Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
1463 резултата за интернет
мобилен интернет
Лесен трик позволява да спестим мобилен интеренет във Facebook, Twitter и Instagram
Лесен трик позволява да спестим мобилен интеренет във Facebook, Twitter и Instagram
Видео клиповете, които се стартират автоматично в профилите ни в социалните мрежи са не само досадни, но могат и да увеличат значително трафика ни на мобилен интернет. Всички водещи платформи като Facebook, Twitter и Instagram поддържат подобна функционалност. Добрата новина е, че има лесен начин как да се справите с този проблем. Дори само да деактивирате автоматичното стартиране на видео това ще се отрази осезаемо на трафика ви на мобилен интернет.    Facebook  За да изключите aвтоматичното стартиране на видео трябва да отворите своя уеб браузър и последователно да изберете "Settings>Video> Auto-Play Videos" и да изберете опцията "Off" oт падащото меню. Ако сте собственик на смартфон с Android трябва да отворите менюто с три хоризонтални ленти и да кликнете върху Autoplay и опцията Never Autoplay Videos.    Twitter  За да спрете автоматичното стартиране на клипове в Twitter е необходимо да отворите от своя браузър Settings менюто и да кликнете върху Аccount. След като скролнете до секцията Content изберете Video Tweets, където ще откриете опцията Video Autoplay. Oт смартфона можете да го направите като изберете Settings> Data > Video Autoplay и изберете Never Play Videos.   Instagram Мобилното приложение позволява да спрете автоматичното стартиране на клипове като изберете Settings и кликнете последователно върху Cellular Data Use> Use Less Data.   Вижте шест начина да спестим от мобилен интернет
Google
Нова функция ще улеснява работата ни с Google за Android, когато нямаме интернет
Нова функция ще улеснява работата ни с Google за Android, когато нямаме интернет
Google представиха официално нов ъпдейт на своето мобилно приложение за устройствата с Android. Актуализацията е предназначена предимно за потребителите, които често губят връзка към интернет. За в бъдеще търсачката вече ще запазва заявките, които правим офлайн и автоматично ще зарежда резултатите, когато сме отново онлайн. Потребителите ще бъдат информирани с нотификация на смартфона, когато заявката им е изпълнена. Тази функция може да е полезна в много различни ситуации.   Всеки път, когато загубите достъп до интернет вашата заявка ще се пази в сървърите на Google и ще бъде изпълнена веднага щом се свържете отново към интернет. Функцията работи във фонов режим и не изисква никакво действие от ваша страна. Компанията уточни, че използването на тази опция няма да се отрази на живота на батерията на смартфоните ни, предаде VentureBeat. Новата функция е поредния опит на Google да подобрят работата на своите услуги, когато нямаме достъп до интернет.     Идеята търсачката никога да не забравя какво сме се опитали да търсим, когато нямаме интернет е доста интересна и ще улесни много хора, особено тези, които пътуват често. Засега тази функционалност ще е налична само за Android и изисква да сте ъпдейтнали към последната версия на платформата. Въпрос на време е да разберем дали Google планират да я интегрират и към своето приложение за iOS.   Вижте как да активираме функцията за търсене в клавиатурата на Google за Android
Google
Трябва ли да се притесняваме от желанието на Google да създава хардуер
Трябва ли да се притесняваме от желанието на Google да създава хардуер
