Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
8 резултата за авиация
Boeing 747
Знаете ли, че: Самолетите Boeing 747 все още използват флопи дискови устройства за софтуерни ъпдейти
Знаете ли, че: Самолетите Boeing 747 все още използват флопи дискови устройства за софтуерни ъпдейти
Boeing 747 e легендарен летателен апарат, който вече повече от пет десетилетия продължава да превозва товар и пътници по цял свят. Дизайнерите на мащината са изправени пред серионо предизвикателство да създадат самолет, който е почти три пъти по-голям от Boeing 707, но редуцира цената за полет с 30%. Това е първият пътнически самолет, който придобива прозвището "Jumbo Jet". През годините Boeing разработвят няколко различни модификации на летателния апарат, за да оптимизират работата му и да предложат по-добри възможности за полет.  Добър пример е Boeing 747-400, който извършва комерсиалния си дебют през 1988г. Новата версия запазва теглото на своя предшественик, но предлага по-ефективни двигатели и подобрения в аеродинамиките. Подддържането на компютърните системи на самолета не е лесна задача, тъй като използва 20-годишен хардуер, но въпреки това е наложително. Именно този факт провокира една от най-интересните особености на Boeing 747-400, съобщава Ubergizmo.      Вероятно очаквате подобен летателен апарат да използва най-модерните технологии, за да гарантира безопасността на всички пътници и членовете на екипажа. Оказва се, дори и това не е е необходимо за сигурно придвижване на борда на Boeing 747-400.  Колкото и да ви звучи странно летателните апарати от този тип все още използват 3.5-инчови флопи дискове, с които получават важни софтуерни ъпдейти, съдържащи актуални пакети за навигация. Актуализации се разпространяват на всеки 28 дни и така отразяват актуални промени в GPS координатите.  На борда на Boeing 747-400 могат да се използват едновременно до осем 3.5-инчови флопи дискове, които изискват инженер да ги отиде всички и да подмени слотовете, за да се ъпдейтне информацията. Една от причините за използването на старата технология е, че работи по начина, който се очаква и не създава проблеми и така не изисква задължителна модернизация.   Още от Digital: Boeing тестваха успешно първите си самоуправляващи летателни апарати
самолети
Уникално авиошоу с два танцуващи самолета МиГ-29 (Видео)
Уникално авиошоу с два танцуващи самолета МиГ-29 (Видео)
Несъмнено един от най-великите военни самолети на всички времена е руският МиГ-29. Той е създаден от конструкторското бюро Микоян-Чруевич още през далечната 1982г. и е в производство и до днес, като от него са произведени приблизително 1600 бройки. Цифеата не е точна, защото тази информация се смята за класифицирана и военновъздушните сили на всяка държава нямат право да споделят точна информация за броя изтребители, които притежават.  
авиация
Защо самолетите ще продължат да имат същия дизайн и в следващите десетилетия
Защо самолетите ще продължат да имат същия дизайн и в следващите десетилетия
Въпреки еволюцията на технологиите съществува малка вероятност самолетите да развиват осезаемо по-висока скорост след няколко десетилетия, спрямо настоящите им възможности. Може да не сте се замисляли, но е факт, че от 60-те години на миналия век досега този елемент на летателните апарати не се е променял, като ситуацията ще се запази и в следващите 20-30 години. По този начин пътуването със самолет през 2050г. няма да е много по-различно от това което представлява сега, съобщава Маshable.     Една от причините за подобни твърдения е факта, че за разлика от други индустрии и промишлени сфери при авиацията не е задължително да се бърза с интеграцията на нови технологии. Всяко нововъведение в самолетите трябва да бъде многократно тествано и да е сигурно, че ще има очевидни ползи за самите пътници. Именно заради това най-големите имена в този сегмент като Airbus и Boeing не планират да променят значително дизайна и структурата на своите летателни апарати в следващите години.      Двете компании работят на следващата си генерация летателни апарати, но акцента в тях е да се подобри ефективността и да се намали теглото. Това означава, че пътническите самолети на Boeing и Airbus през следващото десетителие ще изразходват по-малко гориво и ще има олекотени корпуси. Промени могат да настъпят в интериора, където компаниите ще се опитат да направят пътуването максимално комфортно и приятно за всички, а не толкова в самия дизайн на самолетите.    Още от Digital: Ето как изглежда отвътре фабриката, в която се произвеждат самолетите Boeing 737
