Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
3907 резултата за бизнес
любопитно
Най-любопитните факти за Amazon
Най-любопитните факти за Amazon
Amazon стартира за първи път през 1995 година като уеб сайт, който продава само книги. Тогава обаче основателят на компанията, Джеф Безос е мечтаел за експлозивен растеж в електронната търговия и повсемесно господство на компанията му.   През 2013 година излезе книгата на Брад Стоун за произхода на Amazon. В нея авторът  ‘рисува‘ картината на първите дни на компанията и как тя прераства в ‘чудовището’, което е днес.   От Business Insider, научаваме за най-интересните факти за Amazon.   Amazon не е оригиналното име на компанията Първоначално, Джеф Безос искал да кръсти компанията си Cadabra. Първият адвокат на Amazon, Тод Тарберт, обаче го убедил, че името звучи почти като "Cadaver"(труп), особено по телефон, за това Безос решил да кръсти новата си компания Relentless (безмилостен).   Отново обаче името било неподходящо според адвоката му и така дошла идеята за Amazon. Компанията била кръстена на най-голямата река в света, каквото било и изображението на първоначалното ѝ лого.   В първите дни на Amazon, при всяка покупка в офиса трябвало да звъни звънец   Първоначално тази идея на Джеф Безос била забавна, но само след няколко седмици се превърнала в досада, защото нови покупки се извършвали буквално всяка секунда. Само месец след старта на компанията, Amazon вече продавали книги не само в САЩ, но и в 45 други страни. Книга за лишеи спасява Amazon от фалит Дистрибуторите на книги, които имали изискване към търговците на дребно да поръчват десет книги наведнъж, с Amazon не се нуждаели от толкова много книги в началото. Така че, от Amazon поръчвали книгата, която им била необходима и девет копия от една неизвестна книга за лишеи, която винаги се изчерпвала много бързо.   В началото, Безос провеждал срещите си в книжарницата Barnes & Noble В първите дни, Безос, съпругата му Маккензи и третият служител на компанията Шел Kaфан провеждали срещите си в близката книжарница Barnes & Noble. През 1996 година, Безос се срещнал със собствениците на Barnes & Noble на вечеря и те му казали, че се възхищават на Безос, но скоро ще стартират уебсайт и това ще смаже Amazon.   Джеф Безос очаквал от служителите си да работят най-малко 60 часа седмично Един от първите служители на компанията работил така неуморно над 8 месеца. Той тръгвал рано сутрин с колелото си и се връщал късно вечер, толкова изтощен, че изцяло загърбил личния си живот. Когато след няколко месеца напуснал, влязъл да прочете имейлите си за първи път от много, много дълго време. Така видял десетките известия, че е паркирал колата си неправилно и трябва да плати глоба, след като нямало реакция от негова страна, колата била вдигната, а след това и продадена на търг. И за всички тези отчаяни действия на общината, този служител нямал никаква представа, че се случват, защото от работа нямал време дори да прочете имейлите си.   Най-тежкият празничен сезон за Amazon е Коледа през 1998 г. През 1998 година, по времето на коледните празници е бил най-тежкият период за компанията, тъй като тогава служителите се оказват крайно недостатъчни, за да се изпълнят всички поръчки. Наложило се дори служителите да викат свои приятели и членове на семейството на помощ. Повечето служители дори не се прибирали по домовете си, а поспивали по няколко часа в колата си преди пак да се заловят с работа.   Когато eBay стартират, Amazon се опитаха да стартират свой собствен онлайн аукцион, за да се конкурират Тази идея на Безос се провали, но той не се е отказал от нея все още. Защо мислим така ли? След неуспеха, Безос похарчи $ 40 000 за скелет на пещерна мечка, който все още стои във фоайето на централния офис на компанията, а до „чудовището“ има надпис „Моля не хранете мечката!“.   Безос обича да се движи невероятно бързо, което често води до хаос и спиране на работата, особено в дистрибуторските центрове на Amazon В началото по-често, сега по-рядко, но все още подобни инциденти са факт. Безос е токова непохватен и забързан, че често се спъва в кабели и прекъсва електрозахранването, събаря цели съоръжения и поврежда стока.   Правилото за двете пици на Безос Според Безос, колкото повече хора има на една среща, толкова по-малко продуктивна става тя. Затова той има специално правило по въпроса за продуктивните срещи. Нарича го „правилото на двете пици” и то гласи „Никога не организирай среща, в която две пици не могат да изхранят цялата група”.   Вижте 10 неща, които може да не знаете за създателя на Amazon
