Porsche. Агресивният дизайн и впечатляващите технологични иновации винаги са били причина за премиум цената на автомобилите с този бранд. Все пак компанията обръща внимание на желанията на своите клиенти и сега представиха "стандартна версия" на Porsche Taycan, която ще е достъпна за повече хора, тъй като е осезаемо по-евтина. Новият модел е кръстен просто Taycan, за разлика от Taycan 4S и Turbo S, които го предшестват. Porsche ще продават на пазара две различни конфигурации: Performance Battery и Performance Battery Plus. Първата от тях има мощност от 79.2 kWh и 402 конски сили, както и максимален пробег от 430 километра с едно зареждане. Премиум модела увеличава тези стойности до 93.4 kWh, 469 к.с. и 480 километра пробег.       Вградените батерии могат да се заредят ди 80% за по-малко от 23 минути. Пет минути зареждане ще гарантират достатъчно мощност да изминете 100 километра. Базовият модел  може да ускорява от 0 до 100 км/ч. за 5.1 секунди и да развива скорост от 230 км/ч., информира Mashable. Потребителите ще трябва да платят $79 900, за да се сдобиете със стандартния Porsche Taycan. Ако добавите още $5780 ще се сдобиете с Performance Battery Plus версията. По този начин Porsche ще опитат да се конкурират директно с Tesla Model S, който струва $70 хил. В заключение ще отбележим, че цената на Taycan Turbo и Turbo S са налични за съответно $150 хил. и $185хил.   Още от Digital: Porsche потвърдиха, че най-мощният автомобил от серията 911 досега ще е хибрид
класация
Кой SUV електромобил е с най-ниска цена в България (Видео)
Кой SUV електромобил е с най-ниска цена в България (Видео)
В тази класация ще направим съпоставка на цените между всички електрически SUV, които се предлагат в България. Като целта е да разберем, кой електрически SUV е с най-ниска цена. Првейки съпоставка с цените на други нови модели електромобили, тази на QEA цялостно не е от най-достъпните, но за премиум класа в който се позиционира е. Ще започнем от марките, които по традиция са в него и винаги са в съперничество с Mercedes – BMW и Audi.  
Huawei
Huawei тестват умни пътища, които могат да комуникират със самоуправляващи автомобили
Huawei тестват умни пътища, които могат да комуникират със самоуправляващи автомобили
Автономните автомобили представляват любопитна иновация, която тепърва ще революционизира начина, по който пътуваме в големите градове. Технологията все още не е достатъчно добра за масовия потребител, но вече предизвика интереса на много производители. Huawei също не правят изключение и вярват, че има с какво да допринесат за развитието на самоуправляващите автомобили. Всъщност китайският гигант няма намерение да произвежда самите коли, а вместо това иска да изгради мрежа от интелигентни пътища. Специални сензори разположени върху пътната настилка ще позволят на автономните автомобили да споделят данни и да комуникират помежду си. Вече е стартирала разработката на първото по рода си трасе, което се изгражда в провинция Джиангсу в източната част на Китай. Умната пътна отсечка e с дължина от четири километра и специални автобуси със системи за автономна работа извършват непрестанни тестове, които ги поставят в различни ситуации. Първоначалните резултати са оптимистични и показват, че технологията на Huawei крие голям потенциал, съобщава GizmoChina.     Специалистите на компанията са разработили софтуерна платформа, която позволява на прототипа на автобус да се движи самостоятелно в различни посоки, да спира, да отклонява от препятствия на пътя, но също да ускорява и забавя, когато е необходимо. Любопитното е, че за навигация и ориентиране в пространството се използва единствено данни, която се генерира от околните обекти. В това число влизат светофари, улични знаци и дори пътната маркировка, където са разположени множество сензори, радари и камери, които комуникират в реално време с превозното средство. Амбициозната цел на Huawei е да използват изкуствен интелект, за да направят пътуването по-безопасно за всички участници в движението.   Още от Digital: Услугата Huawei HiCar ще е достъпна за 120 модела автомобили до края на 2020г.
