Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
411 резултата за любопитно
климатици
8 грешки, които допускаме, когато използваме климатик
8 грешки, които допускаме, когато използваме климатик
Лятото вече е тук и все по-осезаемо предвкусваме непоносимите жеги, които идват заедно с него. Мнозина мислят, че един климатик ще реши неудобството и потенето им в летните горещини, но според Make Use Of ако не знаем как да се ползваме от това устройство ще останем доста разочаровани.   От медията, ни запознават с най-често срещаните грешки, които бихме могли да направим когато използваме климатик. Преодоляването на тези проблеми ще доведе до по-бързо охлаждане на помещението, по-голям комфорт за всички, по-малко загуба на енергия и по-малки сметки за ток.   Грешка 1:  Неправилно избран климатик  Климатикът, който сте избрали може да не е ефективен във вашия случай, защото стаята ви е твърде голяма или твърде малка. Климатиците са с капацитет измерен в Британски топлинни единици (BTU). Или 1 Btu е количеството топлина нужно, за да се повиши температурата на 1 паунд вода (0,45кг.) с 0,56 градуса по Целзий.   Най-често срещаните типове климатици биват 9000, 12000, 18000, 21000, 24000 BTU. А най-често срещаното правило е, че всеки квадратен метър от пространството се нуждае от 20 BTU, плюс 600 BTU за всеки човек, който е в стаята. Може да се наложи да го увеличите с още 10 процента, ако стаята е с високи тавани, получава много слънчева светлина и т.н. Полезно ще ви бъде да знаете и, че 1000BTU са приблизително равни на 293 вата.   Грешка 2: Отваряте прозорци и врати Повечето хора не разбират как функционират климатиците. Те вкарват топъл въздух от помещението, което преминава през хладилен агент, който абсорбира топлината от въздуха. След това охладеният въздух се връща обратно в стаята, докато абсорбираната топлина се отстранява от задната част на уреда. Ето защо климатикът трябва да бъде монтиран в затворено помещение и защо централните тела са разположени извън къщата. "Вътрешният въздух" и "външният въздух" трябва да бъдат изолирани един от друг, за да може климатизацията да работи.    Грешка 3: Оставяте климатика да работи постоянно Е, тук трябва да уточним, дали това е грешка или не зависи от конкретната ситуация. Мнозина мислят че е много по-енергийно ефективно ако оставят климатика им да работи през целия ден дори когато няма никого у дома им.   Ако обаче през най-горещата част от деня, не сте си в къщи, по-разумно е да изключвате сутрин преди да излезете климатика и когато се приберете надвечер да го включите отново. Колкото по-горещо е отвън, толкова по-здраво работи климатикът ви.   Грешка 4: Настройвате температурата на твърде ниска стойност Прибирате се от дълъг и уморителен ден и искате да се охладите възможно най-бързо и за тази цел избирате настройвате температурата на твърде ниска стойност. Но това не е правилният начин, тъй като независимо от това дали в стаята е 20 градуса или 35 градуса, климатикът ви ще изпомпва с една и съща сила прохладния въздух. Настройката на температурата само показва на уреда, кога да спре изпомпването на хладния въздух.   Промяната на настройката от 21 градуса на 13 градуса няма да ускори нищо. Това всъщност е по-лошо, защото климатикът ще продължи да работи дори когато температурата в стаята ви достигне идеалната за вас стойност. Ако идеалната ви температура е 21 градуса, а вие сте настроили устройството за 13 градуса, уреда ще продължи да охлажда докато температурата в стаята достигне 13 градуса, а това води до загуба на много ненужна енергия.   Грешка 5: Не допринасяте за циркулирането на охладения въздух в помещението Повечето хора използват вентилатор, когато е малко горещо и климати, когато е неприятно горещо. Но специалистите препоръчват двата уреда да се използват едновременно за най-добър резултат. Може да използвате вентилатор за да циркулирате охладения въздух из стаята и той да не се задържа само пред самия климатик.   Грешка 6: Не сменяте филтъра Независимо от това колко чисто е в стаята ви, във въздуха има частици, които се захващат от климатика по време на работата му. За да не създадат проблем тези частици за работата на уреда, той има филтър. Чистият филтър е от решаващо значение за оптималната ефективност на климатика. Натрупването на частици може да намали въздушния поток, принуждавайки уреда да работи по-усилено, за да издърпва същото количество въздух. В най-лошия случай замърсеният филтър може да увеличи сметката ви за енергия с до 15% и да доведе до проблеми с поддръжката на уреда.   Грешка 7: Забравяйте за поддръжката на климатика Една от най-основните грешки на собствениците на климатици е схващането, че грижата за климатика приключва с неговото купуване и поставяне. Редовното почистване и техническа поддръжка на вашия климатик ще увеличат неговата ефикасност и живот, а с тях ще се увеличи и вашият домашен комфорт.   Грешка 8: Игнорирате други топлинни фактори За оптимално охлаждане, трябва да помогнете на вашия климатик възможно най-много.  Трябва да запечатате всякакви пукнатини, от които би могло да проникне топлина от вън, да пуснете дебели завеси, когато слънцето грее директно в помещението, да сложите изолация на стените, да избягвате използването на устройства, генериращи топлина, като перални, сушилни, готварски печки или фурната и така нататък.   Вижте 7 джаджи, които могат да ни разхладят пред компютъра