Facebook
Как сделката с Facebook направи Instagram успешно приложение
Как сделката с Facebook направи Instagram успешно приложение
Изминаха пет години от сключването на една от най-интересните сделки в технологичната индустрия, а именно придобиването на Instagram от Facebook. Финансовите параметри достигнаха до $1 млрд. В момента, когато социалната мрежа се съгласи да купи мобилното приложение то се използваше от 30 млн. души и не генерираше никакви приходи. Днес ситуацията е много по-различна, тъй като Instagram се използва активно от над 600 млн. потребители, предаде ReCode.   Mного скоро Instagram ще се превърне в мащабна рекламна платформа, генериращи милиарди приходи. Пет години по-късно имаме всички основания да определим инвестицията от $1 млрд. като успешна. Благодарение на нея Instagram се превърна в най-популярното приложение за фотография и се позиционира като един от най-харесваните технологични брандове. Купуването на Instagram също така е доказателство за способността на Facebook да работят едновременно върху няколко различни продукта.   Успешната стратегия на Facebook e ясен сигнал за инвеститорите, че ако търсят възвръщаемост и гарантиран растеж трябва да работят с компанията. Сделката с Instagram бе само началото на големи покупки на социалната мрежа като например WhatsApp и Oculus. Въпрос на време е да видим дали и те ще бъдат толкова успешни. Факт е, обаче, че Марк Зукърбърг се превърна в един от най-влиятелните лидери в технологичната индустрия и не пести време и усилия, за да разшири максимално бизнеса на Facebook.     Вижте как можем да виждаме всичките си съобщения в Facebook Messenger и Instagram от едно място
бизнес
Най-младите жени милионери в света
Най-младите жени милионери в света
Китай е държавата с най-много жени милиардери под 50 годишна възраст, според класацията „Hurun Global Rich List 2017“. Тази класация датира от 1999 година и е основана от британския счетоводител Рупърт Хугейурф.   „Вече не може да има никакво съмнение, че Китай е най-доброто място в света за една жена предприемач,“ казва Хугейурф.   Благодарение на Business Insider, научаваме кой попада в списъка с най-младите самостоятелно успели жени милиардери в света.   1. Ву Ян – 36 години Ву Ян е най-младата самореализирала се дама милиардер. Нейното богатство се изчислява на $ 1.9 милиарда. Ян е изпълнителен директор на технологичната компания Hakim Information Technology.     2. Чен Ксиаоинг – 41 години Чен Ксиаоинг е президент на компанията за експресни доставки Shentong Express. Състоянието ѝ е в размер на $ 1,7 милиарда.     3. Чен Лийнг – 42 години Чен Лийнг е вицепрезидент на инвестиционната група Yunda Holding, а богатството ѝ възлиза на $ 1,7 милиарда.     4. Ву Ланлан – 43 години Ву Ланлан е вицепрезидент на Shenzhen Yuto Packaging, производител основно на подаръчни опаковки, а състоянието възлиза на $ 1,8 милиарда.     5. Луо Кианкиан – 44 години Известна още с името Криси Лу, тя е съосновател на Shanda Interactive Entertainment Limited – компания за онлайн игри. Компанията обаче прерасна в голяма инвестиционна група, наречена Shanda Group. Богатството на Кианкиан възлиза на $ 3,5 милиарда.     6. Жу Ксиаопин – 44 години Ксиаопин е вицепрезидент на China Lesso Group Holdings — производител на пластмасови продукти. Богатството ѝ е в размер на $ 1,7 милиарда долара.      7. Бу Янг – 44 години Янг е акционер в най-голямата търговска верига за електроуреди в Китай – Suning Global. Богатството ѝ е оценено на $ 1,4 милиарда.     8. Пенг Лей – 44 годин Лей е съосновател на китайската компания за онлайн-търговия Alibaba Group. Състоянието ѝ възлиза на $ 1,4 милиарда.     9. Шерил Сандбърг – 47 години Главният оперативен директор на Facebook, Шерил Сандбърг, е една от най-влиятелните жени в технологичния свят. Състоянието ѝ е оценявано на $ 1,7 милиарда.     Вижте как най-богатите хора в IT прекарват летните си ваканции
обективи
Nikon ще фокусира бизнеса си основно към обективите
Nikon ще фокусира бизнеса си основно към обективите
През последните години бизнесът на Nikon отбелязва спад. По-малко хора купуват фотоапарати и това кара Nikon да се префокусира. Компанията ще се насочи към обективите, съобщава DigitalTrends.   Nikon създава новото подразделение Optical Engineering Division, което обединява всички оптически разработки на компанията на едно място. Освен това Nikon създава и новата дъщерна компания Tochigi Nikon Corporation, която ще управлява Optical Engineering Division.   Nikon смята, че тези стъпки ще помогнат на компанията да увеличи фокуса си върху лещите и...
