Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
1392 резултата за автомобили
eлектрически автомобили
Всички електрически автомобили в ЕС трябва да издават звук при скорост по-малка от 20 км/ч от 1 юли
Всички електрически автомобили в ЕС трябва да издават звук при скорост по-малка от 20 км/ч от 1 юли
Електрическите автомобили тепърва ще стават все по-популярни и вече провокираха сериозен интерес сред водещите производители. В следващите няколко години хибридите и EV моделите ще преобладат в портфолиото на най-големите компании. ЕС въвеждат нови регулации, които влизат в сила от 1 юли. След тази дата всеки електрически автомобил ще трябва да издава звук със сила от поне 56 децибела, ако се движи с не повече от 20 км/ч, съобщава TheNextWeb.   За да спазят изискването производителите ще трябва да оборудван своите модели с т.нар. "Acoustic Vehicle Alerty System" (AVAS). Идеята в случая е, че автомобилите с електрически двигатели са доста безшумни, което е предпоставка за инциденти на пътя. Въвеждането на система, която издава звук над определена честота е подходящо решение, което ще спести доста проблеми на пешеходците. Производителите ще могат да избират точно какъв звук да издават автомобилите им.     Необходимо е да бъде достатъчно ясен и да надхвърлява границата от 56 децибела. Тази стойност не е подбрана случайно и е идентична със звука на преминаващ около вас автомобил, работещ климатик или елеткрическа четка за зъби. В същото време хората, които пресичат и носят слушалки е малко вероятно да чуят предупредителните сигнали. Тези мерки имат за цел да гарантират безопасността на гражданите и да спестят неприятности  на водачите на автомобили.   Още от Digital: Eлектрическите автомобили ще са основно средство за публичен транспорт между 2022-2025г.
Самоуправляващи автомобили
Защо самоуправляващите автомобили нямат бъдеще в публичния транспорт
Защо самоуправляващите автомобили нямат бъдеще в публичния транспорт
Концепцията за интелигентния град на бъдещето включва множество технологични иновации, както и нова генерация превозни средства, които се придвижват автономно. Все повече анализатори и експерти вярват, че е само въпрос на време хората да се откажат от шофирането и да оставят тази задача на машините. Самоуправляващите автомобили използват усъвършенстван софтуер с изкуствен интелект, извършващ хиляди изчисления в секунда, за да се ориентират в пространството и да предотврати инциденти.   Автономните машини използват данни от множеството камери и сензори, за да получават в реално време прецизна информация за ситуацията на платното. Според мнозина тази концепция подобрява значително безопасността и елиминира възможността от човешка грешка. Независимо от личното ви мнение е факт, че до няколко години самоуправляващите автомобили ще се превърнат в реалност.  Ако тази иновация може да е практична за личните автомобили може да е доста неподходяща за публичния транспорт, предаде Futurism.     Премахването на хората от системите за обществен транспорт има социален елемент, тъй като ще навреди на нормалната и естествена комуникация между хората. Тази теория твърди, че е необходимо наличието на авторитетна фигура, като например шофьор на превозно средство за градския транспорт. Неговото присъствие създава чувство за ред и сигурност между пътниците, което не може да бъде имитирано и постигнато от нито една модерна технология, включително автономните машини.   Още от Digital: Защо се бави масовото навлизане на самоуправляващи автомобили на пазара
Google Maps
Google Maps вече показва къде има камери за превишена скорост в България
Google Maps вече показва къде има камери за превишена скорост в България