любопитно
Учени създадоха соларна боя, която генерира енергия от въздуха
Учени създадоха соларна боя, която генерира енергия от въздуха
Соларните панели са най-разпространения източник на възобновяема енергия. Много домакинства започват да използват тази технология, за да намалят разходите си за електричество. Екип от учени на RMIT University of Melbourne разработиха уникална боя, която освен, че ще направи смарт домовете изглеждат добре отвън се грижи и за енергийните нужди. Соларната боя е първият продукт от подобен род и е в състояние да абсорбира влагата от въздуха и да я конвертира  в чиста енергия.   Този ефект се постига с ново химично съединение. Благодарение на го соларната боя функционира като силикагел и не само може да генерира енергия, но и да предпазва повърхността, на която е поставена от влага. Новият материал на учените се казва синтетичен молибденов сулфид и се отличава с характерните свойства на полупроводник, но може да разлага водните атоми от влагата на водород и кислород, предаде DigitalTrends.   Oсновното предимство на соларната боя е, че премахва необходимостта от чиста или филтрирана вода за захранване на системата. Вместо това тя може да се използва навсякъде, където има водни пари във въздуха, които да превръща във водородно гориво. По този начин боята би намерила приложение дори в най-бедните и отдалечени райони. Нейната ефективност не се променя от атмосферните условия. Тепърва предстоят тестове и ще са необходими няколко години преди да можем да купим подобен продукт.   Вижте какво трябва да знаем за умните домове
Google
4 технологии, с които Google се провалиха
4 технологии, с които Google се провалиха
Google са известни с това, че постоянно стартират различни проекти и тестват нови продукти и след това преценяват в кой проект си заслужава да се инвестират още време и средства.    Тази стратегия на компанията разбира се крие много рискове. Ето защо в историята на Google има много провалени проекта, с които те не можаха да се справят.   От Android Pit ни припомнят кои са най-големите провали на Google.   1. Google+ и други социални експерименти Всички бяха в еуфория когато Google+ беше представена през 2011 година и много хора отчаяно искаха покана за тази нова и първоначално затворена социална мрежа. Много хора все още харесват Google+, но тя не можа да се превърне в достойна алтернатива на Facebook.   Между другото, Google+ не беше първата стъпка на компанията в социалните мрежи. Помните ли Google Buzz и Google Orkut? И двете услуги бяха официално изоставени от Google. Google Orkut функционира като мрежа за намиране на стари и нови приятели. Google Orkut препоръчваше нови контакти въз основа на посочените от вас интереси.   Мрежата обаче постигна успех само в Бразилия и приключи през 2014 година. Google Buzz беше автоматично включен към електронната поща на потребителите в Gmail, давайки им възможност да добавят към своя профил контактите, които да ги следят и да бъдат уведомявани по имейл за обновяванията на статуса и новите неща  около тях.     2. Google Glass Да се ​​окачестви Google Glass като напълно неуспешен проект би било малко несправедливо. Това очевидно от самото начало беше експериментален проект и Google със сигурност не са очаквали да постигнат голям търговски успех с него. Проектът Google Glass официално бе обявен през юни 2012 година и получи голямо внимание в света на технологиите. Не бяхме виждали такъв продукт преди и естествено бяхме развълнувани или поне любопитни.   Така или иначе обаче тези смарт очила не допаднаха като идея на мнозина, или защото не обичат да носят очила, или защото се опасяваха за личните си данни и сигурността си. Google Glass повдигна много притеснения и въпроси относно сигурността и навлизането в личното пространство на другите. Другата спънка беше твърде високата им цена.   3. Google Reader Дълго време Google Reader беше една от услугите, които хората използваха много често. Това беше любимият им източник за всички видове новини – от политиката до технологиите. Google стартираха услугата си през 2005 година и я спря на 1 юли 2013 година.   