Google за пръв път демонстрира желанието си да навлезе на хардуерния пазар, като закупи Motorola през 2011 година за $ 12,5 милиарда. По-късно, обаче, Google продаде Motorola на Lenovo за $ 3 милиарда и мнозина решиха, че компанията се отказва от амбициите си. Днес, без да са пряко ангажирани в производството на хардуер, Google продължават да оказват огромно влияние върху пазара. Голям брой хардуерни компании, избират платформата на интернет гиганта Android за своите устройства и по този начин успяха да я превърнат в алтернатива на iOS. Сега, производителите на смартфони нямат друг избор, освен да изберат Google.   Представянето на смартфона Google Pixel, развълнува целия технологичен свят, защото след серия от грешки от страна на Samsung и Apple, има  идеална възможност за налагането на новото устройство.   Samsung се бори с най-тежката производствена грешка в историята на индустрията за мобилни телефони, а Apple е под обстрел за смелото им решение на пуснат iPhone без жак за слушалки. Сега е идеалния момент за Google да се наложи на хардуерния пазар.     Защо трябва да се страхувамe от желанието на Google да създава хардуер? От Venture Beat ще се опитат да отговорят на този въпрос.   1. Google има почти пълен монопол на пазара с операционната си система за мобилни устройства, около 88 % дял от пазара. Компании като Samsung, LG и други, които разчитат на Android OS, изведнъж ще се окажат в несигурно положение. Те няма да могат да се конкурират с Google, след като компанията започне да поддържа своите собствени устройства с редовни софтуерни актуализации и нови функции. Последният път, когато Google се опита да пробие на пазара на мобилни устройства с покупката на Motorola Mobility, Samsung беше на ръба да се откаже от Android OS.   Тези действия на Google, вероятно ще принудят компании като Samsung и LG да търсят бизнес извън мобилния пазар. HTC, например,  вече започна да търси решение на проблема с опита си да се наложи със своята джаджа за виртуална реалност Vive. Google с лекота може да изплува над конкурентите си, защото компанията има възможността да събира ‘планини от данни‘ за своите потребители. Google Assistant, изкуствения интелект на Pixel надминава Cortana  на Microsoft и  Siri на Apple тъй като се рови  в съществуващите Google профили на потребителите. Google вече са впримчили милиарди потребители със своите интуитивни услуги, което им дава невероятно предимство пред конкурентите ѝ. Това е причината мнозина анализатори да виждат заплаха  в хардуерните амбициите на Google.   2. Амбициите на Google не се ограничават само до смартфоните Pixel. Те са само част от пакет нови продукти на компанията, които ще се появят в различни сектори на пазара. Така например, Google Home ще се конкурира с Amazon Echo, Google Wi-Fi ще прати в забрава всички други рутер, а Google Daydream джаджата може бързо да поеме надмощие на новия VR пазар.   В отговор, всички компании ще трябва да преосмислят своите стратегии в отговор на хардуерните стремежи на Google, но е рано да се предвиди дали това ще е добре за нас потребителите. Вижте как Google стана най-успешната компания в света
интернет
ЕС иска да спре известията за "бисквитки" в уеб сайтовете
ЕС иска да спре известията за "бисквитки" в уеб сайтовете
През 2012 г. Европейският съюз прие закон, с който задължава всички сайтове да уведомяват ясно потребителите си, че инсталират т.нар. „бисквитки” на компютрите им. Сайтовете избраха да правят това чрез изскачщи съобщения и известия. Според ЕС обаче те са твърде досадни и иска да ги спре, съобщава KitGuru.   Тъй като много сайтове се презастраховат и слагат големи известия за бисквитки, те дразнят повечето потребители. Освен това пречат и на потребителското изживяване. Затова в края на миналата седмица ЕС предложи нов закон, който на практика ще върне старото...