Amazon
Шефът на Amazon вече е вторият най-богат човек в света
Шефът на Amazon вече е вторият най-богат човек в света
Шефът на Аmazon е успял да изпревари Уорън Бъфет и Амансио Ортега, което му позволява да се превърне във втория най-богат човек на планетата. Според официалните данни Джеф Безос e успял да увеличи благосъстоянието си с внушителните $10.2 млрд. през последната година. В момента той разполага с $75.6 млрд., което го нарежда на второ място в престижната класация на Forbes. Припомняме ви, че през последните четири години тя се оглавява от Бил Гейтс.   Основната причина за увеличение на богатството на Джеф Безос е ръста в стойността на акциите на Amazon през 2016г. Пазарната капитализация на компанията нараства с около $9 млрд. за този период, което добавя около $1.5 млрд. към финансовото състояние на Джеф Безос. Oт Forbes уточниха, че шефът на Amazon вече разполага със $700 млн. повече от Уорън Бъфет и с $1.3 млн. повече от най-богатия човек в Европа, Амансио Ортега.   Шефът на Amazon е собственик на иновативната компания Blue Origin, чиято цел е да превърне "космическият туризъм" в реалност. На този етап тя се е фокусирала предимно върху тестове, но скоро вероятно ще станем свидетели на първия реален полет в Кoсмоса на Blue Origin. Предстои да видим дали Джеф Безос ще продължи да бъде вторият най-богат човек в света през месеците, които остават до края на календарната година.    Вижте защо шефът на Amazon продаде 1% от акциите си за $671 млн.
таблети
Каква е причината за слабите продажби на таблети
Каква е причината за слабите продажби на таблети
Вече ви информирахме, че глобалният пазар на таблети продължава да се свива. В продължение на няколко поредни тримесечиq големите производители отчитат все по-слаби продажби. Тази тенденция се запазва, дори след премиерата на най-новите им модели от висок клас и се отразява в негативен план дори на компании като Samsung и Apple. Новият доклад на IDC показва, че през последното тримесечие на 2016г. са доставени с 20% по-малко таблети на пазара, спрямо предходната година, предаде TechCrunch.   Статистическите данни на Strategic Analytics също отчитат двуцифрен спад в продажбите на тези устройства в световен мащаб. Основната причина за ситуацията е, че потребителите не актуализират често своите таблети. Много хора са напълно доволни от старото си устройство, дори ако са го купили преди няколко години. Именно заради това все още популярни са модели като iPad 2 или старите версии на Samsung Galaxy Tab. Потребителите са удовлетворени от работата им, което ги кара да не изпитват нужда от закупуването на по-добър и нов таблет.    Mного от нас не ги използват ежедневно, както смартфоните си, а и много от дисплеите поддържат достатъчно висока резолюция за любимите ни филми и игри. Нарастващата големина на смартфоните също се отразява в негативен план на желанието ни да си купим таблет. Apple и Samsung продължават да предоставят ъпдейти дори за старите поколения на iPad и Galaxy Tab, което гарантира, че те работят оптимално и предпазват максимално данните ни. Анализаторите очакват ситуацията да се запази, докато не видим следващата голяма иновация в индустрията, като например гъвкавите дисплеи.   Вижте как камерата на Android смартфони и таблети ще разпознава предмети в снимката
видео ревю
Лаптоп HP EliteBook 820 G4 Notebook PC (Z2V79EA) - Хардуер, Периферия и Батерия
Лаптоп HP EliteBook 820 G4 Notebook PC (Z2V79EA) - Хардуер, Периферия и Батерия
В основата на хардуера при 820 G4 стои Kaby Lake централен процесор от последно поколение. Това е  2-ядреният 12 nm Intel Core i7-7500U, който е с 4 MB SmartCache и стандартно работи с 2.7 GHz. Тази честота е доста добра, но въпреки това чрез Max Turbo при нужда тя може да се клокне до цели 3.5 GHz. Като база за сравнение, това са с 400MHz повече от честотата на Skylake предшественика Core i7-6500U. 
