Пътят към маркетинговия успех чрез YouTube може да бъде осеян с дупки. Едва ли малките компании с ограничен бюджет биха преглътнали лесно една неуспешна рекламна кампания. Ето защо, от Мashable предлагат професионален съвет за това как да се избегнат едни от най-често срещаните грешки, които се правят в онлайн видео платформите.
Разбира се, за да се илюстрират по-добре идеите на специалистите, са представени и няколко видео клипа, които са направени от малки компании. Освен, че са удачен пример за представеното съдържание, те ще ви доставят и допълнително удоволствие.
1. Внимавайте с нереалистичните си очаквания
Има фирми, които погрешно смятат, че е достатъчно само да качат своето рекламно видео в YouTube, и то ще бъде гледано от милиони зрители. Според Сара Ууд, основател на компанията Unruly Media това рядко се случва. „Да, има огромен интерес към онлайн видео съдържанието, но не забравяйте, че на всяка минута се качва по 35 часа ново видео съдържание в YouTube, така че борбата за внимание е голяма”, казва Ууд.
Мат Смит, директор на The Viral Factory смята следното: „Ако една реклама се разпространява на принципа на вирусния маркетинг, то това няма задължително да гарантира нейния успех.” Според него, най-успешната вирусна реклама е на Blendtec “Will It Blend?”
Без значение колко добро е съдържанието на една реклама обаче, не можете просто да качите клипа, и да чакате хората да дойдат при вас сами. „Първо трябва да знаете защо сте качили рекламата си в YouTube, а след това да изработите подходяща стратегия, за да осъществите целта си”, казва Смит.
Джъстин Гонзалес от агенцията BARS + TONE е съгласен с мнението, че един видео клип не може сам по себе си да се превърне във вирусна реклама, защото трябва преди това някой да се потруди в тази насока. „Използвайте Facebook или Twitter, за да започнете социалната си стратегия. Качете видеото си в някой от двата сайта, и като начало го изпратете на приятели и ваши роднини”, казва Гонзалес. „В крайна сметка, влагате пари за създаването на рекламното си видео, нека това не са пари на вятъра”, завършва той.
2. Мислете глобално
Разбира се, че трябва да разсъждавате трезво, но мисълта че вирусната реклама няма да има успех при вас само защото сте малка компания не е правилна. „Има много малко компании, които си мислят, че трябва да бъдат Nike или Adidas, за да развият успешно социално видео. Това просто не е вярно! Всяка марка, голяма или малка, може да направи свой хит”, казва Ууд. Тя дава като добър пример за това малката компания Wood, създала един от изненадващите рекламни видео хитове по празниците миналата година, гледан повече от 31 954 736 пъти, и споделяно във Facebook, Twitter, и блоговете близо 773 000 пъти.
3. Създавайте вирусно видео, което е комерсиално
Никой не отива в YouTube, за да гледа реклами. Потребителите влизат в сайта с единствената цел да се забавляват. „YouTube е социален канал, където хората искат да консумират и да споделят забавно и ангажиращо съдържание, така че не ги удряйте по главата с продажби на продукти”, съветва Гонсалес. „Всичко, което качите в YouTube ще изгради индивудуалността на вашата марка и ще предизвика някакъв вид реакция от страна на зрителите ви – независимо дали става въпрос да се провокира мисълта им, да ги накарате да се смеят на глас, или да направят покупка,” завършва Гонсалес.
4. Не разчитайте само на YouTube
Безпорно YouTube е най-популярната, но не и единствената онлайн платформа за видео. Vimeo, например, се счита за по-надеждна платформа за креативните професионалисти. „Компаниите, които искат да постигнат потенциала на социалното видео трябва да се разпрострат отвъд YouTube, и да опознаят света на социалното видео, който съществува извън YouTube, Twitter, и Facebook”, казва Ууд.
5. Не определяйте успеха, само по броя посещения
Твърде често, фирмите произвеждат рекламно видео и се надяват то да се гледа от милиони потребители. Успехът обаче не винаги се определя от тази статистика, а се измерва с това дали сте успели да ангажирате потребителите – колко пъти видеото е споделено в различните социални медийни платформи, и колко е времето прекарано в гледане на видеото.
Discussion about this post