Като причина за това драстично решение от Google изтъкнаха, че Google Reader не се ползвал от много потребители. „Въпреки че продуктът има верни последователи, през годините те намаляха. Така че на 1 юли 2013 година ние ще спрем Google Reader.“ Google Reader беше мощен инструмент, който със сигурност все още липсва на много хора.   4. Google Wave Основната идея на Google Wave беше обединението на няколко начина за комуникация – имейл, чат, блог и споделяне на информация. Всичко това можеше да се прави в реално време или чрез изпращане на съобщения, на които да се отговори по-късно. Очакванията на Google бяха големи, но потребителите явно не бяха възхитени особено и Google Wave също стана част от историята.   Google Wave беше официално представен през май 2009 година по време на Google I/O и приключи през април 2012 година.   И все пак, идеята зад Google Wave беше наистина добра и много от неговите функции днес се намират в Docs, Sheets и Slides.   Вижте 5 полезни Google приложения, които си заслужава да пробвате  
смартфони
Ето защо Samsung Galaxy Note 8 нама да има вграден сензор за пръстов отпечатък в дисплея
Ето защо Samsung Galaxy Note 8 нама да има вграден сензор за пръстов отпечатък в дисплея
 Една от новите моди при производителите на смартфони е да вграждат класическите Home бутони в самия дисплей. Samsung дори работеше по версия на бутона, която да чете пръстови отпечатъци през дисплея. Тя обаче най-вероятно няма да се реализира навреме за Galaxy Note 8, съобщава PhoneArena.   Самото вграждане на сензора в дисплея е направено, но има проблем. Оказва се, че зоната на дисплея около сензора е видимо по-ярка от останалата част. За сега инженерите на Samsung не са успели да намерят решение на този проблем. Освен това Note 8 е подлаган на значително повече и...
любопитно
Нов самоуправляващ автомобил тръгва по европейските пътища тази година
Нов самоуправляващ автомобил тръгва по европейските пътища тази година
Сегментът на автономните автомобили има още един участник. Европейската компания Vedecom Tech обяви, че работи заедно с израелската Karamba Security за разработването на изцяло автономен автмобил и първите бройки от него ще тръгнат в Европа още тази година, съобщава Reuters.   Vedecom казва, че напълно автономните автомобили ще са готови за комерсиална употреба още в края на тази година. Те ще тръгнат в избрани райони, а през 2018 г. броят им ще се увеличи. Избрани са общини в Германия, Франция, Италия, Португалия и Холандия. Технологията е разработена от Vedecom, а...
любопитно
Учени измислиха техника, която разпознава, ако някой лъже по движението на мишката
Учени измислиха техника, която разпознава, ако някой лъже по движението на мишката
Вероятно не сте се замисляли, но начина, по който използваме компютърната мишка може да разкрие много повече данни за самоличността ни, отколкото си представяте. Google започнаха да изследват връзката между скоростта на кликване и движенията ни преди няколко години, когато стартираха програмата "I'm Not A Robot". Инженерите на компанията забелязаха интересна тенденция свързана с необичайно бързото движение на курсора на мишката върху екрана, което според тях е сигурна гаранция, че насреща не стои човек, а машина.   Екип от изследователи направиха интересно проучване, чиито резултати публикуваха в научния журнал PLOS One. Данните разкриват, че наистина има връзка между начина, по който хората движат курсора на мишката и достоверността на нещата, които споделят в интернет, предаде CNet. Изследването им включва 40 доброволци, на които им се задават 32 въпроса. Половината от тях са подканени да дават умишлено лъжливи отговори. Оказва се, че движението на мишката може да разкрие дали те казват истината.   Траекторията на хората, които лъжат е много по-хаотична и може да издаде достоверността на думите им. Учените откриват, че хората, казващи истината използват много по-плавни движения. Трудните въпроси карат хората много по-хаотично да използват мишката на екрана. Информацията е използвана от тях в създаването на алгоритъм с машинно обучение, който е в състояние да каже в 95% от случаите дали човека отсреща казва истината или лъже. Проектът им е много интересен и може да намери масово приложение в индустрията.   Вижте седем любопитни факта за компютърната мишка
любопитно
Най-любопитните факти за Механизма от Антикитера
Най-любопитните факти за Механизма от Антикитера