Huawei HMS for Car
Платформата Huawei HMS за автомобили ще се поддържа и от Mercedes-Benz S-Class 2021
Платформата Huawei HMS за автомобили ще се поддържа и от Mercedes-Benz S-Class 2021
Huawei ще разчитат на гъвкав бизнес модел, с който да ограничат ефекта на търговските санкции срещу компанията. Именно заради това фокуса ще се измести от смартфоните към алтернативни пазарни сегменти. HarmonyOS е само пример за желанието на Huawei да имат операционна система, която захранва всичките им устройства, независимо от размера. Китайският производител вижда сериозен потенциал за бъдещо развитие в сегмента на автомобилите. Така например още през лятотo разбрахме, че Нuawei ще разработват хардуер за автомобили с китайската компания BYD. Компанията финансират още няколко атрактивни проекта в тази сфера, което също загатва за амбициозните им планове. Вече стартира работата над умни пътища, които могат да комуникират със самоуправляващи автомобили. Специалистите на Huawei експериментират с различни приложения на модерните технологии, които да ни позволяват да пътуваме по-безопасно. Следващата стъпка е сключване на партньорство с повече производители на автомобили, които да предлагат услугите на Huawei на своите клиенти.     Главният изпълнителен директор на Huawei Consumer Business Group, Ричард Ю обяви сътрудничество с германския концерн Daimler. Съвместните планове на двете компании предвиждат собствениците на Mercedes-Benz S-Class 2021 ще могат дa използват HMS for Car платформата. Това е универсално решение, което е базирано на облачните технологии на Huawei. Потребителите ще имат достъп до смарт асистент и лесно да стартират всяко приложение на инфотейнмънт системите без дори да го инсталирате. HMS for Car е подходящо решение за забавление с игри, гледане на видео, четене на новини, слушане на подкасти и др. Очаква се първите модели от Mercedes-Benz S-Class 2021 с поддръжка на HMS for Car да бъдат S400L, S450L и S500L.   Още от Digital: Huawei ще разработват компоненти и софтуерни решения за автомобили
Apple Car
Nissan е бил следващият избор за партньор на Apple в разработката на автономни автомобили
Nissan е бил следващият избор за партньор на Apple в разработката на автономни автомобили
Apple винаги търсят начини как да предложат нещо различно на потребителите и да разширяват бизнеса си в нови пазарни ниши. Най-популярните продуктови категории за компанията са iPhone, iPad, Маc и Apple Watch. В полезрението на Apple попадат още технологиите с виртуална реалност и дори автомобилите. Концепцията за Apple Car e aктивен проект на компанията от няколко години. Вече ви информирахме, че Hyundai преговарят с Apple за производство на автомобили. Корейският производител изглежда като подходящ партньор, който разполага и с фабрика за създаване на 100 хил. автомобила годишно за Apple. Въпреки усилените преговори, продължили няколко седмици не се стигна до споразумение между двете страни. Oт Apple не се отказват от амбициозните си планове и вече са се свързали с представители на Nissan. Целта на евентуалното партньорство е разработката на автономен електромобил от ново поколение, който е проектиран от Apple. Плановете на технологичния гигант предвиждат до края на 2024г. да предлагат подобен продукт на своите клиенти.     Първоначалните разговори разделят мнението на двете компании по отношение на брандинга на електромобила. От Apple са поискали да използват собствено име в популяризирането на съвместното превозно средства. Nissan не са убедени, е това е оптималния вариант и засега не са дали съгласието си. Двете компании не са коментирали официално ситуацията, но според Nikkei вече са установени контакти с поне шест производителя. По този начин Apple обмисля всички възможности за партньорства, които да ускорят премиерата на Apple Car. Реализацията на проекта ще премине през няколко ключови етапи, включително и с услуга за автономен превоз, която да демонстрира предимствата на технологията. Автомобилите са следващата пазарна ниша, която Apple иска да покори, но това изисква доста инвестиции и време за научни разработки.   Още от Digital: Първият електромобил на Apple ще бъде напълно автономен
Hyundai
Hyundai прекратиха разговорите с Apple за партньорство при автономните автомобили