Facebook
Най-досадните постове във Facebook
Най-досадните постове във Facebook
Добре е да помним, че всичко, което публикуваме във Facebook се вижда от нашите приятели, близки и познати и точно както в реалния свят трябва да спазваме определен етикет. Според Mashable трябва да се отървем от навика да публикуваме някои силно досадни постове в социалната мрежа, за да не петним името си.   От медията са съставили списък с най-досадните постове във Facebook, на които най-вероятно сте се натъквали или дори самите вие публикували. Ето от какво се дразнят хората най-много:   1. Постовете за храна. Вярно е, че храната е радост за стомаха и очите, но колкото и да сме гладни, снимките и видеата с отрупани маси и мазни храни идват в повече.   2. Серия публикации от сватбени снимки, които почти не се отличават една от друга. От кога доказателството за вечна любов се измерва с броя публикувани снимки в социалните мрежи?   3. Постове от лица, които „не обичат да говорят за политика във Facebook“, но всъщност винаги говорят само за това.   4. Facebook постове, които вече ги има както в Twitter, така и в Instagram.   5. Постове, които споделят истории, които очевидно идват от фалшив новинарски сайт.   6. Facebook постове, чрез които жени обявяват, че са бременни на света, придружени със снимки от видеозон.   7. Facebook постове, в които някой човек задава въпроси все едно ползва Google.   8. Facebook пост, чрез който някой обявява че се е оженил за своя „най-добър приятел“. Не живеем във филм на Хю Грант все пак!   9. Постове от хора, които заплашват публично да се отпишат от Facebook всяка седмица, но „изненадващо“ не го правят.   10. Постове от хора, които си просят комплименти или от такива които имат нужда постоянно да хвалят като непрекъснато изтъкват как са „проявили здрав разум“ в някоя ситуация или „колко добре се чувстват“ защото знаят как да живеят.   Вижте 5 Facebook приложения за намиране на интересни събития, места, музика, рецепти и смешни постове
Интернет
5 посоки, в които ще се променя Интернет през 2017г.
5 посоки, в които ще се променя Интернет през 2017г.
Милиарди нови устройства вече се подготвят, за да могат да бъдат свързани към интернет.   Интернет на нещата е технология, която ще позволи ежедневно употребявани устройства, предмети и джаджи като автомобили, домакински уреди, дрехи и дори храни да се свързват безжично към интернет чрез умни чипове. Така тези вещи ще могат да събират и обменят данни помежду си.   За да могат обаче тези смарт вещи да комуникират безпроблемно помежду си ще трябва да бъдат решени много пречки и предизвикателства. От Venture Beat посочват 5 посоки, в които ще се променя Интернет през 2017 година, за да се приспособи мрежата към новосъздаващата се ситуация.   1. През следващата година, интернет ще свърже около 1,5 милиарда нови "неща", а през 2020 година над 20 милиарда устройства ще бъдат онлайн. На теория, всяко едно от тези джаджи ще може да се свързва с останалите. Интернет не е проектиран, за да се справя с данни, генерирани от 20 милиарда устройства, но скоро това ще трябва да се промени, за да влезем в епохата на Интернет на нещата.   2. Разбира се хакерите ще се възползват веднага от новосъздалата се ситуация. IoT-базирани атаки като ботнет, свалиха Twitter и Netflix тази година, но те стават все по-амбициозни и по-опасни и се налага да се намери отпор. Един от начините е да се ограничи вида на трафика, който мрежовото оборудване ще приема от устройствата с Интернет на нещата. Докато персоналните компютри и смартфоните получават предимно неограничен достъп до интернет, то няма причина една уеб камера или температурен датчик да има същите права.   Мрежовите фирми и органи по стандартизация вече работят, за да позволят на производителите на устройствата да установят какво право да имат техните продукти в мрежата, за да могат да се кодират тези правила и по този начин да се гарантира сигурността на потребителите.   3. Някои IoT устройства изпращат много данни в реално време, а други генерират десетки гигабита данни в секунда. Устройствата, които записват огромни количества данни, ще се нуждаят от нови системи за свързване, за да може да се обработват данните им. Компютрите и другите електронни устройства, които се свързват към интернет често са известни като крайни системи, тъй като те са разположени в така наречения „ръб на интернет“ („Edge of the Internet“). В днешно време, за да има по-добра пропускателна производителност е необходима интелигентност в „Edge of the Internet“: между устройствата за събиране на данни и центрове за данни в облака. Ако има част от глобалната мрежа, която се нуждае от бързи подобрения, за да служи тя на тази нова вълна на неща, то това е „Edge of the Internet“.   4. Проблемът за обикновените хора не е в това да използват всички нови интерфейси за различните смарт устройства, а в това че никой не иска отделни приложения за всички умни джаджи в дома си.  Ето защо скоро тези интелигентни устройства ще могат да си общуват по друг по-лесен начин с нас – чрез глас, чрез чат или Facebook съобщение.   5. Кой се нуждае от светофари, когато колата си знае кога трябва да спре и кога да потегли? Audi вече тестват автомобили, които комуникират директно със светофарите в Лас Вегас. Това е само началото! В рамките на следващите няколко години, няма да има такова нещо като несвързано превозно средство. Ние всички искаме по-безопасни и по-ефективни автомобили и в скоро време ще ги имаме.   Сегашната инфраструктура не гарантира бързина, ниска латентност и надеждни връзки, все неща от които бъдещите автомобили се нуждаят. Ето защо автомобилните компании и мобилните оператори бързат да стандартизират нови мрежи: Dedicated Short Range Communications (DSRC) и 5G.   Вижте шест технологични прогнози за 2017г.