В началото на месеца ви информирахме, че Google Maps вече позволява да навигираме с градския транспорт в София. Тази полезна функция улеснява допълнително придвижването в натоварения център на столицата ни. Google продължават да ъпдейтват популярното си приложения и вече ще ни информират къде са разположени камерите, следяща за превишена скорост. Новата актуализация също така ще показва и данни за ограниченията за скорост на автомобилите по българските пътищa и вече е достъпен в някои държави, сред които и страната ни.   От AndroidPolice ни информират, функциите са налични за потребителите в България, Чехия, Гърция, Румъния, Италия, Холандия, Португалия, Словакия, Словения, Испания, Унгария, Полша и Великобритания. Актуализацията на Google Maps вече е достъпна и в някои скандинавски държави, сред които Дания и Швеция. Mожем да сме сигурни, че в кратки срокове предстоящия ъпдейт ще е наличен за всички. Предоставянето на данни за камерите за превишена скорост и ограниченията на пътя ще се хареса на доста собственици на смартфони в страната.     Интеграцията на тези функционалности е свързано с придобиването на приложението Waze. През последните години много от уникалните му характеристики станаха част от софтуера за навигация на Google. Включването на информация за ограниченията за скорост и камерите, които следят автомобилите в България е само част от този процес. Ако все още не виждате тези функции бъдете търпеливи, тъй като ъпдейта вероятно до часове ще е наличен и за вашето устройство.   Още от Digital: Технологията Global Localization ще направи услугата Google Maps още по - прецизна
автомобили
Знаете ли, че: Apple са искали да купят Tesla през 2013г. на цена от $240 за акция
Знаете ли, че: Apple са искали да купят Tesla през 2013г. на цена от $240 за акция
Tesla са един от най-иновативните производители на автомобили, който обръща сериозно внимание върху електрическите двигатели и системите за автономно шофиране. Компанията вече си има собствена лоялна база от фенове по цял свят и тепърва ще се конкурира с традиционните брандове като Volskwagen, Audi, BMW и др. Oще от създаването си Tesla винаги е изглеждала като атрактивен избор за големите инвеститори. Аpple също могат да бъдат причислени към тях.    Teхнологичният гигант е проявил интерес и дори е опитал да купи Tesla преди шест години, съобщава AndroidPit. Любопитна подробност е, че в онзи момент акциите на компанията са стрували повече, отколкото сега. Apple са отправили оферта от $240 за всяка акция на компанията през 2013г., като за сравнение в момента се търгуват на борсите за около $205. Причините довели до отказа на Tesla не са публично известни, но е факт, че Apple са опитали тази бизнес възможност.      Moжем само да гадаем дали интереса на Apple към Tesla продължава да е актуален въпрос за компанията. Автомобилите са сфера, в която технологичния гигант вижда голям потенциал за развитие. Apple вече финансират и работят над проект с името "Project Titan". През последните седмици компанията назначи на работа главния електрически инженер на Tesla Дъг Филд, който в момента оглавява този проект. Това е категорично доказателство, че Apple не се е отказала от идеите си в сферата на автомобилите.   Oще от Digital: Илън Мъск подготвя безпилотни робо-таксита Tesla
Google Maps
Google Maps вече ще ни показва зарядните станции за електромобили
Google Maps вече ще ни показва зарядните станции за електромобили
Eлектрическите автомобили стават все по-популярни и търсени сред потребителите по цял свят. Водещите компании постоянно тестват нови технологии, с които да удължат пробега им, за да ги направят дори още по-атрактивни за своите клиенти. Един от проблемите пред EV автомобилите е, че откриването на станция за зареждане може да се окаже доста трудна задача. Ако и вие сте собственик е добре да знаете, че Google Maps вече предлага бързо, лесно и удобно решение, съобщава BGR.   Популярната услуга за навигация вече ще включва в реално време информация за станциите за зареждане на електрически автомобили директно от функцията за търсене. Компанията потвърди, че вече разпространява ъпдейт, както за десктопите, така и за смартфоните с Android и iOS. Предвидена е и интеграция на Android Auto. За да се възползвате от функцията е необходимо единствено да въведете заявката "ev charging stations" във вградената търсачка на Google Maps, за да получите актуалните резултати.      След това ще получите детайлна информация за станциите, които се намират в близост до вас, но също с колко терминала със зареждане разполагат, къде се намират на картата и колко бързо могат да захранят батерията на автомобила. Социалните алгоритми на Google Maps ще ви показват най-релевантните коментари и отзиви на други потребители при избора на подходящо място да заредите. Компанията ще продължи да работи със своите партньори, за да подобрява допълнително новата функция.      Oще от Digital: Как да планирате пътуванията си с Google Maps
