Повече от две седмици изминаха след като земетресението в Япония опустоши голяма част от северната част на острова, но последиците все още застрашават живота на местното население. В тази връзка ще бъде публикувана книгата „2:46 Quakebook”, която ще бъде посветена на ролята на социалните мрежи в борбата на гражданите с бедствието и ще бъде продавана с благотворителна цел, съобщи The Wall Street Journal.com.

 

Книгата, която беше завършена за близо седмица, е научен труд за това какво огромно влияние могат да имат социалните мрежи в ситуация, в която жителите са откъснати от света. Повече от 200 засегнати пряко или косвено от земетресението са споделили преживяното чрез писмен текст или фотографии, а Amazon Japan ще бъде официалният издател на електронната книга. Цялото съдържание на книгата представлява всъщност публикуваните под формата на съобщения в Twitter преживявания на съавторите.

 

Twitter от своя страна, публикува съобщение в официалния си акаунт в мрежата, който в момента е следван от 4,7 млн. потребители. Парите, които продуктът ще събере, ще бъдат използвани за подпомагане на бедстващото население, чиято основна връзка с близки и познати се осъществява в социалните мрежи.