Един от основните недостатъци на онлайн пазаруването е, че човек не може да разгледа продукта преди да го купи. Затова много хора посещават нормални магазини, но в същото време сравняват цените и в онлайн магазините. Amazon не харесва това и патентова технология, която да го прекрати, съобщава CNET.

 

Компанията е получила патент за технология, която може да „контролира онлайн пазаруването във физически магазин”. Ако потребителят е постил книжарница на Amazon например и използва WiFi връзката ѝ, то той ще бъде с блокиран достъп до сайтовете на конкурентите. Не се споменава дали технологията работи, ако потребителят използва мобилния си интернет. Най-вероятно това ще е възможност за заобикаляне на блокирането.

 

Идеята за подобна технология точно от страна на Amazon е иронична. Именно компанията дълги години мотивира потребителите да сравняват цените. Тя дори има приложения за сканиране на баркода на продукта, което показва цената в нейния магазин. С все по-активното навлизане на Amazon в света на физическите магазини обаче, компанията изглежда преосмисля тази си практика.

 

Още от Digital: Най-любопитните факти за Amazon