уеб браузъри
Как функцията Autofill в уеб браузърите излага на риск сигурността ни
Как функцията Autofill в уеб браузърите излага на риск сигурността ни
Колкото повече време прекарваме в интернет, толкова по-изложени сме на риск от страна на хакерите. Популярните уеб браузъри предлагат различни системи за сигурност, с които да ни предпазват от техните атаки. Все пак не можем да бъдем сигурни, че сме на 100% защитени, освен ако сами не се погрижим за това. Финландски уеб разработчик с името Виями Куосманен oткри нов проблем в сигурността на съвременните уеб браузъри свързан с функцията Autofill, предаде TechRadar.    След като я активирате тя автоматично попълва лична информация за вас като адрес, телефонен номер, потребителски имена и пароли в онлайн формите в интернет. Според Куосманен тя може да компрометира поверителна ни информация в Google Chrome, Safari и Opera. Следващият път, когато видите полета, които изискват името и имейл адреса ви трябва да бъдете много внимателни. Хакерите са открили недостатък, с който да ви заблудят и вместо в желания от вас уеб сайт данните ви да стигнат до тях.   В момента единственото решение е да не използвате Autofill функцията и да въвеждате сами тази поверителна информация. Moжем да сме сигурни, че компаниите, разработващи най-популярните браузъри ще предоставят ъпдейт, който отстранява този проблем. Докато това се случи трябва да имате едно наум, когато работите с тази функция или посещавате непозната за вас страница в интернет.   Вижте три полезни съвета за сигурността ни в Интернет
хакери
Хакери търсят откуп за oткрадната информация от над 10 хил. уеб сайтове в интернет
Хакери търсят откуп за oткрадната информация от над 10 хил. уеб сайтове в интернет
Хакерите бяха доста активни през изминалата година и извършиха атаки над някои от най-големите компании в световен мащаб. Експерти по сигурността на GDI Foundation ни информират за следващата голяма инициатива на киберпрестъпниците. Оказва се, че представители на групировка с името Harak1r1 са откраднали информация от над 10 хил. уеб сайта в интернет. След като копират файловете те ги изтриват от техните сървъри и сега искат откуп, за да ги възстановят.   Експертите на GDI Foundation първоначално откриват около 200 бази данни, но след това установяват, че техния брой надхвърля 10 хил., информира DigitalTrends. Хакерите искат 0.2 биткойна, което е около $180, за да възстановят всяка база данни на администраторите на страниците. В противен случай притежателите на информацията трябва да загубят всичките файлове без да имат възможността да направят резервно копие.    Това е изцяло различен метод за генериране на приходи от хакерите. Откраднатата от тях информация не е публикувана от тях онлайн. Администраторите на засегнатите уеб сайтове са информирани със съобщение с инструкции как да платят съответния откуп, за да възстановят данните си. Анализаторите твърдят, че вече са извършени поне 22 плащания в биткойни към Harak1r1. Въпрос на време е да видим дали това няма да се превърне в следващия метод за печелене на пари на хакерите през 2017г.   Вижте какво да направям, за да се предпазим от хакери
Моzilla
Eто как изглежда новото лого на Mozilla
Eто как изглежда новото лого на Mozilla