ЕС
ЕС въвеждат единен стандарт за автомобилите, които са свързани към Интернет
ЕС въвеждат единен стандарт за автомобилите, които са свързани към Интернет
Европейската комисия (ЕК) продължава да инвестира внушителни средства за разработването на технологии от последно поколение. Успоредно с това, обаче регулаторите са много стриктни и следят много детайлно поведението на най-големите имена в индустрията. Неслучайно през последните месеци антитръстовите органи на ЕС глобиха със солидни суми гиганти като Facebook и Amazon, заради нерегламентирани бизнес практики.   Oсновните мотиви са, че умишлено създават предпоставки за развитие на нелоялна конкуренция.Следващата инициатива подета от законодателните органи на ЕС е да се въведе единен стандарт за автомобилите на водещите производители, които са постоянно свързани към интернет. Планът предвижда да се промотира използването на безжичната Wi-Fi технологията, като най-сигурен и безопасен метод за достъп до глобалната мрежа.      Последните данни на Reuters разкриват, че предложенията на Европейската комисия (ЕК) са получили необходимата подкрепа от парламента. Концепцията е да се въведат регулации за свързаните автомобили, които ще се превърнат в бизнес за милиарди евро в следващата година. Някои от най-големите имена в индустрията като Volskwagen, Renault, Toyota вече подкрепиха стандартизирането на ITS-G5 технологията на континента.   Още от Digital: Четири твърдения за автомобилите с Интернет, на които не трябва да вярвате
електромобили
Представиха електрическият Aston Martin Rapide E който ускорява до 100км/ч за под 4 секунди
Представиха електрическият Aston Martin Rapide E който ускорява до 100км/ч за под 4 секунди
За сега Rapide E е планирано да се произведе в лимитирана серия от 155 ръчно изработени екземпляра. Цената на електрическият Aston Martin не е известна към момента.
автомобили
Всички нови автомобили в ЕС трябва да имат системи за ограничаване на скоростта от май 2022г.
Всички нови автомобили в ЕС трябва да имат системи за ограничаване на скоростта от май 2022г.
EС финансира множество инициативи, които да ускорят навлизането на най-модерните технологии в различните обществени сектори. Регулаторите на континента също така са доста стриктни и въведоха редица правила, с коитo да гарантират най-доброто на гражданите. Когато стане въпрос за автомобили това автоматично означава безопасност. ЕС ще изискват от производителите на автомобили да интегрират много допълнителни функции, които да гарантират сигурността на пътниците във всевъзможни ситуация на пътя.    Европейската комисия (ЕК) вече одобри проект, който налага всеки един автомобил, който се продава на континента след май 2022г. да е базиран на няколко нови технологии. Първата от тях е интеграцията на ограничители на скоростта, както и системи, следящи в реално време поведението на водача и по-конкретно дали е достатъчно концентиран върху платното пред себе си. Според изчисленията на експертите на ЕС въвеждането на подобни технологии ще позволи да се намалят инцидентите на пътя с поне 20%, съобщава CNet.     Умните асистенти ще следят дали водача е разсеян или сънлив, като в такава ситуация могат да предприемат смяна на лентата за движение или да предприемат аварийно спиране. Информацията от камерите ще се анализира за части от секундата, което също би предотвратило възникване на инциденти. Системите за ограничаване на скоростта ще могат да разпознават пътните знаци и данните от навигацията, за да знаят във всеки момент дали автомобилите не се движат по-бързо от позволеното.   Още от Digital: Електрическите автомобили в ЕС трябва да имат специални звукови сензори до 2021г.
