На своята годишна конференция F8 Developer, Facebook обяви, че тяхното приложение за съобщения Messenger ще даде възможност на бизнеса да общува с потребителите си чрез чатботове. Това е доста голяма амбиция, но определено осъществяването ѝ ще е от полза за бизнеса и потребителите.

 

Днес много се говори за новите платформи за съобщения, известни на потребителите като чатботовете, но дали осъзнаваме как тази технология ще променят живота ни? Благодарение на Venture Beat, можем да научим повече за тези 3 тенденции идващи с чатбот революцията.

Тенденция 1: Съобщенията като OS

Устройствата, които днес наричаме „телефони“ не се използват много за провеждане на телефонни разговори. В действителност, според изследванията, потребителите използват смартфоните си предимно за съобщения. За повечето потребители, съобщенията (текстови съобщения и всички негови по-разширени варианти) са основната функция на телефона, на която те отделят най-много време. Тогава защо те да не получават повече и повече функции в самите приложения за съобщения, вместо да ‘скачат‘ от едно приложение към друго, от сайт на сайт? 

 

В Азия, изключително популярно е приложение, наречено WeChat. То се ползва от 570 милиона потребители и над един милион фирми. Можете да използвате WeChat, за да говорите, разбира се, но можете чрез него да си поръчате храна, да си запазите час при лекаря, да дарите пари за благотворителност и много повече. WeChat свързва хората помежду им, но и хората с бизнеса, и това промени ежедневието на милиона хора. В действителност, новите компании стартират онлайн услугите си първо в WeChat, и след това създават свои собствени приложения.

 

И тъй като WeChat позволява на хората да правят много повече неща от това да си чатят с други хора, специалистите очакват тази тенденция скоро да излезе извън границите на Азия и да завладее масовия потребител и на други континенти.

Тенденция 2: Приложенията ще бъдат заменени от ботове

Бизнесът иска клиенти, а най-добрият начин клиентите да си взаимодействат с бизнеса е чрез приложения на смартфона. Създаването на добри мобилни приложения обаче е трудно, а още по-трудно е да се накарат потребителите да ги инсталират на устройствата си. Собствениците на смартфони използват около 5 до10 приложения редовно и не желаят да добавят нови. Те вече се умориха от това да слушат, че има „ново най-добро“ приложение, което трябва да изпробват и това създава реална опасност за бизнеса да изгуби връзка със своите клиенти. Ето къде е нишата, която чатботовете бързо ще запълнят.

 

Например, едно от най-големите предимства на чатбот платформата на Messenger е идеята, че клиентите ще могат да взаимодействат с бизнеса без да изтеглят приложения и дори без да се налага да въвеждат информация в случай на извършване на плащания. Заговори се за „bot stores“ с идеята, че скоро би могло да има милиони различни ботове, точно както сега има милиони приложения. Те най-вероятно ще са по-лесни за изграждане и по-лесно ще се приемат от потребителите. Може ли обаче един бот наистина да бъде заместител на едно приложение? Предстои да разберем!

Тенденция 3: Ще можем да разговаряме с ботовете

Преди появата на графичния интерфейс, потребителите си взаимодействаха с компютъра чрез команден ред. Днес програмистите продължават да си  ‘говорят‘ по този начин с машините, но това не е интригуващо за обикновения потребител.

 

Защо казваме това? Най-простият вариант на бота предлага класически интерфейс на командния ред. Трябва да знаете, какви думи да използвате, за да получите правилният отговор. Вместо да използвате менюта и сензорния екран на смартфона си, ще трябва да въвеждате текстови команди – специфични групи думи, доставени в определен ред, които са известни на бота. Този факт би отчаял мнозина!

 

Разбира се, идеята на ботовете не е да усложни живота ни, а да го улесни, така че развитието няма да спре до тук. Бъдете готови най-смелите ви технологични фантазии да се сбъднат. Обещанието е хората да могат да разговарят с ботовете така както го правят помежду си.

 

Вижте ботовете ще са следващото голямо нещо в Интернет