Механизма от Антикитера е един от най-интересните древни предмети, които сме откривали досега. Уникалният артефакт от десетилетия продължава да изумява археолози, историци и други специалисти. Открит е в дървена кутия на дъното на океана, което е повредило цялостната структура. Изобретението датира от средата на II-и век пр. н.е. Останките от предмета свидетелстват, че най-вероятно е станал жертва на корабокрушение в близост до остров Антикитера.   Начинът, по който е конструиран наподобява начина, по който се изработват часовниковите механизми. Много учени продължават да се чудят как е възможно в онази епоха да се създаде толкова сложен предмет. Интересният артефакт е вдъхновил Google днес да променят логото на началната страница, за да привлекат вниманието ни към уникалните му свойства.     Ето и най-любопитните факти за Механизма от Антикитера:   1. Oткрит е през римската епоха и е кръстен на едноименния остров, разположен в Егейско море между континенталната част на Гърция и Крит.   2. Първата мисия до кораба пренасял Механизма от Антикитера показва, че при инцидента е загинал един капитан, а други двама са били парализирани.   3. Трима от най-влиятелните римляни през онова време са били на същия кораб.   4. Значението и важността на Механизма от Антикитера са игнорирани от учените до 1951г.   5. Жак-Ив Косто и Ричард Файнман са останали изумени от артефакта.   6. Механизма си е спечелил прозвището "първия компютър".   7. Смята се, че откривателя на тригонометрията е създал Механизма на Антикитера.   8. Това е най-технологично развитият предмет в последните 1500 години.   9. Използван е за изчисления на позицията на космически обекти, лунни и слънчеви затъмнения и други научни дейности.   10. Създателите му са оставили дори техническо ръководство за употреба.   11. Никой не е сигурен кой точно е използвал древния механизъм.    12. В момента сме все по-близо да разберем къде е създаден Механизма на Антикитера.   13. Устройството е можело да предсказва бъдещето.   14. Планетарният механизъм е предсказвал събития с отклонения от един градус на 500 години.   15. Вярва се, че два кораба, а не един са превозвали Механизма от Антикитера.
смартфони
Какви предимства има двойната камера при смартофните
Какви предимства има двойната камера при смартофните
Все по-голям брой oт най-новите смартфони получават двойни камери (LG G6, Huawei P10, Honor 8 и др.). Ако не сте запознати с този тип технология, най-вероятно искате  да узнаете повече за нея, затова решихме да ви предложим информацията на Android Pit.   Нека започнем с очевидния въпрос: какво е двойна камера? По принцип това означава, че вместо един сензор смартфона ви има два. Смартфоните с този тип технология имат два различни фото сензора, които работят по взаимно допълващ се начин. Като цяло основният сензор на смартфона действа повече или по-малко като обикновена камера. Той улавя цветни изображения по най-добрия възможен начин, а вторият сензор има за цел да добави елементи, които не могат да бъдат заснети с първия сензор, особено по отношение на дълбочината на полето.   Комбинацията от двете изображения, която се извършва по електронен път от приложението на камерата, дава оптимален резултат. Всеки производител на смартфони има собствена стратегия за това как да се възползва от функцията за двойна камера, за да увеличи фотографския потенциал на смартфона.   Подобряване на специалните ефекти 1. Почти 3D изображения Едно от предимствата на двойната камера е очевидно количеството перспектива. Благодарение на втория обектив, разстоянията се анализират по-добре и можем да получим почти 3D изображение.    2. Ефектът на Боке Допълнителното съдържание, заснето от втория обектив, позволява да се подобри остротата на изображението. HTC One M8 дори има опция за добавяне на цветни ефекти към фона и предния план на изображението или за копиране на части от изображения и добавяне към други снимки. Най-интересното тук е, че се работи със зони, които са извън фокус, като можете да постигнете размазан ефект чрез лещата на камерата.   3. Добавена реалност Lenovo Phab 2 Pro и Asus Zenfone AR имат друга концепция: в допълнение към традиционната RGB камера има и  fish-eye лещи и камера, наречена „time-of-fligh“. Наистина, това е камера 3-в-1. Идеята е проста: благодарение на инфрачервения лазер, който е включен в камерата, светлината се отразява. Дълбочината на полето се изчислява по електронен път по такъв точен начин, че може да се улови с RBG сензорите. Това е причината, поради която Google се интересува от тези камери в Tango Project - може да се постигнат чудесни резултати за добавената реалност.   Подобряване на фотографския потенциал на телефона 1. Снимки с повече подробности   Huawei P9, Mate 9 и Honor 8 имат различна стратегия. Техният втори сензор не улавя цвят (изображението се вижда само в черно и бяло), но е в състояние да улови подробностите. Цветът се добавя към крайното изображение чрез използване на софтуер. Този тип технология ви позволява да получите по-детайлни снимки.   