Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
59 резултата за транспорт
самолети
Първите самоуправляващи самолети ще са реалност до 2025г.
Първите самоуправляващи самолети ще са реалност до 2025г.
Самоуправляващите автомобили вече не са футуристична идея, а много скоро ще бъдат реалност. Някои компании дори експериментират с идеята да интегрират автономен софтуер в други превозни средства. Така например Mercedez-Benz разработват автобуса на бъдещето, но не е далече времето, когато този тип програми ще управляват таксита, камиони и др. средства за транспорт. Тази технология има потенциала да предизвика най-голямата революция в авиацията от десетилетия насам.   Прогнозите са от нов доклад, който се финансира от швейцарската банка UBS, които наемат серия от специалисти в сферата на технологиите и финансите. Те твърдят, че технологиите за автономно управление могат да спестяват на големите производители в сферата на авиацията до $35 млрд. на година. Успоредно с това самоуправляващите самолети биха били по-иконимични и безопасни, предаде BusinessInsider. Ако софтуер замести билотите това ще намали цената на билетите с около 11%.   По всичко личи, че освен автономни автомобили много скоро ще станем свидетели и на първите самоуправляващи самолети, коитоп превозват пътници. Големият проблем в случая е, че за разлика от колите много хора се страхуват да летят още повече, ако знаят, че машината се управлява от компютър, а не от пилот. Това може би е най-големият проблем пред идеята за навлизането на самолети, които се пилотират сами. Все пак анализаторите смятат, че този страх постепенно ще бъде преодолят и до 2025г. първите подобни машини ще са факт.   Вижте как нов електрически самолет може да направи революция във въздушния транспорт
самолети
Възможно ли е авиокомпаниите да ни плащат, за да летим със самолетите им
Възможно ли е авиокомпаниите да ни плащат, за да летим със самолетите им
Все повече хора предпочитат да пътуват със самолет, което се дължи и на все по-ниските билети за този транспорт. Добър пример в това отношение е исландския бранд WOW Air, която в последните две години става все по-популярен избор в световен мащаб. В началото на годината те стартираха еднопосочни билети от САЩ до Европа на цена от $69. Само преди няколко седмици WOW Air започнаха да предлагат трансатлантически билети за едва $55, информира BusinessInsider.   Шефът и основател на компанията, Скули Могенсен смята, че не е далече времето, в което превозвачите ще започнат да плащат на пътниците, за да летят със самолетите им. В последните години този пазар се развива с невероятни темпове и самите компании разчитат все по-малко на цената на самите билети, за да генерират приходи. Вместо това те сключват партньорства с големи хотели, вериги за хранене, както и компании, предлагащи автомобили под наем. Така те покриват всички аспекти от пътуването.     Скули Могенсен обърна специално внимание на този бизнес модел в ново интервю и потвърди, че WOW Air се стреми да увеличи спомагателните източници на приходи. Шефът на превозвача твърди, че очаква много скоро те да надхвърлят приходите от продажба на самолетни билети. В този контекст той сподели, че не би се изненадал, ако настъпи момента, в компаниите плащат на пътниците, за да използват услугите им и летят с техните самолети.   Вижте пет факта за самолетите, които ще излекуват страха ви от летене
любопитно
Каква е причината в самолетите да е по студено
Каква е причината в самолетите да е по студено
Летният сезон е най-подходящия момент, а самолетите най-сигурния и бърз начин да пътувате до желаното място за ваканцията ви. Обърнали ли сте внимание на факта, че кабините на пътническите самолети винаги се поддържат доста охладени? Ако е така, добре е да знаете, че това се прави заради комфорта на пътниците. Изследване на учени от American Society for Testing and Materials потвърди, че температурата на борда оказва пряко влияние върху работата на тялото.      Тестовете показват, че погорещата кабина е много по-вероятно да накара пасажерите да припаднат при пътуване. Причината е медицинско състояние, известно с името хипоксия, което е широкоразпространено, предаде BusinessInsider. Възникването на това състояние става заради по-ниските нива на кислород във въздуха, отколкото на земята, което кара тялото да се унесе. Структурата, аеродинамиката, безопасността и оптималното налягане също са фактори, които оправдават по-ниските температури на борда.     Проблемът се задълбочава и от факта, че всеки пътник има специфична телесна температура, което изисква намирането на универсално решение. Авиокомпаниите предпочитат да поддържат кабината охладена и да гарантират комфорт за всички, пред това да рискуват дори един човек да изпита проблем. Не е изненаващо, че колкото по-нов е самолета, толкова по-ефективна е машината в поддържането на оптимална температура. Следващият път, когато летите, имайте предвид, че това е направено с цел комфорта ви.     Вижте пет факта за самолетите, които ще излекуват страха ви от летене 
