Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
4 резултата за авиация
авиация
Защо самолетите ще продължат да имат същия дизайн и в следващите десетилетия
Защо самолетите ще продължат да имат същия дизайн и в следващите десетилетия
Въпреки еволюцията на технологиите съществува малка вероятност самолетите да развиват осезаемо по-висока скорост след няколко десетилетия, спрямо настоящите им възможности. Може да не сте се замисляли, но е факт, че от 60-те години на миналия век досега този елемент на летателните апарати не се е променял, като ситуацията ще се запази и в следващите 20-30 години. По този начин пътуването със самолет през 2050г. няма да е много по-различно от това което представлява сега, съобщава Маshable.     Една от причините за подобни твърдения е факта, че за разлика от други индустрии и промишлени сфери при авиацията не е задължително да се бърза с интеграцията на нови технологии. Всяко нововъведение в самолетите трябва да бъде многократно тествано и да е сигурно, че ще има очевидни ползи за самите пътници. Именно заради това най-големите имена в този сегмент като Airbus и Boeing не планират да променят значително дизайна и структурата на своите летателни апарати в следващите години.      Двете компании работят на следващата си генерация летателни апарати, но акцента в тях е да се подобри ефективността и да се намали теглото. Това означава, че пътническите самолети на Boeing и Airbus през следващото десетителие ще изразходват по-малко гориво и ще има олекотени корпуси. Промени могат да настъпят в интериора, където компаниите ще се опитат да направят пътуването максимално комфортно и приятно за всички, а не толкова в самия дизайн на самолетите.    Още от Digital: Ето как изглежда отвътре фабриката, в която се произвеждат самолетите Boeing 737
Boeing
Ето как изглежда отвътре фабриката, в която се произвеждат самолетите Boeing 737
Ето как изглежда отвътре фабриката, в която се произвеждат самолетите Boeing 737
Вероятно не знаете, но първият полет с култовия Boeing 737 е направен още през 1967г. Дори инженерите на компанията, които го създават не са си представяли, че 50 години по-късно това е най-продавания пътнически самолет в света. За да отпразнуват това впечатляващо постижение от Boeing създадоха специален интерактивен уеб сайт. Благодарение на него всеки от нас може да се разходи виртуално във фабриката на компанията в Рентън, Вашингтон, където се произвеждат всички версии на Boeing 737.     Кадрите са направени от множество 360-градусови изображения, които в крайна сметка позволяват да направите уникална интерактивна разходка в съоръжението. С движението на курсора на мишката можете да се разходите във фабриката и да кликвате на линковете с допълнителна информация за обектите в нея. Днес в нея работят над 12 хил. работника, които могат да създават около 47 самолета Boeing 737 на месец, предаде CNet. Aко някога сте се чудели как се създава самолет това е най-добрият начин да разберете.     Новият уеб сайт на Boeing ви позволява да започнете разходката извън фабриката, а след това да видите отвътре трите отделни секции на съоръжението. Накрая ще се озовете в зоната където се тестват финалните версии на самолетите преди да започнат да се доставят до клиентите на компанията. Допълнителен глас зад кадър ще ви разказва най-интересните неща, които трябва да знаете за производството на Boeing 737. Aко искате да разгледате сами фабриката Рентън използвайте този линк.    Вижте как Boeing създадоха най-лекият материал в света
Boeing 777X
Boeing 777Х ще има сгъваеми крила с общ размах от 72 метра
Boeing 777Х ще има сгъваеми крила с общ размах от 72 метра
Boeing демонстрираха за първи път възможностите на следващата голяма иновация в сферата на авиацията с първия публичен тест на концептуалния Boeing 777X. Всъщност под това име се крие впечатляваща машина, която има толкова голям размах на крилете, че се нуждае от допълнителни сгъваеми криле, за да е съвместима с терминалите на съвременните летища. Финалната версия се очаква да се превърне в най-големия реактивен самолет с два двигателя в света с размах на крилата от 72 метра.      Това е най-високата стойност на този показател в цялата 120-годишна история на Boeing в разработката на пътнически самолети. Сгъваемите крила имат заключващи механизми, които им позволяват да се движат нагоре и надолу, което намалява размаха на крилете до 65 метра. Уникалната конструкция и аеродинамичните линии на Boeing 777Х ще намали разхода на гориво с поне 12%, в сравнение с Airbus A350. Boeing твърдят, че този дизайн е иновация за пътническите самолети.      Ако всичко върви по план финалните версии на летателния апарат ще са достъпни през 2020г. Boeing ще продължат да работят усилено със своите партньори, за да подобрят дизайна и да извлекат максимума от възможностите на допълнителните крила в 777X. Първоначалните планове са компанията да не съхранява горивото в секциите около тези модули. В момента сгъваемите структури на крила се използват масово във военните машини.   Oще от Digital: Ето как изглежда отвътре фабриката, в която се произвеждат самолетите Boeing 737
Zunum Aero
Нов електрически самолет може да да направи революция във въздушния транспорт
Нов електрически самолет може да да направи революция във въздушния транспорт
Zunum Aero е стартъп, който иска да революционизира изцяло авиацията. Иновативните идеи на компанията вече привлякоха вниманието на Boeing и JetBlue, които се съгласиха да финансират проекта на Zunum Aero. Нейните инженери работят над летателни апарати, които могат да превозват между 10 и 50 пътници и използват мрежа от хиляди малки регионални летища. Системата на компанията трябва да позволи на всеки един от самолетите да изминава разстояние от над 1100 километра.   В дългосрочен план концепцията на Zunum Aero се очаква да намали с около 40% времето за пътуване, спрямо сегашният въздушен транспорт. Успоредно с това компанията твърди, че машините им ще отделят с 80% по-малко вредни емисии в атмосферата, предаде VentureBeat. Другото предимство на идеята на Zunum Aero, че ще редуцира билетите за пътуване с до 80%. Компанията ще използва множество регионални летища, с които иска да имитира начина, по който работи автобусния транспорт.      Бъдещите пътници няма да им се налага да прекарват часове в полет до най-близкото голямо летище, а вместо това ще могат да слизат на множество по-близки спирки. Ако всичко върви по план първите самолети на Zunum Aero трябва да се въведат в експлоатация до края на десетилетието. Всяка една от машините ще използва предимно вградената батерия, за да изминава дистанцията, но ще има класически и електрически двигатели, които ще се включват само, когато е необходимо.   Вижте пет факта за самолетите, които ще излекуват страха ви от летене