2. По-детайлни снимки дори при лоши условия на осветление Управлението на осветлението е от съществено значение за фотографията и кошмар за всеки фотограф, защото няма идеални условия за осветление. Докато в професионалния свят човек може да измами и да постигне необходимите условия за осветление,  фотографа-любител ще изпита сериозни проблеми нощно време или ако условията на осветление са прекалено лоши. За щастие тази втора леща помага да се реши този проблем. Тя улавя всички детайли и осветлението се добавя след това. По принцип полученото изображение не винаги е идеално, но е по-добре от това, което ще получите само с един сензор.   3. Зумиране с минимална загуба на качество Някои устройства, като например iPhone 7 Plus са оптимизирани, за да предлагат отлична функция за увеличение, която е по-добра от цифровото увеличение, което ще намерите в повечето смартфони. LG G5 също е различен, но по един съвсем друг начин: един от сензорите има широк ъгъл, което означава, че той може да обхване много по-широк диапазон (тази функция го прави идеален за правене на пейзажни снимки, докато iPhone 7 ще бъде по-подходящ за по-конкретни снимки, като портретите). С други думи, този широк ъгъл добавя друго измерение към изображението, като поставя основното изображение във фонов режим, като активира функцията за зумиране.   Вижте Защо смартфони с двойни задни камери ще са бъдещето на мобилната фотография
бизнес
Kaк Dropbox, Foursquare и Airbnb са спечелили първите си клиенти
Kaк Dropbox, Foursquare и Airbnb са спечелили първите си клиенти
Хората се интересуват от историите на големите, успели, технологични компании. А би ли ви било интересно да разберете какви стратегии са използвали някои от най-известните компании, за да спечелят първите си потребители? Ако е така, информацията на Web Cache ще ви бъде много интересна.   Dropbox През първите месеци след създаването на Dropbox през 2008 година, компанията не се радваше на никакъв интерес от страна на потребителите, въпреки рекламните кампании, които тя водеше. Тогава Дрю Хутсън и екипът му решили да опитат нещо различно. Те създали четириминутен видеоклип, показващ как работи Dropbox, тъй като според тях услугата не звучала толкова впечатляващо когато била описвана само с думи. Друг аспект за успеха на видеоклипа, който е важно да се отбележи, е, че той бил насочен към определена общност.   Дрю бил член на Digg общността и знаел какви неща биха харесали на тези хора. Видеото било пълно с препратки към неща като TPS и Tom Cruise и с вътрешни вицове. На следващия ден след излизането на видеото, Dropbox имал 70 000 нови акаунта.   Друга важна стъпка към успеха на Dropbox беше кампанията, която компанията проведе в социалните мрежи: за всяко споделяне на Dropbox във Facebook и Twitter, потребителите получаваха допълнителни 128 MB пространство. Това беше нещо, което потребителите много харесаха и доведе до изпращане на 2,8 милиона покани през първите 30 дни.   Reddit и Quora Reddit и Quora решават проблемите "празен сайт = няма потребители / няма потребители = празен сайт" по подобни начини. Основателите на двете услуги прекарали първите месеци в попълването им със съдържание.   Основателите на Quora задавали и отговаряли на въпроси от собствените си профили. Подходът на създателите на Reddit бил малко по-различен. Вместо просто да използват собствените си акаунти, те създали фалшиви потребители, за да изглежда, че има много хора, които използват услугата им. Целта на основателите на двете компании обаче била една да направят така че общността им да изглежда по-голяма, отколкото е в действителност.   Foursquare Foursquare захвърли старата концепция за локални приложения и добави няколко интересни функции, които наистина привлякоха вниманието на потребителите. Така например възможността да станеш "кмет" на местата, които посещаваш често се превърна в истински хит.   Но това не беше всичко, Foursquare даде възможност на бизнеса да взаимодейства с клиентите си много по-добре от повечето други приложения.  И накрая, огромна част от растежа на Foursquare се дължи на градската им стратегия. Всеки път, когато услугата се разширяваше в нов град, тя получаваше огромно количество нови потребители, които се регистрираха заради ефекта на думата "чухте ли, че Foursquare току-що дойдоха в нашия град?"   Groupon Историята на Groupon е много вълнуваща, защото е чудесен пример за това как трябва да започне един бизнес. Започнете локално и създайте жизненоважен продукт. Основателите на Groupon обиколили офис сградата, в която се помещавали и помолили хората да се запишат. Първите 500 регистрации дошли след акция: пици на половин цена в ресторанта на първия етаж за всяка регистрация в Groupon.   И тъй като било много трудно за Groupon да се конкурира с големи компании като Amazon и Wal-Mart, компанията се фокусирала върху уникални продукти от местния бизнес. Много от тези по-малки фирми никога не опитвали маркетинг, така че офертата на Groupon била привлекателна за тях.    И на последно място, Groupon се фокусира върху оферти, които поначало са социални. Услугата предлага сделки за неща като кафенета, ресторанти или филми.    Вижте най-влиятелните китайски компании на международния пазар