BMW Motorrad
Ето как изглежда футуристичният скутер BMW Motorrad Concept LInk
Ето как изглежда футуристичният скутер BMW Motorrad Concept LInk
BMW вече представиха своята иновативна концепция Vision Next 100, която има за цел да ни покаже как ще изглеждат футуристичните автомобили на бъдещето. Дизайнерите на германския производител са разработили и впечатляващ прототип на скутер, който извежда концепцията за градска мобилност на съвсем различно ниво. Луксозният модел се казва BMW Motorrad Concept Link и е базиран на най-модерните иновации в света на технологиите.     Футуристичният скутер се захранва от електрически двигател, който е разположен в задната част, като компонентите му са монтирани в подовото покритие, предаде DigitalTrends. Самите батерии намаляват центъра на тежестта и оставят другото пространство между седалката и дъното на машината за съхранение на лични вещи. BMW Motorrad Concept Link има обратна предавка, което подобрява маневреността в натоварените градски условия.     В предната част е разположен тъчскрийн дисплей, на който се показват данни за скоростта, навигацията и живота на батерията. Информацията се проектира на малко предно стъкло в зрителното поле на водача. BMW Motorrad Concept Link има бутони на ръкохватките, които осигуряват достъп до информацията и премахват необходимостта да докосват с пръст дисплея. В момента това е само концепция и поне засега BMW не планират да стартират масовото производство на скутера.      Вижте как BMW ще използват технологиите, за да станат по-модерна компания
Airbus
Ето как изглежда отвътре луксозният самолет Airbus Infinito
Ето как изглежда отвътре луксозният самолет Airbus Infinito
Самолетите са най-бързия и удобен начин за транспорт, особено когато става дума за големи разстояния. За повечето потребители тези летателни апарати представляват просто средство за превоз, с който да стигнат до желаната дестинация. Airbus като лидери в сферата на авиацията искат да променят тази представа. Компанията разработва ново поколение самолети, които ще предложат една много интересна функционалност.      Airbus вече работят усилено над летателен апарат, който има стъклена повърхност в горната част, позволяваща да виждате небето, докато летите, предаде BGR. Koдовото име на самолета е Infinito и е съвместен проект на компанията и италианския производител Pagani. Новата машина впечатлява с луксозния интериор, който включва кожени седалки, огромен плазмен телевизор и ресторант с екзотични ястия и напитки.     Екстрите не спират дотук, тъй като всяка повърхност в купето е покрита с въглеродни влакна, кожа или дърво. Пътниците ще могат да използват собствена баня и специална зона за отдих. Вътрешността на самолета е разделена от стъклени прегради, които позволяват на светлината да изпълни помещението. Все още не знаем кога Airbus планират да започнат да използват уникалния самолет. При всички положения можем да кажем, че това е най-луксозния летателен апарат, който сме виждали досега. Вижте пет факта за самолетите, които ще излекуват страха ви от летене
транспорт
Вижте успешния тест на първия вертикално излитащ електрически самолет в света
Вижте успешния тест на първия вертикално излитащ електрически самолет в света
Lilium Aviation е германска компания, която иска да промени начина, по който се придвижваме в големите градове. Иновативният стартъп направи сериозна стъпка напред в развитието на тази концепция. Компанията вече проведе първият успешен тестов полет с новия си двуместен прототип. Самата машина се захранва изцяло от електрически двигател и има система за вертикално излитане и кацане. Lilium Aviation дори публикуваха кратко видео, с което да ни направят съпричастни с постижението си.      Амбициозната цел на германския стартъп е да живеем в свят, в който всеки от нас може да лети, където и когато си поиска. Lilium Aviation разполагат с екип от над 40 специалисти, инженери и дизайнери, работещи над прототипа. Според компанията това е първият подобен самолет в света, който излита вертикално и се задвижва изцяло от електричество. Уникалната машина разполага с 36 реактивни двигателя, които са монтирани на повърхността на 10-метровите крила, предаде TheVerge.     Въпреки, че излита като хеликоптер този прототип може да се движи в хоризонтална посока и да ускорява като самолет, което увеличава максималната скорост до 300 км./ч. Любопитното е, че прототипа на Lilium Aviation е оборудван с батерия, която днес се използва в популярните EV автомобили на пазара. Тя осигурява до 300 километра време за полет с едно зареждане. Германският стартъп смята, че именно вертикално излитащите машини с електрически двигатели са бъдещето на публичния транспорт в градовете.   Вижте как първите летящи автомобили ще са реалност до края на 2017г.