Mozilla представиха финалната версия на промененото си лого, което е създадено с идеята да носи духа на новата идентичност на компанията. Целият проект започна преди седем месеца, като дизайнерите на Mozilla са използвали обратната връзка със своите милиони потребители и разработчици в разработването на новия символ. Най-интересният компонент от него е начина, по който е изписано името на Mozilla. Буквите "ill" са заменени от двоеточие и две наклонени черти.      Това решение е вдъхновено от начина, по който изписваме URL адресите в уеб браузърите, предаде Engadget. Тук е момента да отбележим, че "://" e комбинация, с която започва всеки един адрес на уеб сайт. Новото лого на Mozilla е направено с шрифта "Zilla", създаден специално за компанията от Typotheque. Toй е с отворен код и може да се използва от потребителите в интернет. Много скоро актуализираното лого на Mozilla ще започне да се появява във всички нейни продукти.     Вижте как да търсим и инсталираме добавки в Mozilla Firefox
Google
Google тестват клипове, които се стартират сами в мобилната търсачка
Google тестват клипове, които се стартират сами в мобилната търсачка
Google вече експериментират с нова функция в мобилната версия на своята търсачка. Потребителите ще виждат видео клипове, които се стартират сами в YouTube, когато извършват търсене на определени изображения от смартфоните си. В момента тази функционалност е ограничена до търсенето в сферата на модата, но обхвата ѝ ще бъде разширен допълнително. Самите клипове се показват в най-горната част на Google Image Search страницата и не възпроизвеждат звук или реклами, предаде AndroidHeadlines.    Компанията няма да показва цяло видео, а само части от него, които се повтарят постоянно, докато извършвате съответното търсене. Въпросните клипове няма как да бъдат минимализирани или спряни от потребителите. Кликването върху тях ще ви пренасочи към страницата в YouTube, която ги е публикувала. В момента компанията си партнира с River Island и New Look в този проект, но техния брой вероятно ще се увеличи в следващите месеци.     Клиповете, които се стартират сами ще консумират допълнително трафик на мобилен интернет, което е причината Google да показват само част от тях. Предстои да видим кога тази функционалност ще бъде интегрирана официално към мобилната търсачка на компанията. Можем да очакваме тя да се превърне в поредния източник на приходи за Google. Въпрос на време е да разберем какви други промени ще видим в най-популярната търсачка в интернет.   Вижте как нова функция ще подобрява скоростта на търсене в Google за Android
пароли
Паролите, които не е добре да използваме през 2017г.
Паролите, които не е добре да използваме през 2017г.
Паролите на онлайн профилите ни са най-важният фактор за сигурността ни в интернет. Понякога може да се окаже доста трудно да запомните всичките сложни комбинации за достъп до акаунтите си, но пък винаги можете да използвате мениджъри за пароли, които ще го направят вместо вас. Новият доклад на експерти по сигурността от Keeper Security показва, че повечето хора не изпитват този проблем, тъй като продължават да използват доста лесни пароли.   Ето и списъка с 25-те най-използвани пароли в интернет през 2016г.: 123456 123456789 Qwerty 12345678 111111 234567890 1234567 password 123123 987654321 Qwertyuiop Mynoob 123321 666666 18atckd2w 7777777 1q2w3e4r 654321 555555 3rjs1la7qe google 1q2w3e4r5t 123qwe zxcvbnm 1q2w3e   Както сами виждате повечето от горепосочени комбинации са изключително елементарни. Хакерите биха могли да ги разкрият за минути или дори секунди без да се налага да използват специализиран софтуер. Този доклад е най-категоричното доказателство за това колко много потребители се отнасят небрежно към своите пароли. С оглед на тази продължаваща тенденция едва ли е изненадващо, че изминалата година бе една от най-успешните за хакерите.    Вижте коя е най-голямата грешка, която допускаме при избора на пароли в Интернет
iot
7 прогнози за развитието на Интернет на нещата през 2017г.