Yahoo
Томас Макинърни е новият шеф на Yahoo
Томас Макинърни е новият шеф на Yahoo
Yahoo официално потвърдиха кой ще поеме контрола над компанията след оттеглянето на досегашния главен изпълнителен директор, Мариса Майер. Неговото име е Томас Макинърни и той ще започне да ръководи Yahoo след като сделката за купуване на нейния бизнес от Verizon бъде финализирана официално. Новите данни в интернет разкриват и каква заплата ще получи Tомас Макинърни в качеството си на шеф на Yahoo, предаде FastCompany.    Oказва се, че неговата базова заплата ще бъде в размер на $2 млн., което е два пъти повече от годишното възнаграждание на Мариса Майер. Ако новият шеф постигне предварително определени цели в ръководството на компанията той ще може да получи бонус в размер на още $2 млн. Някои анализатори коментираха тези цифри с твърдението, че заплатата на Макинърни е поредното доказателство за неравнопоставените условия в IT индустрията.    Много доклади на външни наблюдатели показват, че разликата в заплатите на двата пола в Силиконовата долина са доста сериозни. Независимо от мнението ви по този въпрос ще е интересно да видим как новият шеф на Yahoo ще управлява компанията. Последните няколко години бяха изпълнени с много проблеми и можем само да гадаем какво ще се случи с Yahoo в оставащите месеци до края на 2017г.   Вижте Yahoo вече ще се казва Altaba 
Toshiba
Турската компания Vestel иска да купи бизнеса с телевизори на Toshiba
Турската компания Vestel иска да купи бизнеса с телевизори на Toshiba
Турският производител на електроника Vestel е стартирал преговори с Toshiba. Oсновният предмет на разговорите са възможностите за придобиването на бизнеса с телевизори на японския бранд. Информацията бе потвърдена от Vestel в съобщение до борсата в Истанбул. Желанието на турската компания е да се превърне в по-влиятелен фактор в международен план, а не само на местния пазар, предаде Reuters. Преговорите между двете страни все още са в начална фаза.   Tвърде рано e да коментираме конкретните финансови параметри на сделката. Vestel вече получиха ексклузивните права да разработват и продават телевизори с бранда Toshiba на територията на Европа за период от пет години. Според прогнозите на финансовите наблюдатели Toshiba ще отчетат нетни загуби в размер на приблизително $9 млрд. за фискалната година, която завърши на 31 март. Данните са само за подразделението за телевизори на на японския производител.     Причината за тези резултати е обезценяването, което бе предизвикано от превишаване на разходите на американското, ядрено подразделение Westinghouse. Тези проблеми доведоха до банкрутиране на дружеството. Предстои да видим колко време ще продължат преговорите между Toshiba и Vestel, както и каква ще е сумата, която турския бранд трябва да плати, за да придобие бизнеса с телевизори на Toshiba.   Вижте защо 2017г. ще е годината на OLED телевизорите
Samsung
Samsung излизат от бизнеса с фотоапарати
Samsung излизат от бизнеса с фотоапарати
Samsung вече са прекратили разработването на цифрови фотоапарати, което важи както за продажбата, така и за производството им. Корейският производител е взел това решение с идеята да се фокусира изцяло към по-доходоносни пазарни ниши. Данните бяха потвърдени от служител на компанията, който пожела името му да остане анонимно. Излизането на Samsung от този сегмент е любопитно решение, тъй като корейският бранд има богата история в разработването на цифрови фотоапарати.      