видео ревю
Какви коли карат най-богатите шефове на технологични компании в света
Какви коли карат най-богатите шефове на технологични компании в света
Какви коли карат най-богатите шефове на технологични компании в света   Наравно със скъпоценните камъни, супер скъпите часовници и огромни имения на екзотични места, един от символите на богатство са бутиковите автомобили. Не говорим за тривиални лимузини с цена на тристаен апартамент в Люлин, а за зверове като Koenigsegg One:1, Aston Martin One-77, Pagani Huayra и Ferrari Laferrari които струват колкото хубава къща с басейн в Бояна. Дали обаче най-богатите хора от света на технологиите, карат точно такива автомобили? В това свое видео, Digtial.bg ще ви покаже какви...
Mercedes-AMG GT 73
Mercedes-AMG GT 73 ще е хибриден автомобил с маскимална мощност от 805 к.с.
Mercedes-AMG GT 73 ще е хибриден автомобил с маскимална мощност от 805 к.с.
Германският производител вече продава на пазара впечатляващия Mercedes-AMG GT, който е с четири врати и един от най-бързите им модели досега. Въпреки това инженерите на компанията са стартирали работа над още по-бърза хибридна версия на автомобила. Данни публикувани от Autocar разкриват, че предстоящата конфигурация ще разполага с два V8 двигателя с турбокомпресори, осигуряващи максимална мощност от 805 конски сили.   Официалното име на модела ще бъде Mercedes-AMG GT 73 4Matic и ще е част от нова серия хибриди на Mercedes-Benz. Наследникът на настоящия Mercedes-AMG GT ще представлява серийно произвеждана версия на концептуалния GT, който бе показан на Geneva Motor Show 2017. Припомняме ви, че автомобила се задвижва от 4-литров V8 двигател с два турбокомпресора и е оборудван със система за задвижване на четирите колела.     Така Mercedes-AMG GT73 ще се превърне в директен конкурент на Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Този модел предлага "само" 680 конски сили и може да ускорява от 0 до 100 км/ч. за 3.2 секунди. Другото предимство на предстоящия модел на Mercedes-AMG e, че освен мощността ще предложи и два пъти по-голям пробег при използване единствено на електрическия двигател. Все още знаем кога можем да очаква премиерата на новия хибриден автомобил.   Oще от Digital: Защо бъдещите автомобили на Mercedes-AMG ще издават звуци на групата Linkin Park
автомобили
Ето как се снимат рекламите на автомобили
Ето как се снимат рекламите на автомобили
Производителите на автомобили отделят все по-внушителни средства за маркетинг, като голяма част от бюджета отива за снимането на зрелищни реклами с много специални ефекти. Конкуренцията между компаниите и все по-сериозните инвестиции в тази сфера са причината за редица иновации в правенето на реклами. Вероятно сте забелязали, че когато гледате видео реклама много често самия автомобил изглежда доста по-различно от реалния свят и това далеч не е случайност, съобщава BusinessInsider.   Причината за този ефект е много любопитна и се казва Blackbird. Това е малко превозно средство, което няма прозорци и допълнителни панели на корпуса и функционира като "дигитална каскадьорска кола". Режисьорите използват Blackbird при заснемането на самата реклама, а след това дигитално да покрият външната част на превозното средство по желания от тях начин. Това е част от постпродукцията и на практика предлага опцията да се коригират компонентите на Blackbird, като размери, окачване и всеки един аспект от дизайна.     Снимачният екип може да види как ще изглежда финалната визия на автомобила още докато снимат, чрез мобилно приложение с добавена реалност. По този начин режисьорите разполагат с пълна свобода над целия процес на заснемане на кадрите и допълнителното им обработване. Blackbird е разработка на компанията The Mill и намира място в рекламите на все повече нови модели на големите производители. Следващият път, когато гледате такава вероятно ще се усмихнете, сещайки се за този трик на снимачния екип.    Още от Digital: Електрическите автомобили в ЕС трябва да имат специални звукови сензори до 2021г.