AeroMobil
AeroMobil ще продават летящите си автомобили на пазара до края на 2017г.
AeroMobil ще продават летящите си автомобили на пазара до края на 2017г.
Летящите автомобили не са нова концепция, но компанията AeroМobil е най-близо до превръщането ѝ в реалност. Всъщност под това име се крие стартъп от Словакия, който вече няколко години работи усилено над тази идея. За разлика от досегашните прототипи, новият модел на AeroMobil ще се продава на пазара. Неговата официална премиера ще е на 20 април по време на Top Marques Monaco изложението за суперавтомобили. Продажбите стартират до края на 2017г.     Уникалният модел на AeroMobil представлява напълно функциониращ автомобил, но може да се трансформира в самолет, който се задвижва от хибриден двигател, предаде Mashale. Конкретните спецификации ще бъдат обявени по време на премиерата. Предходните прототипи можеха да развиват скорост от 200 км./ч. и се нуждаят от около 200 метра пространство, за да кацнат безопасно на земята. След това компанията тества още един модел, който каца на едва 50 метра.     Със сигурност финалната версия ще предложи още по-добри показатели. Техническите характеристики на AeroMobil са също толкова важни, както и одобрението на регулаторните органи в различните страни. AeroMobil уточниха, че са обърнали специално внимание на този фактор и са спазили всички действащи нормативни уредби за автомобили и самолети. Много скоро ще разберем детайли за спецификациите и цената на най-иновативния летящ автомобил, който сме виждали досега.   Вижте как първите летящи автомобили ще са реалност през 2017г.
автомобили
Компанията Voyage ще конкурира Uber в създаването на първите самоуправляващи таксита
Компанията Voyage ще конкурира Uber в създаването на първите самоуправляващи таксита
Udacity е името на компания, която едва ли ви е позната. Нейната дейност е свързана с разработването на онлайн платформи за обучение, но също така разполага и със собствен екип от инженери, разработващи самоуправляващи автомобили. Тестовете на Udacity са толкова успешни, че те решиха да отделят дивизията за безпилотни коли в самостоятелна компания, която се казва Voyage. Основната цел на новото дружество е да създаде най-добрите самоуправляващи таксита в света, което ще ги изправи в директна конкуренция с Uber.   Voyage ще бъде управлявана от Oливър Камерън, който досега бе вицепрезидент на Udacity и има богат опит в автомобилната индустрия. Най-интересното име в редиците на Udacity е Себастиан Трун, който е определян от мнозина като "бащата на самоуправляващите автомобили", главно заради впечатляващата работа, която свърши в Google, предаде BusinessInsider. Властите вече са дали разрешение на стартъпа да започне публични тестове с автономните си таксита по улиците на някои aмерикански градове, чиито имена остават в тайна.    Основната цел на Voyage е такситата им да са не само безопасни, но и да се превърнат в по-евтина алтернатива на сегашния транспорт в градовете. Първоначалните тестове демонстрират оптимистични резултати. Дали Voyage наистина ще успеят да станат първия производител на самоуправляващи таксита в света е нещо, което предстои да видим. При всички положения, обаче може да кажем, че те ще бъдат изправени пред много сериозна конкуренция в лицето на брандове като Uber и Google.   Вижте колко близо сме до появата на самоуправляващите автомобили 
Google Maps
Нова функция в Google Maps ще разбира кога караме ски
Нова функция в Google Maps ще разбира кога караме ски