Facebook
Дошло ли е времето да изтрием Facebook от живота си
Дошло ли е времето да изтрием Facebook от живота си
Може да звучи малко крайно, но от mashable ни съветват да изтрием Facebook профила си. Това не е интернет трол, а по-скоро сериозен съвет към тези, които откриват известна степен на отчаяние в себе си от социалната мрежа.   Facebook не прилича на никоя друга социална мултимедия, но докато някои от тези разлики са за добро, повечето са доста потискащи. Facebook не разочарова с объркващ потребителски интерфейс или с това, че се опитва да бъде всичко за всеки. Разочарованието идва от нещо много по-дълбоко.    Няма потребител на Facebook, който да не е искал в един момент да се откаже от услугата. Импулсът е почти универсален, въпреки че причините за него се различават. Ето няколко причини, поради които трябва да се откажем от Facebook.   „Филтърни балони“ на Facebook Едно от явленията, присъщо на Facebook, се изразява в предоставянето на съдържание, което подкрепя вижданията на потребителите, затваряйки ги в така наречените „филтърни балони". Основната цел на Facebook е да ви накара да прекарате възможно най-много време в платформата. А това вреди както на вашето здраве, така и на вашия интелект. Facebook успява да ви ангажира изключително дълго време като ви показва това, което смята, че ще искате да видите. Проблемът тук е, че ако например сте с леви политически убеждения, вие никога няма да видите съдържание, което показва положителните аспекти на десните идеологии. Освен това, този филтър ви кара да мислите, че политическата партия, която подкрепяте е по-популярна от другите, дори и да не е.   Facebook е сенчеста компания През 2014 година Facebook манипулира новинарския поток на над 500 000 свои потребители за целите на психологическо изследване за разпространението на емоциите през социалните медии. На случайно избрани потребители са били показвани в различна степен позитивни и негативни публикации, без да са информирани, че участват в проучване и без да са дали съгласие за това, което се изисква при участие в научни изследвания.    Въпреки че, според Facebook в това няма нищо нередно, тъй като компанията цели да създаде максимално полезен и привлекателен продукт, а потребителите се съгласяват при регистрацията си да приемат „Общите условия“ за ползване на социалната мрежа, това си е престъпление и ако не искате да участвате в подобни „мероприятия“, единственият ви изход е да напуснете социалната медия.   Но това далеч не е всичко. През месец април, компанията бе принудена да се извини за това, че позволява на рекламодателите да се ползват от емоционалните състояния на деца на 14-годишна възраст.   Загърбвате обществения си живот Колко "приятели" имате във Facebook? Триста? Хиляда? А за колко от тези хора наистина ви е грижа? Facebook е място, където ние сме принудени да търпим хора, които в реалния живот бихме избягвали и където постоянно сме тормозени от поканени за приятелства от хора, които не искаме да наричаме наши приятели.   Разбира се, това не означава да се дистанцираме от света и от всички, а тъкмо обратното – да общуваме с хората лице в лице и да се ангажираме само с тези, които наистина ни интересуват.   Страх, че другите ще забравят за вас Много хора отлагат изтриването на своя Facebook акаунт, защото се страхуват да не изчезнат от умовете на познатите си. Е, има много други начини да получите снимки, покани и известия от приятелите си. Всичко, което е необходимо да се направи е да изберете нов, по-добър за вас начин за комуникация с вашите приятели. Опитайте да се свържете с тях чрез текстови съобщения или пък дори чрез среща в реалния свят, ще се почувствате много по-добре. Когато размишлявате върху това дали да изтриете профила си или не, помислете в кой момент Facebook преминава от сферата на полезността до тази на тежестта.   Вижте 8 неща, които е добре да изтрием от Facebook профила си
любопитно
Какво е най-важно да има един смартфон, според българските потребители
Какво е най-важно да има един смартфон, според българските потребители
Българските потребители заемат първо място сред 12 европейски страни от Централна и Източна Европа, както и Скандинавския регион, по отношение на  използването на определени функции на своите смартфони, като селфи снимки, споделяне на заснетото съдържание в социалните мрежи и слушане онлайн на музика. Това сочат данните на Huawei Summer Barometer 2017 - международно изследване, проведено през май месец сред 6023 потребители на възраст 18-45 години, които имат или са използвали смартфон през последните 24 месеца.   Вижте: Най-достъпните смартфони с две SIM карти и...