автомобили
Електрическият автомобил VW ID.3 ще изминава 330 километра с едно зареждане и ще струва под €30 000
Електрическият автомобил VW ID.3 ще изминава 330 километра с едно зареждане и ще струва под €30 000
Volkswagen разработват собствен конкурент на Tesla в сегмента на компактните градски електрически автомобили. Атрактивният модел на компанията се казва VW ID.3 и ще има важно значение за опитите на VW да стане по-влиятелно фактор при EV aвтомобилите. Компанията официално информира най-нетърпеливите си фенове, че стартират предварителните резервации на електрическия хечбек и също така потвърдиха спецификациите. VW ID.3 ще e наличен в три конфигурации.      Основната разлика между тях ще е капацитета на вградените батерии и респективно пробега с едно зареждане, който осигуряват. Компанията си е поставила за цел да продава да реализира доставките на 100 хил. версии на VW ID.3 в рамките на една календарна година, съобщава SlashGear. Базовият модел ще изминава 330 километра с едно зареждане и ще е достъпен за по-малко от €30 хил. преди местните данъци и такси. Втората версия на VW ID.3 увеличава пробега до 420 км.      Най-скъпата версия ще изминава 550 километра преди да се наложи ново зареждане. Volkswagen първо ще стартират продaжбите на VW ID.3 1ST, която е версията с 420 километра пробег и ще предложи панорамен стъклен покрив и поддръжка на гласови команди. Другият премиум модел ще носи името ID.3 1ST Max, като и в двата случая е предвидена безплатно зареждане за мощност от 2000kWh в мрежите на станциите за зареждане We Charge и IONITY.     Oще от Digital: Volkswagen ще инвестират $1.7 млрд. в дивизията за aвтономни автомобили на Ford
Samsung
Samsung ще произвеждат процесори за самоуправляващи автомобили
Samsung ще произвеждат процесори за самоуправляващи автомобили
Корейският производител възнамерява да разшири значително портфолиото си от процесори с бранда Exynos, което ще им позволи да разширят влиянието си в нови пазарни сегменти. Samsung вече инвестираха сериозни средства в 5G технологията, която ще се превърне във все по-солиден източник за приходи в следващите години. Навлизането на тази иновации ще започне със смартфоните, но постепенно ще обхване джаджите с Интернет на нещата, както и автономните автомобили. Samsung виждат сериозен потенциал за бъдещо развитие в тези сегменти.    Следващата стъпка в амбициозната им стратегия е да започнат да произвеждат процесори, които са оптимизирани за самоуправляващите автомобили. По този начин компанията ще се опита да компенсира слабите продажби на памет модули, които ще намалеят с поне 20% през настоящата година. Това е сериозен проблем, тъй като Samsung са един от най-големите доставчици на подобни компоненти. Конкуренцията с Qualcomm в глобалния пазар на смартфони също редуцира възможностите за генериране на приходи за компанията, съобщава AndroidHeadlines.     Един от водещите акценти в стратегията на Samsung ще бъде придобиването на други производители на хардуер за автомобили. В момента компанията предлага два процесора в този сегмент, а именно Exynos Auto и ISOCELL Auto. Инженерите им вече работят над ново поколение архитектури, които да предоставят още повече смарт функции на автономните автомобили. Внушителните инвестиции на средства и ресурси постепенно ще превърнат този бизнес в ключов фактор за бъдещото развитие на Samsung.   Още от Digital: Осем компании, които ще направят самоуправляващите автомобили популярни до 2022г.