Google Maps е най-популярната услуга за навигация сред собствениците на смартфони с Android. Едва ли ще е изненадващо да я определим като един от най-добрите и успешни продукти на компанията. Нова функция в Google Maps позволява на софтуера да разпознава ските като форма на транспорт, по същия начин, както го прави с автомобилите и велосипедите. Това означава, че когато карате на пистата ще видите много допълнителни детайли за дистанцията и скоростта, с която се виждате, но също надморското равнище и др., предаде AndroidHeadlines.   Според непотвърдена информация функцията вече е достъпна в световен мащаб, но засега е ограничена единствено до смартфоните с Android. Вероятно на по-късен етап Google Maps за iOS също ще предложи подобен инструмент. На този етап не разполага ме с допълнителни детайли как точно услугата разбира, че карате ски, а не използвате друго превозно средство, като например велосипед. Google провеждат усилени тестове с тази функция от края на април.     Mестоположението не е единствения фактор, който се взема под внимание от услуга, за да разбере дали сте на пистата. Най-вероятно Google Maps използва информацията и от другите сензори в мобилните устройства. Ще е необходимо още време преди от компанията да подобрят максимално възможностите на тази функция, за да не обърква ските с другите форми на транспорт. Можем да сме сигурни, че финалната версия ще е готова навреме за старта на следващия зимен сезон.   Вижте как да проследим приятелите си в реално време с Google Maps
самоуправляващи автомобили
Самоуправляващите автомобили ще могат да вземат решения на пътя като хората
Самоуправляващите автомобили ще могат да вземат решения на пътя като хората
Безопасността е най-големият проблем на самоуправляващите автомобили, което е основната причина да се бави навлизането им на пазара. Водещите производители не искат да бързат и да представят първите си модели чак когато са напълно сигурни в техните възможности. Колкото повече публични тестове се извършват с тях, толкова по-сериозен става въпроса за безопасността на пътниците и другите участници на движението. Софтуерът в автономните коли може да е добър в предвиждане на различни ситуации, но не е в състояние да преценява обстановката, както човек.   Учените отдавна търсят начин как да отстранят проблема и да накарат самоуправляващите автомобили да "мислят" дори и в най-критичните ситуации. Те са на път да открият как да създадат виртуална версия на човешкия морал на компютър, за да им позволят да вземат етични решения, както всички нас, предаде Mirror. Идеята е навигираните от софтуер автомобили да преценяват и за стотни от секундата да вземат решения на "живот или смърт". Учените вече тестват ефективно решение.   Техниката им се казва "Immersive Virtual Reality" и стана част от експеримент, в който доброволци са поставяни в различни ситуации на пътя, за да се прецени как се справят с тях. Резултатите им се анализират от специален алгоритъм, който поставя индивидуална оценка на важността на околните обекти, като хора, животни, пътни знаци, неодушевени предмети и др. Екип от невролози работят, за да използват тази информация в създаването на софтуер, който да накара автомобилите да се справят с морални дилеми.   Вижте как самоуправляващите се автомобили ще променят пазара на автомобили
самолети
Eто как изглежда най-големият самолет в света
Eто как изглежда най-големият самолет в света
Пол Алън е съосновател на Мicrosoft и един от най-богатите хора в света на технологиите. Последният проект на бизнесмена е доста интересен, тъй като е свързан със създаването на най-големия самолет в света. Неговото име е Stratolaunch като той има размах на крилете от внушителните 117 метра, което е повече от размерите на футболен терен. Височината е над 15 метра. Уникалната машина тежи около 227 тона без да бъде заредена с гориво, когато тази стойност се увеличава до 589 тона.     Тук е момента да отбележим, че Stratolaunch има 28 колесника и шест двигателя на Boeing 747. Oгромните размери на машината не са случайни, тъй като тя не е създадена да превозва пътници, а да се използва за пренос на ракети и сателити. Най-големият самолет в света ще се превърне в подвижна площадка, от която те ще бъдат изстрелвани в Космоса. Скоро официално ще бъде обявена информация за първия полет на Stratolaunch, предаде CNN.     Toва не е единствения атрактивен проект на Пол Алън, който вече създаде компанията SpaceShipOne, която бе първото частно дружество изпратило ракета извън пределите на планетата ни. Новата инициатива на съоснователя на Мicrosoft е доста интересна и е поредното доказателство за неговото иновативно мислене. В заключение ще отбележим, че е необходимо още време да се финализира дизайна на Stratolaunch. Очаква се първата  публична демонстрация на самолета да се проведе през 2019г.     Вижте пет факта за самолетите, които ще излекуват страха ви от летене