Amazon
Amazon патентова технология, която блокира онлайн пазаруването във физическите магазини
Amazon патентова технология, която блокира онлайн пазаруването във физическите магазини
Един от основните недостатъци на онлайн пазаруването е, че човек не може да разгледа продукта преди да го купи. Затова много хора посещават нормални магазини, но в същото време сравняват цените и в онлайн магазините. Amazon не харесва това и патентова технология, която да го прекрати, съобщава CNET.   Компанията е получила патент за технология, която може да „контролира онлайн пазаруването във физически магазин”. Ако потребителят е постил книжарница на Amazon например и използва WiFi връзката ѝ, то той ще бъде с блокиран достъп до сайтовете на конкурентите. Не...
смартфони
7 неща, които може би не знаете за смартфоните
7 неща, които може би не знаете за смартфоните
Когато повечето потребители си купуват смартфон, те се интересуват предимно от естетиката. Те се вълнуват от размера, теглото, формата, цвета и екрана на телефона си, но не искат да знаят нищо за вътрешните му компоненти, от които зависи начина по който функционира устройството.   Ето как дори и след дълга употреба много потребители все още не познават добре смартфоните си. Затова решихме да ви представим информацията на forbes за тези 7 неща, които навярно не знаете за смартфоните.   1. Процесът на зареждане на батерията ви не е толкова важен, колкото си мислите Много невярна информация се разпространява за батериите на смартфоните, но ако има нещо, което потребителите трябва да знаят, то е да спрат да се притесняват за това кога и как зареждат батерията на смартфона си. Вашият телефон е достатъчно „интелигентен“, за да се грижи за батерията си.   2. Смартфоните са за краткотрайна употреба Производителите правят своите смартфони така, че те да не могат да се използват дълго време. Много компоненти на телефоните не могат да бъдат заменени, когато се повредят, както това е възможно при десктопите.   3. Китай диктува много условия в производството на устройствата Едно нещо, което повечето хора не знаят е, че някои важни части в смартфоните се правят от много редки метали. Повечето от тези метали се добиват в Китай, което ги прави необходим партньор в изграждането на тези устройства.   4. Телефонът ви няма LED екран Повечето хора мислят, че екранните на телефоните им са LED. Това е разбираема грешка поради начина, по който телефонните компании и търговците на дребно рекламират телефоните, но в действителност дисплеите са LCD, които са осветени от LED светлини.   5. Всички смартфони имат антена Въпреки че отдавна не стърчат антени от телефоните ни, тези устройства все още имат такива. А дизайнът и позицията им все още са жизненоважни за нашите телефони, разбира се.   6. Вашият смартфон е пълен с рециклируеми благородни метали Много потребители не знаят, че смартфоните са пълни с благородни метали и че за съжаление повечето от тях не се рециклират правилно! Например, почти всеки смартфон съдържа известно количество платина, злато, сребро, мед или паладий и тъй като телефоните се модернизират постоянно, ние изхвърляме със старите си телефони и тези ценни метали.   7. Смартфоните са уязвими на всякакъв вид заплахи Има широка диференциация и разпокъсаност между продуктите, които не са от Apple, тъй като те съдържат софтуер и хардуер от различни доставчици и производители. Закупуването на устройство с нови функции изисква внимание, тъй като новите функции често означават нови пропуски в сигурността.   Вижте защо смартфоните от среден клас са най-добрият избор в момента
любопитно
Kaкво трябва да знаем за умните домове
Kaкво трябва да знаем за умните домове
Концепцията за интелигентен дом е още много нова, но тъй като повечето устройства стават свързани, ние вече можем да се насладим на някои от предимствата на тази технология.   От Android Pit ще ни кажат най-важното, което трябва да знаем за интелигентния дом.   Какво е интелигентен дом? По същество това е къща с интегрирани системи за автоматизация, които ни предлагат различни възможности благодарение на интернет. Щом превърнете дома си в умен, ще можете да контролирате уреди, осветление, температура, мултимедийни системи, охранителни системи, прозорци и врати дистанционно, но не само това. Получавате достъп и до много допълнителни интелигентни функции.   Може ли моя дом да се превърне в интелигентен? Разбира се! Всеки дом може да се превърне в интелигентен. Нуждаете се само от Wi-Fi връзка, която е достатъчно мощна, за да достигне до всички смарт устройства, които имате в дома си.   