Първият подобен продукт на Samsung бе представен още през 1997г. и в последните две десетилетия те инвестираха доста средства в създаването на този тип устройства, предаде TheInvestоr. Огромният интерес на потребителите доведе и до премиерата на първия безогледален фотоапарат с логото на корейския производител. Последният атрактивен модел на Samsung в тази пазарна ниша бе NX500, който бе пуснат на пазара през март 2015г.     Все пак това не означава, че компанията спира да създава камера сензори. Samsung ще се фокусират изцяло върху производството на обективи за смартфони и камери с поддръжка за 4K резолюция и виртуална реалност. Това са иновации, които представляват бъдещето на индустрията и тепърва ще стават по-сериозен източник на приходи за Samsung. Moжем да сме сигурни, че това решение ще превърне смартфоните Galaxy в още по-добър избор за любителите на мобилната фотография.    Вижте какво трябва да имаме предвид при покупката на цифров фотоапарат
BlackBerry
Шефът на BlackBerry сложи край на финансовите проблеми на компанията
Шефът на BlackBerry сложи край на финансовите проблеми на компанията
BlackBerry се оказаха принудени да се справят с множество проблеми в технологичната индустрия през последните няколко години. Всички тези процеси намалиха пазарната капитализация на компанията с внушителните 94%, спрямо 2007г., когато акцииte достигнаха рекордните за нея стойности от $140. Новият главен изпълнителен директор на BlackBerry, Джон Чен полага много усилия да промени ситуацията. Дисциплинираната стратегия и акцента върху силните страни на компанията най-накрая започнаха да му се отплащат.    Приблизително четири години след като Джон Чен бе избран за най-важния пост в структурата на BlackBerry, компанията завърши дългия и тежък процес на трансформация. В момента канадският производител вече не е зависим от външни парични потоци и не отчита финансови загуби от продажбата на хардуер, предаде PhoneArena. Успоредно с това BlackBerry са твърдо решени да разрастват софтуерния си бизнес и да фокусират усилията си към пазара на т.нар. "Еnterprise of Things" приложения и смарт джаджи.   Джон Чен вижда голям потенциал в софтуера за сигурност на компанията, който може да бъде интегриран към разнообразни мобилни устройства. BlackBerry планират да лицензират своето име и на външни компании, които да произвеждат не само смартфони, но също таблети и смарт часовници, за да разширят влиянието си в индустрията. В момента акциите на BlackBerry се котират за $7.77 и се очаква да преминат границата от $8 в следващите 12 месеца. Това е нещо, което не се е случвало от 2015г. насам.   Вижте как BlackBerry спират да произвеждат смартфони и ще разработват само софтуер
Тоshiba
Apple, Google и Amazon искат да купят бизнеса с NAND флаш памет на Toshiba
Apple, Google и Amazon искат да купят бизнеса с NAND флаш памет на Toshiba
Toshiba вече разкриха плановете си да продадат своя бизнес с NAND флаш памет. Сега разбираме, че някои от най-големите брандове в индустрията проявяват интерес към тази дивизия на японския производител. Сред тях личат имената на брандове като Apple, Amazon и Google. Близки до компанията източници твърдят, че поне 10 евентуални купувачи вече са се свързали с Toshiba относно възможностите за реализиране на подобна продажба.    Oказва се, че Amazon, Apple и Google също са отправили конкретни оферти, чиито финансови параметри все още не са известни, предаде Reuters. Частната инвеститорска фирма Silver Lake Partners съвместно с Broadcomm са предложили сума от $18 млрд., за да купят бизнеса с NAND флаш памет на Toshiba. Можем да сме сигурни, че офертите на Apple, Amazon и Google са с подобни параметри. Сред другите желаещи да придобият този бизнес на компанията са Western Digital, SK Hynix и Micron.   На този етап не знаем кой ще бъде избран от Toshiba за купувач на нейния бизнес с NAND флаш памет. Факт е, обаче, че много от големите имена в индустрията виждат голям потенциал в придобиването на дивизията. В момента подобни продукти се използват масово от мобилните устройства, което неслучайно провокира интереса на големите производители. Аpple, Аmazon и Google изглежда искат не само да генерират приходи, но и да си осигурят достатъчно NAND флаш памет за своите бъдещи хардуерни продукти.   Вижте какво трябва да знаем за флаш паметта