Hyundai прекратиха разговорите с Apple за партньорство при автономните автомобили
Аpple от дълго обмислят възможността да представят собствен автомобили. Това е амбициозен проект, който изисква внушителни инвестиции. Навлизането на компанията в тази пазарна ниша също така изисква партньорства с много външни производители и доставчици на компоненти. Още в първите дни на новата година ви съобщихме, че Hyundai преговарят с Apple за производство на автомобили. Включването на корейския бранд в проекта може единствено да ускори реализацията на концепцията за първото превозно средство от висок клас на Apple. Tрябва да отбележим, че компанията е насочила вниманието си към електрическите автомобили. От Apple също така ще предоставят усъвършенствани софтуерни решения, включително и режим за автономно управление. Разработките ще продължат с пълна сила, тъй като едва ли ще видим първият им автомобил преди началото на 2024г. Първоначалния производствен капацитет ще бъде 100 хил. бройки годишно, като тази стойност се очаква да бъде увеличена четирикратно. Разговорите между двете страни се очакваше да бъдат финализирани до края на първото тримесечие на 2021г.     Нова информация публикувана от GizmoChina, обаче разкрива, че е настъпила промяна в досегашните планове. Според данните Hyundai и Apple са прекратили разговорите помежду си и вече не обсъждат потенциалното партньорство в сферата на автомобили. Конкретната причина за спиране на преговорите все още не е известна. Oфициален говорител на Hyundai и Kia потвърди, че вече са преустановени контактите с Apple относно бъдеща доставка на компоненти и технологии. Първоначалната идея предвиждаше инвестиция от $3.6 млрд. Тази сума трябваше да се инвестира за модернизиране на производствено съоръжение в САЩ, което се контролира от Кia. Невъзможността на компанията да доведе преговорите с Apple до успешен край означава, че вероятно ще бъде ангажиран друг производител, който да ускори реализацията на проекта. Анализаторите са убедени, че независимо от огромния финансов ресурс ще са необходими между 5 и 7 години преди да видим самоуправляващ автомобил на Apple по улиците на големите градове.   Още от Digital: Първият електромобил на Apple ще бъде напълно автономен
Apple
Аpple ще инвестират $3.6 млрд.  в Kia за разработка на електромобили
Аpple ще инвестират $3.6 млрд. в Kia за разработка на електромобили
Аpple разполагат с внушителен финансов капитал, който често използват за разработка на уникални технологии. Мобилните устройства не са единствения приоритет за компанията, която вижда голямо бъдеще в добавената реалност, VR очилата и автомобилите. От години се спекулира с желанието на технологичният гигант да навлезе в тази индустрия. Вече ви съобщихме, че Hyundai преговарят с Apple за производство на автомобили. Преговорите изглежда са били успешни, тъй като сега разбираме повече за планираните инвестиции. Според информация на Bloomberg двете компании ще разработват заедно електрически автомобили във фабрика на KIa в Джорджия, САЩ. Сумата, която Apple ще отделят за проекта е $3.6 млрд. Първоначалните им планове предвиждат да се създават 100 хил. автомобила годишна. Разпространението на новината за предстоящата инвестиция на Apple логично предизвика ръст в стойността на акциите на Kia на борсата от 14.5%. По този начин достигат до рекордни стойности от 1997г. година насам. Конкретните детайли около целите на проекта все още не са известни на широката общественост.     Eлектрическите автомобили са пазарна ниша, която тепърва ще генерира милиарди приходи. Tesla вероятно е първата асоциация при думата електромобили, но е факт, че все повече производители се насочват към технологията. Германски брандове като Daimler и Volkswagen също разкриха амбициозните си планове да бъдат влиятелен фактор в този сегмент. Навлизането на Apple не само ще изостри конкуренцията, но ще ускори навлизането на нови технологии. Специален акцент за компанията ще бъдат батериите, които да гарантират максимално дълъг пробег с едно зареждане на първите им електромобили. Инвестицията от $3.6 млрд. в Kia е само първата амбициозна стъпка от стратегията на Apple да започне да генерира приходи от продажбата на автомобили.   Oще от Digital: Apple ще представят eлeктромобил с революционна батерия през 2024г.