Boeing
Ето как изглежда отвътре фабриката, в която се произвеждат самолетите Boeing 737
Ето как изглежда отвътре фабриката, в която се произвеждат самолетите Boeing 737
Вероятно не знаете, но първият полет с култовия Boeing 737 е направен още през 1967г. Дори инженерите на компанията, които го създават не са си представяли, че 50 години по-късно това е най-продавания пътнически самолет в света. За да отпразнуват това впечатляващо постижение от Boeing създадоха специален интерактивен уеб сайт. Благодарение на него всеки от нас може да се разходи виртуално във фабриката на компанията в Рентън, Вашингтон, където се произвеждат всички версии на Boeing 737.     Кадрите са направени от множество 360-градусови изображения, които в крайна сметка позволяват да направите уникална интерактивна разходка в съоръжението. С движението на курсора на мишката можете да се разходите във фабриката и да кликвате на линковете с допълнителна информация за обектите в нея. Днес в нея работят над 12 хил. работника, които могат да създават около 47 самолета Boeing 737 на месец, предаде CNet. Aко някога сте се чудели как се създава самолет това е най-добрият начин да разберете.     Новият уеб сайт на Boeing ви позволява да започнете разходката извън фабриката, а след това да видите отвътре трите отделни секции на съоръжението. Накрая ще се озовете в зоната където се тестват финалните версии на самолетите преди да започнат да се доставят до клиентите на компанията. Допълнителен глас зад кадър ще ви разказва най-интересните неща, които трябва да знаете за производството на Boeing 737. Aко искате да разгледате сами фабриката Рентън използвайте този линк.    Вижте как Boeing създадоха най-лекият материал в света
джаджи
Зрелищна катастрофа с летящ Ховърбайк за $150 000 (Видео)
Зрелищна катастрофа с летящ Ховърбайк за $150 000 (Видео)
Интересната джаджа се казва Hoversurf и е дело на едноименн а руска компания, която продава тези скъпи играчки в Обединените Арабски Емирства, където за някои хора $150 000 си е направо скромна сума.  
любопитно
Знаете ли, че:  През Първата световна война бойните самолети на Великобритания са имали безжични телефони
Знаете ли, че: През Първата световна война бойните самолети на Великобритания са имали безжични телефони
Първите масови опити на хора, които използват балони с горещ въздух за излитане във въздуха са регистрирани в началото на 18-и век. Още от самото си начало тази идея е криела неподозирани за времето си възможности за въздушно разузнаване. Ако разбира се бъде приложена както трябва. На този етап, обаче технологиите просто не са предоставяли достатъчно сигурни и ефективни възможности за свободно летене по този начин. Необходими са около две столетия, за да се справи човечеството с този проблем. В началото на 20-и век съществуват всички важни елементи за провеждането на въздушна разузнавателна дейност.   Това са самолети, телеграфа и телефона. В този случай предизвикателството вече е как да работят заедно в оптималния синхрон. Създаването на безжична връзка за комуникация среща разнообразни проблеми, включително и сред държавната бюрокрация. Много малко хора с финансови възможности са склонни да осигурят капитал за недоказани технология, което също забавя разработката на подобни системи. Eдин от първите проблеми при опитите за безжична телеграфия са размерите тъй като батерията и предавателя имат тегло от 40-45 кг. Това налага радиото да заема цяла седалка в самолета, предаде spectrum.ieee.org.     Невъзможността на борда да има специализиран радио оператор означава, че самия пилот трябва да изпълнява и тази дейност. Това означава, че едновременно трябва да следят спазването на зададените координати, да следят местоположението на врага, да се консултират с картата и да изпращат съответното съобщение с Морзовата азбука. Въпреки това някои пионери от английската авиация успяват да извършават безжична телеграфия от борда на своите самолети. Първият успешен опит е дело на първи лейтенант Бенджамин Д. Фулуа - пилот на единствения самолет на американската авиация, който лети по границите с Мексико и докладва на наземните станции Signal Corps.   