Бил Гейтс
Колко богат всъщност е Бил Гейтс
Колко богат всъщност е Бил Гейтс
Съоснователят и бивш изпълнителен директор на Microsoft oтново оглави престижната класация на Forbes за най-богата личност на планетата. Официалните данни на изданието разкриват, че Бил Гейтс в момента притежава личен капитал от $86.8 млрд., което е с над $9 млрд. по-висока стойност от Уорън Бъфет, който заема втората позиция. Интересна подробност, че преобладаващата част от богатството на Бил Гейтс не се дължи на акциите в Microsoft притежавани от него, предаде ComputerWorld.    В момента той притежава 174 992 934 акции на софтуерния гигант, които изчислени на сегашните котировки на борсата се оценяват на приблизително $11.4 млрд. Това означава, че едва 13.1% от благосъстоянието на най-богатият човек на планетата се дължи на неговия дял в Microsoft. Oчевидно е, че през годините Бил Гейтс е намерил и допълнителни източници на приходи. Не бива да забравяме, че заедно със съпругата си той управлява една от най-големите благотворителни организации в света, която носи техните имена.    Дори Бил Гейтс да се издържаше само от $11.4 млрд. от акциите си в Microsoft пак щеше да попадне в тазгодишната класация на Forbes. Изчисленията показват, че така той би заел 120-то място в нея, което така би делил с Лукас Уолтън. Трябва да отбележим, че Бил Гейтс за четвърта поредна година получава титлата най-богат човек на планетата. Предстои да видим дали ситуацията ще се запази и през настоящата година.   Вижте какво би направил Бил Гейтс, ако разполагаше само с $2 на ден
Uber
Защо президентът на Uber напусна компанията
Защо президентът на Uber напусна компанията
В края на миналата година Uber се озоваха в центъра на конфликт с регулаторните органи, защото провеждат публични тестове със самоуправляващи автомобили без необходимите документи. Ситуацията около компанията продължи да бъде обтегната, тъй като в последните няколко седмици избухнаха още няколко скандала. Някои служители обвиниха своите преки ръководители в Uber в сексуален тормоз, а притежаваната от Alphabet компания Waymo я обвини в кражба на интелектуална собственост.    Комбинацията от тези фактори е принудила вторият най-важен човек в структурата на Uber да напусне своя пост, предаде SlashGear. В случая става въпрос за президента на компанията Джеф Джоунс, който бе назначен на тази позиция преди едва шест месеца. Припомняме ви, че през последните няколко месеца още няколко от най-високопоставените служители на Uber също взеха решение да се оттеглят от своите постове и да продължат кариерата си на друго място.    Данните за оттеглянето на Джеф Джоунс вече бяха потвърдени от Uber. Все още не е ясно кой ще замени досегашния президент в структурата на компанията. Uber също така търсят да назначат и нов главен оперативен директор, който да се грижи за по-добрата комуникация между служителите и да се бори срещу възникването на бъдещи скандали. Въпрос на време е да разберем как тези кадрови промени ще се отразят на бизнес стратегията на Uber през 2017г.   Вижте как Uber се слива с най-големият си конкурент в сделка за $35 млрд.