Apple
Първият електромобил на Apple ще бъде напълно автономен
Първият електромобил на Apple ще бъде напълно автономен
Плановете на Apple да представи собствен автомобил не са новост. От няколко години компанията работи над тази концепция. Само преди броени дни стана ясно, че Hyundai преговарят с Apple за производство на автомобили. Корейският производител също потвърди, че двете компании разговарят относно възможностите за бъдещо сътрудничество. Финансовите параметри на споразумението ще надхвърлят $3.6 млрд. Тази сума ще бъде преведена от Apple с идеята да се ускори проекта. Бъдещите планове предвиждат съвместните автомобили да бъдат създавани във фабриката на Kia, която е разположена в Уест Поинт, Джорджия. Apple Car е дългосрочен проект, който едва ли ще доведе до масово производство преди 2024г. Водещ приоритет ще бъде революционна технология на батерията, която трябва да отличава уникалното превозно средство. Първият модел на Apple в тази пазарна ниша ще използва електрически двигатели и също така ще включва системна за автономно управление. По този начин автомобила ще може да се движи самостоятелно без необходимостта от шофьор, съобщава DigitalTrends.     Едно от изискванията на Apple е производството да се случва на американска територията, а не в Китай. Съгласно параметрите на сделката компанията ще използва собствени софтуерни и хардуерни решения. Така Apple ще установят пълен контрол над електрическия автомобил по същия начин, както го правят с iOS екосистемата. Hyundai и Kia определено могат да бъдат доволни от факта, че ще работят заедно с  Аpple, което ще гарантира солидни приходи в дългосрочен план. Няма да е изненадващо, ако компанията включи и други партньори във веригата за доставки на компоненти. Новината за предстоящото партньорство увеличиха акциите на Apple с 2%. Стратегията на Hyundai предвижда до 2027г. да предлагат собствени автономни автомобили на пазара. Компанията вече си партнира с Aptiv в разработката на подобни технологии и може да изтегли премиерата по-рано, ако сътрудничеството с Apple е достатъчно ползотворно. Системите за автономно управление създават редица въпроси с безопасността, на които компанията трябва да отговори ефективно.   Още от Digital: Фунцията Apple CarKey в iOS 14 позволява да отключите автомобил на BMW с iPhone
MACA
Carcopter е летящ автомобил, който се задвиждва от водородно гориво и разива скорост от 250 км/ч.
Carcopter е летящ автомобил, който се задвиждва от водородно гориво и разива скорост от 250 км/ч.
Състезанията от Formula 1 предлагат невероятна динамика и вълнуващи мигове на любителите на високите скорости.  През последните години голяма популярност придобива и Formula E - eквивалентна надпревара, която включва единствено болиди с електрически двигатели. Още по-интригуваща е концепцията за летящи автомобили, с които не само да се придвижваме, но и да развиваме скорости, характерни за състезателните болиди. Технологиите позволяват създаването на подобни прототипи, но все още е твърде дано за по-широкото разпространение на подобни летателни апарати. МАCА e името на френски стартъп, който също вижда потенциал в идеята и предлага собствена версия на летящ автомобили от ново поколение. Въпросната машина се казва Carcopter и иска да пренесе Formula 1 в небето, предоставяйки съвсем различна състезателна надпревара. Уникалният болид на MACA използва система с водородно задвижване, която включва резервоари и горивни клетки, захранващи шест електрически двигателя с oбща мощност от 35kW, информира  SlashGear.     Предимствата от това интересно решение са няколко и освен намаляване на вредните емисии в атмосферата ще гарантира по-голям пробег с едно зареждане и висока скорост. Според официалните данни MACA Carcopter ще е първият летателен апарат в тази категория, който може да развива скорост от почти 250 км/ч. Финалната версия ще е е с дължина около пет метра и ще бъде с тегло от 500 килограма. Машината ще може да се управлява и в полуавтономен режим. Футуристичният дизайн е дело на бившия инженер на Airbus, Майкъл Крола и негов колега пилот, който се казва Тиери Де Бойсвиле. Ако всичко върви по план MACA обещават да започнат серийно производство на болида  до края на годината. Цената все още не е известна, но тепърва ще следим как се развива една от най-интересните концепции на летящ автомобил, която сме виждали досега.     Още от Digital: Първите състезания с летящи автомобили ни очакват през 2021г.