самоуправляващи автомобили
Учени откриха по-ефективен начин да тестват самоуправляващи автомобили
Учени откриха по-ефективен начин да тестват самоуправляващи автомобили
Самоуправляващите автомобили са следващата голяна ниша, която ще бъде променена от иновациите на водещите производители. Концепцията да пием кафе или да гледаме филм, докато се возим без да се притесняваме от обстановката на пътя е само въпрос на време да се превърне в реалност. Почти всяка технологична компания полага огромни усилия в тази сфера. В момента се разработват методи, които да им позволят още  по-бързо да генерират и използват данните от множество външни сензори в автомобилите.   Нова технология може да ускори навлизането на автономните возила на пазара, тъй като вместо да обръща внимание на цялата информация, която те генерират е базирана на всеки индивидуален компонент от работата им. Идеята е всеки един сензор да бъде фокусиран върху конкретен аспект от работата на самоуправляващите автомобили, което ще ги направи по-прецизни и сигурни за потребителите. Учените искат със своя метод да ги превърнат в предпочитан начин за транспорт.   Според тях 1000 километра в тестове представляват еквивалента на 300 хил. до 1 милион километра в реални условия. Необходимо е още време преди метода им да започне да се използва от всички производители. Поне засега тестовете им са доста обнадеждаващи. За нас потребителите всяка една технология, която може да направи автомобилите по-сигурни е добре дошла. Колкото по-безопасно се чувстваме в любимото си возило, толкова по-добре за всички.   Вижте защо самоуправляващите автомобили ще станат популярни както смартфоните
Германия
Германия одобри тестовете с автономни автомобили в страната
Германия одобри тестовете с автономни автомобили в страната
Германското правителство прие закон, който позволява на водещите производители да започнат публични тестове със самоуправляващи се автомобили по улиците в страната. Това е сериозна крачка напред към популяризирането на колите, които се движат автономно. Основната причина е факта, че най-големите имена в индустрията са именно германски компании като например Mercedes-Benz, BMW, Audi, Porsche, Volkswagen. Досега те се опитваха да получат одобрение да тестват самоуправляващи автомобили в други държави.   Новият закон е доста либерален и налага изискването водач да стои зад волана през цялото време на тестовете. Няма значение дали шофьора гледа видео, сърфира в интернет или играе на смартфона. Необходимо е той да бъде в купето, за да поеме контрол над автомобила в случай на непредвидена ситуация, предаде Engadget. Другото ключово изискване е самоуправляващи автомобили да са оборудвани с т.нар. "черни кутии", които се използват в авиацията.     Toзи компонент ще записва в реално време информация за пътуването и ще регистрира през каква част от времето автомобила се управлява от изкуствен интелект и кога човек поема контрол над волана. Ако възникне инцидент много лесно може да се определи дали водата е на шофьора, на софтуера или е свързана с дефект на производителя на автомобила. Очаква се първите публични тестове по пътищата в Германия да стартират до края на годината.    Вижте как технологиите ще променят начина, по който пътуваме
летящи автомобили
Летящите автомобили CityHawk с водородно гориво ще се продават през 2022г.
Летящите автомобили CityHawk с водородно гориво ще се продават през 2022г.