От къде да започнем? Ако интелигентния или смарт дома е вашата мечта, започнете да инвестирате в смарт устройства. Да създадете смарт дом е скъпо удоволствие, но в дългосрочен план може да ви спести доста пари, време и нерви. Истината е, че има толкова много различни варианти и модели смарт устройтва, че не могат да бъдат обхванати в една статия. Ето някои от тях:   1. Интелигентна ключалка – „разговаряте“ с вратата на дома си чрез смартфона си.   2. Охранителна система – наблюдавате дома си дори когато сте далеч от него.   3. Интелигентно осветление – може да променяте яркостта и цвета на осветлението, да задавате време в което осветлението да се включва автоматично и така нататък.   4. Интелигентен термостат – може да използвате смартфона си, за да зададете най-подходящата температура у дома си. Освен това може докато сте на път към дома си, да включите отоплението или климатика.   5. Смарт хладилник – може да следите какви храни имате в хладилника си от смартфона. Някои хладилници имат сензорни екрани и камери, които сканират храната, като записват количеството и датата на срока на годност.   6. Смарт телевизор – гледане на филми, забавления с игри, използване на приложения и услуги като Netflix, YouTube, Spotify или Amazon директно на телевизора.   7. Интелигентно почистване – интелигентните прахосмукачки почистват пода в дома ви, без дори да ги докосвате.   8. Монитор на съня – чудите се защо сте уморени? Може би съня ви не е здрав! Светлини, температура в стаята, както и други фактори може да влияят негативно на съня ви.   9. Бебе монитор – може да наблюдавате малките си деца с камери, които са способни да ‘виждат‘ дори и в тъмното и имат връзка с интернет.   10. Мултимедиен център - Какво ще кажете за хубава музика?  Интелигентните високоговорители ни позволяват да имаме достъп до музикално съдържание от всеки ъгъл на нашия дом. С тези системи можем да слушаме музика от различни платформи като TuneIn или Spotify.   Вижте готови ли сме за Интернет на нещата
любопитно
Как да разберете дали някой ви е изтрил във Facebook, Twitter и Instagram
Как да разберете дали някой ви е изтрил във Facebook, Twitter и Instagram
Искате ли да разберете кой от вашите "приятели" ви е изтрил в социалните медии?   От Android Pit ще ни покажат как да идентифицираме тези, които са спрели да ни следват. Определено тази информация може да ви e полезна след това в реалния живот.   Facebook Не е нужно да губите време като сърфирате в списъка си с приятели, за да търсите кой вече не ви е приятел във Facebook. Има разширение за браузърите  Chrome и Firefox, наречено Who Deleted Me, което ще ви показва списък с хора, които не са ви вече приятели всеки път, когато влизате във Facebook.  Имайте обаче предвид, че разширението не работи със задна дата, за това е добре да го инсталирате още сега.   Twitter Макар, че обидата е много по-малка ако някой не иска да ви е приятел в Twitter, може би сте любопитни да видите кой вече не се интересува от постоянния ви поток от мисли. За да получите подобна възможност може да използвате StatusBrew.    Instagram Тъй като наскоро Instagram осъвремени политиката си за данните на последователите, много приложения, които преди това предлагаха начин да разберете кой спира да ви следва, вече не работят. StatusBrew  е опция, но тя ще ви струва пари. Платеният "основен" план започва от $ 20 на месец и предлага много повече функции за управление на социалните медии от основния безплатен план. Щом се регистрирате, трябва само да отидете в секцията "Audience" на таблото за управление и да кликнете върху "New Unfollowers" в страничната лента.   Вижте какво се случва когато напуснем социалните мрежи
проблем
Браузъра Google Chrome няма да е достъпен за Windows 10 S
Браузъра Google Chrome няма да е достъпен за Windows 10 S
В началото на месеца по време на Microsoft EDU конференцията предназначена за разработчици, американската компания анонсира новата си операционна система Windows 10 S. Още тогава стана ясно, че една от характерните ѝ черти е, че може да използва единствено приложения свалени от онлайн магазина Windows Store. Това ограничени успя да сртресне много хора, но от Microsoft побързаха да допълнят, че освен базовите Microsoft Edge и Bing​, външните Google и Mozilla ще могат без проблем да предложат браузърите си в Windows Store.     Да, ама Не - оказва се, че...