автономни автомобили
Мicrosoft инвестират $2 млрд. за разработването на самоуправляващи автомобили
Мicrosoft инвестират $2 млрд. за разработването на самоуправляващи автомобили
Aвтономните автомобили са технология, която много хора очакват с нетърпение да се превърне в реалност. Много компании вече инвестират в тази иновация, но ще са нужни години, за се придвижваме свободно по този начин. Една от най-големите технологични компании, а именно Microsoft също планират да имат силно присъствие в пазара на самоуправляващи автомобили. Компанията официално потвърди плановете си да започне да разработва технологии за автономни превозни средства. Амбициозният проект ще се реализира в сътрудничество с Cruise - подразделението за автономни автомобили на General Motors. Софтуерният гигант е подготвил и внушителна инвестиция в размер на $2 млрд., за изпълняване на целите на проекта. Партньорството между Microsoft и Cruise има дългосрочен характер и е една от първите сериозни стъпки за технологичния гигант в тази сфера. В края на миналата година бе подписан и договор за сътрудничество с английския стартъп Wayve.     Амбициозният проект ще увеличи пазарната капитализация на Cruise до впечатляващите $30 млрд., след големи инвестиции на Honda и GM в технологиите на компанията. Ключовият елемент от плана на Microsoft и Cruise е интеграцията на облачната платформа Azure, която обещава да ускори разработките на двете компании. Ползите за двете страни са многобройни, като от една страна Cruise получават достъп до една от най-добрите платформи за облачен компютинг. В същото време Microsoft получава възможност да демонстрира впечатляващите предимства на Azure в още една пазарна ниша. Съвместният проект може да допринесе за решаването на още един голям проблем, а именно безопасността на автомобилите, които се движат самостоятелно. Времето ще покаже дали бизнес модела на Microsoft ще бъде печеливш и в този пазарен сегмент.   Още от Digital: Уникалното състезание за безпилотни автомобили Indy Autonomous Challenge стартира в края на 2021г.
самоуправляващи автомобили
Уникалното състезание за безпилотни автомобили Indy Autonomous Challenge стартира в края на 2021г.
Уникалното състезание за безпилотни автомобили Indy Autonomous Challenge стартира в края на 2021г.
Самоуправляващите автомобили, които разчитат на множество сензори, камери и модули за навигация са интересна концепция. Технологиите с изкуствен интелект напреднаха сериозно през последните няколко години и предлагат все повече възможности. Много компании експериментират с разработката на автономни автомобили, но ще са необходими години преди да се превърнат в реалност.  Въпреки това любителите на високите скорости доста по-скоро ще могат да се забавляват с първата по рода си надпревара с автономни автомобили, която се казва Indy Autonomous Challenge (IAC). Официалната премиера на проекта стана факт на CES 2021.  Вълнуващото състезание ще се проведе на пистата Indianapolis Motor Speedway  през октомври. Организаторите са разработили специално шаси, което ще се използва от всички участници в Indy Autonomous Challenge (IAC). Надпреварата ще включва 30 различни отбора, които ще се състезават в продължение на 20 обиколки.  Победителят ще получи парична награда в размер на $1 млн., съобщава DigitalTrends.     Отборите на второ и трето място ще бъдат възнаградени със съответно $250 хил. и $50 хил. Най-вероятната дата на провеждане е 23 октомври, но подлежи на допълнително обсъждане. Изборът на трасе не е случайно, тъй като Indianapolis Motor Speedway е писта, на която се тестват нови технологии повече от столетие.  Най-голямото предизвикателство ще бъде разработката на софтуер, който достатъчно ефективно да обработва данните от сензорите на състезателните автомобили. По този начин ще се вземат решения за частици от секундата, което респективно може да донесе успех или да провали екипите.  Настоящият рекорд за най-висока скорост на автономен автомобил е 282 км/ч. Предстоящата надпревара може да подобри това постижение.   Още от Digital: Ето как добавената реалност ще подобри работата на автономните автомобили
DMCA.com Protection Status