Автомобили
Все повече потребители признават, че използват смартфон докато шофират
Все повече потребители признават, че използват смартфон докато шофират
Въпреки постоянните предупреждения и напомняния да не отлепяме погледа си от волана, докато пътуваме все още има много хора, които нарушават това правило. Данните от множество независими изследвания показват, че броя на водачите, които използват смартфона при шофиране продължава да се увеличава със стабилни темпове. Колкото повече модерните технологии стават част от ежедневието ни, толкова по-голям е този проблем, съобщава CNet.    Toва твърдени се потвърждава и от ново изследване на Zendrivе, което разкрива, че водачите на автомобили са с около 10% по-разсеяни, спрямо предходната година. Самото проучване обхваща повече от 1.8 млн. потребители, които са изминали над 7.3 милиарда километра на пътя. Данните се събират автоматично от софтуера на Zendrive, който следи за признаци на опасно поведение по време на шофиране. Повечето потребители дори не крият, че не внимават, докато пътуват.     Всеки десети от тях потвърждава, че е по-склонен да гледа в тъчскрийна на смартфона по време на шофиране. В най-лошите случаи това се случва в почти 28% от цялото време прекарано зад волана. Най-често вниманието им е приковано от входящи текстови съобщения, от данните на навигацията или от смяната на парчето в плейлистата. Повече от 85% от потребителите сами определят поведението си като притеснително, което прави този проблем все по-актуален в световен мащаб.   Още от Digital: Всички нови автомобили в ЕС трябва да имат системи за ограничаване на скоростта от май 2022г.
автомобили
Huawei ще представят първия си прототип на автомобил до дни
Huawei ще представят първия си прототип на автомобил до дни
Huawei отчетоха рекордни продажби на смартфони през 2018г. и планират да бъдат дори още по-успешни през настоящaта година. Голямата цел за китайския гигант ще е да изпревари Samsung и да се превърне в глобален лидер в мобилната индустрия. Времето ще покаже дали това ще се случи, но Huawei продължават да инвестират в разработването на различни иновативни технологии. Mного скоро компанията ще покаже първия си прототип на автомобил.    Това ще се служи на изложението Shanghai Motor Show, което вече се провежда в Китай и ще продължи до 24 април. Китайският производител вече е стартирал съвместен проект с местния бранд Dongfeng и са инвестирали сума от порядъка на $450 млн. Сътрудничеството им, обаче няма да бъде ограничено единствено до сегмента на автомобилите, но също така ще се разгърне до 5G технологиите и платформата Интернет на нещата, съобщава Mirror.Co.Uk.     Техническите спецификации на автомобила все още не са известни, но със сигурност навлизането на Huawei в този пазарен сегмент е доста интересно. Все пак трябва да отбележим, че това не е единствения бранд в многолюдната страна, който проявява интерес към тази идея. Хiaomi също вече разполагат с прототипи на автомобили и конкуренцията между тях в този сегмент се очертава да бъде интересна. Остава да разберем какви иновации ще ни предложи първия автомобил на Huawеi.    Още от Digital: Електрическите автомобили в ЕС трябва да имат специални звукови сензори до 2021г.
Audi
Audi ще представят първия си водороден автомобил до 2021г.
Audi ще представят първия си водороден автомобил до 2021г.
Германският производител вече отдели солиден бюджет за разработка и производство на електрически автомобили и модели, които имат хибридни системи за задвижване. Следващата голяма цел пред Audi ще бъдат превозните средства, които използват водородно гориво. Именно заради това компанията планира да увеличи инвестициите в създаването на по--ефективни горивни клетки. Ако всичко върви по план първият им автомобил с водородно гориво ще е факт преди 2021г.   Данните са генерирани от изявление на председателя на борда на директорите, Браян Шот, който потвърди за тази амбициозна цел на германския бранд, съобщава AndroidPit. Изявлението бе направено по време на Geneva Motor Show 2019 събитието, на което Audi за пореден път потвърдиха, че основният им фокус ще бъдат моделите с електрически двигатели. Присъстващите успяха да видят хибридните Audi Q5, A6, A7 Sportback и A8, както и Audi Q4 e-Tron concept     Браян Шот прогнозира, че са необходими около две години Audi да представят първия си автомобил с водородно гориво. От думите му разбираме, че това е сегмент, който тепърва ще става обект на сериозни инвестиции от страна на Audi. Инженерите им вече експериментират с различни идеи, които да им позволят да изградят нужната инфрaструктура за горивни клетки, както и за по-екологични методи на извличане на водород. Едва ли Audi ще е единственият бранд, който вижда потенциал в тази концепция.   Oще от Digital: Автомобилите на Audi ще ни информират как лесно да хванем зелената вълна на светофарите