видео ревю
Лаптоп HP EliteBook 820 G4 Notebook PC (Z2V79EA) - Дизайн, Дисплей и Цена
Лаптоп HP EliteBook 820 G4 Notebook PC (Z2V79EA) - Дизайн, Дисплей и Цена
Самият дисплей е 12.5”, а резолюцията му е Full HD 1920x1080 пиксела, следствие на което плътността на пикселите за 1" е доста сериозна 176ppi, с 0.1441мм размер на всеки от пикселите. В резултат образите които виждаме на екрана са с много голяма детайлност.
компании
Най-влиятелните брандове през 2017г.
Най-влиятелните брандове през 2017г.
Всяка година американската консултантска компания Brand Finance, представя списък на най-силните и влиятелни компании в света. За 2017 година  списъка вече е известен, като тази година той се оглавява от LEGO.   Koи са останалите компании попаднали в класацията на Brand Finance? Информацията е на анализаторите от Forbes. Техният списък с най-мощните брандове е съставен след оценка на финансовата стойност на съответните компании за 2016 година, като е взето предвид кога тази стойност е подпомогната в най-висока степен от маркетинга.   1. Lego - сила: 92.7; стойност: $ 7,5 милиарда  След като през 2000 година Lego беше близо до фалит, датската компания сега е най-силната в света. Брандът се изкачва до най-високото място в класацията на BrandFinance по ключови показатели като маркетингови  инвестиции, потребителската лоялност, разпознаваемостта по света, промоции, удовлетвореност на служителите, корпоративна  репутация.    2. Google – сила: 92.1; стойност: $ 109,4 милиарда През 2016 година, технологичната компания става най-силният бранд в сектора след покачване на рекламните приходи с 20%. Освен това Google бележат значителен напредък в предлагането на изкуствен интелект и виртуална реалност на потребителите с пускането на Pixel телефоните, Google Home и Daydream VR.   3. Nike – сила: 92.1; стойност: $ 31,7 милиарда 2016 беше трудна година за Nike заради натиска от конкурентите ѝ Under Armour и Adidas. Но Nike успя да се задържи в челните позиции благодарение на самозавързващите се спортни обувки и рекламните ѝ отношения със звезди като Леброн Джеймс и Кристиано Роналдо.   4. Ferrari – сила: 91.9; стойност: $ 6,1 милиарда За Ferrari, 2016 беше годината с най-много продажби на спортните ѝ коли –  8014 автомобила. Печалбите се покачват с 116 ммилиона до 432 млн. долара.   5. Visa – сила: 91.5; стойност: $ 20,6 милиарда Visa бележи 81% ръст на бранд стойността си. През юни 2016 година, компанията приключи сливането си с Visa Europe, което ѝ позволи да постигне по-голям напредък, с по-малко разходи.   6. Disney – сила: 91.3; стойност: $ 34,4 милиарда Disney се спуска надолу в тази класация, въпреки силната си финансова година, защото компанията  имаше изпитания около избора на нов изпълнителен директор. И все пак, компанията откри най-големия в света Дисниленд парк в Шанхай през 2016 година, а филмите от сагата „Междузвездни войни“ надхвърлиха очакванията.   7. NBC – сила: 91.3; стойност: $ 13,7 милиарда Миналата година 26.7 милиона души гледаха Летните олимпийски игри по тази телевизия. Телевизионната мрежа в САЩ получи 1 милиард долара от продажби на реклама. NBC кандидатства за излъчване в САЩ на Олимпиадите до 2032 година.   8. PricewaterhouseCoopers – сила: 90.9; стойност: $ 18.5 милиарда PricewaterhouseCoopers е консултантска фирма, за която работят 21 000 служители в 64 офиса по света. През 2016 г., компанията разшири дейността си в технологичния сектор.   9. Johnson & Johnson – сила: 90.1; стойност: $ 9,1 милиарда През 2016 година, компанията сключи споразумение за изкупуване на биотехнологичната фирма Actelion за $30 милиарда.   10. McKinsey & Co. – сила: 92.7; стойност: $ 4,3 милиарда McKinsey е глобална консултантска мрежа от над 10 000 служители, 2000 изследователи и 1400 партньори. Бивши нейни служители станаха шефове в големи фирми като Boeing, Vodafone, Credit Suisse.   Вижте най-влиятелните китайски компании на международния пазар