7 прогнози за развитието на Интернет на нещата през 2017г.
Всяка година развитието на Интернет на нещата води до появата на нови ‘неща‘ за биотехнологии, производство, умни домове и във всеки аспект от нашето ежедневие. Вече сме виждали настъпващите промени в традиционните индустрии, трансформиране на нашите градове и появата на технологии за безпилотни автомобили. IoT е част от една екосистема, където машинното обучение, изкуствения интелект и анализите на данни ни помагат да разберем нашия свят, повече от всякога.   Ето 7 прогнози за развитието на Интернет на нещата през 2017 година на Read Write.   1. Смарт технологиите ще преобразят начина, по който пазаруваме Редица иновационни практики, които включват използването на смарт продукти и апаратура, ще направят магазините да „оживеят“.   2. IoT и устройствата за носене създават по-високо ниво на персонализация Устройствата за носене ще станат важна част от Интернет на нещата, ще взаимодействат безпроблемно с други устройства и ще осигуряват все по-персонализиран опит за техните собственици.   3. Застрахователните компании ще започнат да инвестират повече, за да се адаптират към Интернет на нещата Интернет на нещата ще генерира данни, които коренно ще променят начина, по който информацията трябва да се защитава и пази от различни рискове.   4. Фокус върху сигурността Разбира се, фокусът върху сигурността ще е един от най-важните при развитието на Интернет на нещата, защото хакерите ще имат ново предизвикателство – да пробият от компании до системи за управление на някой град.   5. IoT анализите ще генерират големи приходи Big data включва множество решения за обработка на големи масиви от данни за околната среда, автомобилният трафик, продажбите в търговските вериги и много други сфери и ще е от съществено значение за анализите на данните генерирани от IoT. Ние ще видим повече устройства, способни да анализират данни на местно ниво, да обработват и получават най-важните данни в реално време.   6. Партньорството За да може по-бързо да заживеем в ерата на Интернет на нещата, важно е как производителите на устройствата и софтуера ще си партнират с телекомуникационните оператори.   7. “Edge” ще се превърне в огромен пазар Някои IoT устройства не могат да ползват съществуващите мрежи. Ако има част от глобалната IoT мрежа, която се нуждае от бързи ъпгрейди за да обслужва бизнеса, това е "Edge", границата между IoT устройствата и компютрите в Интернет. Масивните обеми данни които се генерират от IoT трябва да бъдат обработени, редуцирани и анализирани преди да бъдат пуснати в интернет. Това е голяма възможност.   Вижте шест технологични прогнози за 2017г.