Летящите автомобили отдаване не са просто футуристична концепция. Различни компании видят в тези превозни средства бъдещето на публичния транспорт. Metro Skyway е дъщерно дружество на израелската компания Urban Aeronautics, което също работи усилено, за да превърне тази концепция в реалност. Проектът им предвижда създаването на четириместен летящ автомобил, който се задвижва от водородно гориво, информира DigitalTrends.   Ако всичко върви по план машините на Metro Skyway трябва да се движат и да превозват пътници в големите градове до 2022г. Летящият им автомобил засега носи името CityHawk и се отличава със специална задвижваща система, позволяваща да каца и излита във вертикална посока. Инженерите на Metro Skyway се надяват цената за производството на CityHawk да е осезаемо по-евтина от тази на конкурентните летящи автомобили. Използването на водородно гориво ще направи CityHawk и по-безопасни от обикновените автомобили.     Любопитен факт е, че инженерите на израелския производител работят над тази идея вече повече от десетилетие. Те вече започнаха публични тестове с безпилотен дрон с тегло от един тон, който се казва Cormorant. Возилото е предназначено да се използва в редиците на израелската армия. CityHawk ще може да лети в продължение на един час без да се налага зареждане, което ще го превърне в подходящо решение за натоварения градски трафик. Максималната скорост е 185 км./ч.    Вижте как първите летящи автомобили в света вече се продават на цена от $399 000
Hyperloop One
Hyperloop One завършиха тестовото трасе на транспортната система на бъдещето
Hyperloop One завършиха тестовото трасе на транспортната система на бъдещето
Hyperloop One официално обявиха, че са завършили строежа на първото трасе за ултрабързите си влакове. Самото трасе е кръстено с името DevLoop и се намира в Невада, но вече са набелязани още 11 локации на територията на САЩ. Hyperloop One искат да изградят транспортната система на бъдещето и са най-напред в тези планове от трите компании, работещи над подобни превозни средства. DevLoop е с дължина от 500 метра и има за цел да демонстрира възможностите на технологията.   Tрасето е базирано на технология, сходна с тази на маглев влаковете. Hyperloop One използват магнитна левитация, за да се придвижват с почти 1200 км./ч. в капсули с налягане от 100 паскала, което на практика е вакуум. Oт VentureBeat информират, че бъдещите локации се избират много внимателно и ще бъдат разположени така, че да имат максимален икономически ефект. Ултрабързите влакове ще спестят много време на бъдещите пътници, като им позволи да стигат по-бързо до дома и офиса, но и да имат повече време за себе си.   Транспортната система на Hyperloop One, обаче изисква сътрудничеството на местните власти и с други компании в сферата на логистиката, за да се превърне в реалност. В крайна сметка, обаче тя ще донесе ползи както за гражданите така и за сегашната инфраструктура. Ще са необходими години преди да можем да се возим на някой от ултрабързите влакове на Hyperloop One. Докато чакаме това да се случи с интерес ще следим как се развиват публичните тестове на тези впечатляващи превозни средства.   Вижте пет начина, по който ултрабързите влакове Hyperloop ще променят живота ни
любопитно
Ето как изглеждат самоуправляващите автобуси в Лондон
Ето как изглеждат самоуправляващите автобуси в Лондон
Само въпрос на време е самоуправляващите автомобили да променят изцяло начина, по който се придвижваме в големите градове. Много технологични компании работят над подобни концепции и според анализаторите още до края на десетилетието ще можем да използваме подобни безпилотни коли в ежедневието си. Софтуерът, с който те работят, обаче може още преди това да започне да се използва от други превозни средства. Първите тестове на автономни автобуси в Европа вече стартираха и ще продължат няколко седмици.    Очаква се те да се движат по улиците на Източен Лондон и да превозват любопитните пътници в английската столица до края на месеца, предаде BusinessInsider. Инициативата е дело на инженери от Greenwich Automated Transport Environment  (GATEway) изследователския проект на местни учени. Основната цел на проекта е да се провери как гражданите възприемат тази технология и дали лесно биха могли да свикнат с нея, предаде BusinessInsider.      Самото трасе, по което ще се движат е с разстояние от приблизително два километра и ще са необходими около 30 минути, за да бъде преминато от автономните автобуси. Ниската скорост не е случайна, тъй като така създателите им искат да гарантират, че машините няма да предизвикат инциденти с останалите участници в движението. Автобусите няма да имат волан и педали, а вместо това ще разчитат на камери и сензори, за да се ориентират в обстановката.   Вижте как технологиите ще променят начина, по който пътуваме