Само три години по-късно под егидата на British Royal Flying Corps (RFC) лейтенантите Доналд Луис и Барон Джеймс тества как работи радиотелеграфията в ситуация "въздух-въздух". Това се случва, докато летят на разстояние от 16 километра един от друг. Безжичната система на RFC бързо намира реално приложение в бойни действия, което се случва на 6 септември 1914г. или месец след като Великобритания се включва в Първата световна война (4 август 1914г.) На тази дата Доналд Люис забелязва 50-метрова дупка във вражеската линия и информира с безжично съобщение френските и английските пехотинци, които преминават в незабавно настъпление.   Още от Digital: 8 любопитни факти за пътуванията със самолет, които може би не знаете
Boeing 777X
Boeing 777Х ще има сгъваеми крила с общ размах от 72 метра
Boeing 777Х ще има сгъваеми крила с общ размах от 72 метра
Boeing демонстрираха за първи път възможностите на следващата голяма иновация в сферата на авиацията с първия публичен тест на концептуалния Boeing 777X. Всъщност под това име се крие впечатляваща машина, която има толкова голям размах на крилете, че се нуждае от допълнителни сгъваеми криле, за да е съвместима с терминалите на съвременните летища. Финалната версия се очаква да се превърне в най-големия реактивен самолет с два двигателя в света с размах на крилата от 72 метра.      Това е най-високата стойност на този показател в цялата 120-годишна история на Boeing в разработката на пътнически самолети. Сгъваемите крила имат заключващи механизми, които им позволяват да се движат нагоре и надолу, което намалява размаха на крилете до 65 метра. Уникалната конструкция и аеродинамичните линии на Boeing 777Х ще намали разхода на гориво с поне 12%, в сравнение с Airbus A350. Boeing твърдят, че този дизайн е иновация за пътническите самолети.      Ако всичко върви по план финалните версии на летателния апарат ще са достъпни през 2020г. Boeing ще продължат да работят усилено със своите партньори, за да подобрят дизайна и да извлекат максимума от възможностите на допълнителните крила в 777X. Първоначалните планове са компанията да не съхранява горивото в секциите около тези модули. В момента сгъваемите структури на крила се използват масово във военните машини.   Oще от Digital: Ето как изглежда отвътре фабриката, в която се произвеждат самолетите Boeing 737
Zunum Aero
Нов електрически самолет може да да направи революция във въздушния транспорт
Нов електрически самолет може да да направи революция във въздушния транспорт
Zunum Aero е стартъп, който иска да революционизира изцяло авиацията. Иновативните идеи на компанията вече привлякоха вниманието на Boeing и JetBlue, които се съгласиха да финансират проекта на Zunum Aero. Нейните инженери работят над летателни апарати, които могат да превозват между 10 и 50 пътници и използват мрежа от хиляди малки регионални летища. Системата на компанията трябва да позволи на всеки един от самолетите да изминава разстояние от над 1100 километра.   В дългосрочен план концепцията на Zunum Aero се очаква да намали с около 40% времето за пътуване, спрямо сегашният въздушен транспорт. Успоредно с това компанията твърди, че машините им ще отделят с 80% по-малко вредни емисии в атмосферата, предаде VentureBeat. Другото предимство на идеята на Zunum Aero, че ще редуцира билетите за пътуване с до 80%. Компанията ще използва множество регионални летища, с които иска да имитира начина, по който работи автобусния транспорт.      Бъдещите пътници няма да им се налага да прекарват часове в полет до най-близкото голямо летище, а вместо това ще могат да слизат на множество по-близки спирки. Ако всичко върви по план първите самолети на Zunum Aero трябва да се въведат в експлоатация до края на десетилетието. Всяка една от машините ще използва предимно вградената батерия, за да изминава дистанцията, но ще има класически и електрически двигатели, които ще се включват само, когато е необходимо.   Вижте пет факта за самолетите, които ще излекуват страха ви от летене
DMCA.com Protection Status