Google
Нова технология с машинно обучение на Google ще намалява трафика на мобилен интернет
Нова технология с машинно обучение на Google ще намалява трафика на мобилен интернет
Всяко изображение, което правим и споделяме в социалните мрежи си има собствена история и заслужава да бъде видяно в максималната възможна резолюция. Точно това е идеята на новия проект на инженери на Google, които създадоха нова технология, използваща машинно обучение. Нейното име е Rapid and Accurate Image Super Resolution (RAISR). Основната функция на технологията е да използва софтуерни алгоритми, за да показва High Quality версии на снимките, заснети с ниска разделителна способност.   Oсновната разлика между Google RAISR и другите подобни методи в индустрията е, че не само добавя пиксели към снимката, но и я обработва, за да гарантира по-ярки и наситени цветове, съобщава PhoneArena. Системата на Google е "обучена" с показването на две снимки, които имат ниска и висока резолюция. Програмата след това открива филтрите, които селективно се прилагат към всеки пиксел, за да възпроизведе всеки един детайл на изображението с ниска резолюция и да осигури почти идентично качество с това на оригинала.   RAISR вече се използва от Google+ приложението за Android и резултатите показват, че технологията намалява потреблението на интернет при отваряне на всяка снимка с впечатляващите 75%. От компанията уточниха, че системата използва само 1/4 от пикселите на оригиналната снимка, които след това увеличава и така възпроизвежда същото качество. В момента RAISR се прилага в над 1 млрд. изображения на седмица и редуцира мобилния трафик на потребителите със средно около 30%.    Вижте три полезни трика за намаляване на месечното потребление на мобилен интернет
Facebook Live
Вече можем да излъчваме на живо във  Facebook от компютъра си
Вече можем да излъчваме на живо във Facebook от компютъра си
Facebook инвестират сериозни средства, за да подобрят качеството на видео съдържанието в социалната мрежа и да привлекат вниманието на повече независими автори и издатели. Една от най-интересните функции в тази сфера е Facebook Live, която позволява да излъчване видео на живо в своя профил. Досега платформата можеше да се използва на смартфоните, след като изтеглите официалното Facebook приложение.   Нов ъпдейт на компанията позволява да стриймваме на живо от камерата на лаптопа или компютъра, чрез Facebook Pages. Oчаква се скоро тази функция да е достъпна и за всеки индивидуален Facebook профил, предаде Mashable. По този начин всеки от нас ще разполага с възможността да излъчва на живо навсякъде и по всяко време. Единственото, което е необходимо е да имате устройства с достъп до интернет и камера. Собствениците на Facebook Pages ще могат да го правят като използват любимия си уеб браузър.    Актуализацията е поредният опит на Facebook да започнат да генерират повече приходи от активността на своите потребители. Възможността да стриймваме от компютъра е сигурна гаранция, че ще започнем да виждаме повече видео съдържание в News Feed. Aко все пак не искате вашия профил да се задръстен от подобно съдържание има какво да направите. За целта трябва да отворите Settings>Notifications>On Facebook> Live Videos и да кликнете върху бутона Off.     Вижте как да гледаме видео клипове от Facebook на телевизора
Facebook
Facebook ще показват реклами в средата на видео клиповете
Facebook ще показват реклами в средата на видео клиповете
Facebook ще започнат да показват реклами по време на видео клиповете, които гледаме в профилите си. По този начин компанията иска да осигури допълнителни приходи за себе си и авторите на съдържание, с които си партнира. За разлика от конкурентни платформи като YouTube самите реклами няма да се показват в началото, а по средата на клиповете. Рекламодателите ще могат да ги добавят след като изминат 20 секунди от дадено видео и те ще са с продължителност от максимум 90 секунди.   Приходите от рекламите се разпределят в съотношение 55:45, като по-големият дял е за самите авторите на публикацията, предаде MakeUseOf. Така Facebook искат да стимулират самите издатели да прекарват повече време в създаването на видео клипове, които да са по-качествени, защото трябва да задържат вниманието на зрителите за поне 20 секунди. Ако потребителите харесат началото е много по-вероятно да изчакат самата реклама и да продължат да гледат съответния клип.   Компанията също ще извлече полза от новата си рекламна платформа. Освен допълнителни източници Facebook ще ни накарат да прекарваме повече време в гледане на видео съдържание. Все още не знаем кога новите реклами ще започнат да се показват в клиповете, които гледаме. Данните разкриват, че някои водещи издатели вече са започнали да тестват този формат, което вероятно означава, че премиерата ще е скоро.   Вижте как да гледаме видео клипове от Facebook на телевизора
Wi-Fi
Как могат да ни проследят навсякъде чрез Wi-Fi сигнала
Как могат да ни проследят навсякъде чрез Wi-Fi сигнала
Повечето от нас приемат за даденост, че където и да сме ще имаме достъп до Wi-Fi връзка. Мнозинството от потребителите оставят Wi-Fi включен, особено когато искат да спестят мобилни данни. Както и при повечето технологии обаче, ние предоставяме далеч повече информация, отколкото си мислим. Най-лошото е, че дори не е нужно да бъдем свързани към Wi-Fi мрежа, за да започне изтичането на информация.   Ето какво трябва да знаем по темата според Make Use Of.   Как работи една Wi-Fi връзка? Wi-Fi използва радиовълни за предоставяне на мрежова връзка между две устройства. Обикновено това е между точка за достъп (AP) или рутер и вашето устройство. Рутерът ще излъчва радиовълни при честоти от 2.4 GHz или 5 GHz. Когато включите Wi-Fi опцията на устройството си, то ще търси AP за да се свърже  в режим "активно сканиране". За целта устройството ви си показва своя MAC адрес на близките точки за достъп. Това е физически адрес, свързан с конкретно устройство. Веднъж свързани към хотспота вие предоставяте IP адрес, което ще ви позволи да се свържете с интернет. Така че има два метода за идентификация: вашия MAC адрес между вас и AP, и вашия IP адрес между вас и интернет.   Какви злоупотреби са възможни? През 2013 година, компанията Renew London влезе в заглавията на новините със своите кофи за боклук, свързани към мрежата. В началото, повечето хора не бяха развълнувани от възможности, които тези кофи на бъдещето предлагаха и нямаха много поводи за притеснения. Не след дълго обаче стана ясно, че кофите проследяват MAC адреса на всички, които се разхождат в близост до тях с включена Wi-Fi опция. Според правните органи, по време на процеса те идентифицирали над един милион уникални устройства по данни събрани от кофите за боклук.   Кофите за боклук бяха отстранени, но най-лошото е, че по този начин с нас може да злоупотребяват и барове, ресторанти, кафенета и други обществени заведения, предлагащи Wi-Fi достъп.   Проектът Presence Orb Този проект, който вече действа във Великобритания има за цел да осигури на бизнеса данни събрани от потребителите чрез Wi-Fi мрежите. Твърди се че той е „безопасен“ за хората и сигурността на данните им и единствено има за цел да помогне на бизнеса да разбере по-добре клиентите си и техните нужди, и разбира се да ги атакува с целенасочени реклами.   Устройството Stingray Устройството Stingray за подслушване и следене на мобилни устройства по уникалния IMSI номер е изключително популярно сред специалните служби и успешно се използва от около 15 години. Това проследяване е възможно само с помощта на клетъчни мрежови връзки и не с Wi-Fi. И все пак, двама изследователи от Оксфордския университет показаха как обществена Wi-Fi точка за достъп, би могло да се превърне в Stingray.   Всеки, който иска да следи вашите действия може да  създаде "точка за достъп- измамник", която се представя за използвана от вас Wi-Fi мрежа. Повечето смартфони са в състояние автоматично да се свържат с познати Wi-Fi мрежи – домашната, тази в офиса. Когато телефонът ви се опити автоматично да се свърже, вашия IMSI номер ще се предава на AP. Вашият IMSI е свързан с мобилния ви номер и SIM картата, а не с  устройството. Това означава, че всеки път, когато се свържете към мобилна или Wi-Fi мрежа, дори и да сте преместили SIM картата в друго устройство, вашите движения могат да бъдат идентифицирани и контролирани.   Не забравяйте да изключите Wi-Fi опцията на телефона си Може би след всичко написано тук си мислите, че сте с вързани ръце. Има едно решение, което може да спре цялото това проследяване и то е да изключите Wi-Fi опцията на телефона си. Всички тези методи за проследяване разчитат на вас да оставите своя Wi-Fi включен. За да предотвратите Wi-Fi Stingray агресията, отидете в Wi-Fi настройките на устройството си и деактивирайте опцията Auto-Connect. Ако сте забравливи, може да използвате приложение, като Tasker което да изключва Wi-Fi извън определените места. Можете дори да добавите уиджити, които да ви улеснят.   Вижте три полезни съвета за сигурността ни в Интернет