Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
221 резултата за батерии
Toshiba
Тоshiba създадоха автомобилна батерия, която осигурява 320 км. пробег със 6-минутно зареждане
Тоshiba създадоха автомобилна батерия, която осигурява 320 км. пробег със 6-минутно зареждане
Тоshiba разкриха повече детайли за новите си литиево-йонни батерии за електрически автомобили. От компанията са уверени, че благодарение на тях могат да предизвикат истинска революция в този пазарен сегмент. Според официалните данни автомобилите, които ги използват ще могат да пътуват в продължение на 320 километра със зареждане от 6 минути. От своя страна това е три пъти по-висока стойност спрямо възможностите на сегашното поколение батерии, предаде SlashGear.   За да постигнат този ефект Toshiba разработват различен материал в създаването на анода, който е базиран на титанов ниобиев оксид. Това е химично съединение, което е в състояние да генерира два пъти по-голям капацитет спрямо настоящите литиево-йонни батерии, които използваме. Тестовете на Toshiba показват, че тека се гарантира не само по-висока енергийна плътност, но и се осигурява много по-бърз цикъл на зареждане. Сигурността е другото важно предимство на новите батерии.   В момента Toshiba разполагат с прототип на 50Ah батерия, която е в състояние да запази 90% от първоначалния си капацитет дори след 5000 цикъла на зареждане. От компанията твърдят, че новите батерии могат да се използват дори при -10 градуса по Целзий и да се заредят на пълен капацитет за около 10 минути. Предстоят още експерименти, но ако всичко върви по план първите автомобили на Toyota с новите батерии трябва да са достъпни през 2019г.    Вижте най-добрите електрически автомобили, които могат да се купят днес
ЕС
ЕС ще стимулират европейските производители в създаването на по-добри батерии
ЕС ще стимулират европейските производители в създаването на по-добри батерии
Представителите на ЕС стартират интересна инициатива, която има за цел да събере на работна среща популярни компании, които работят в автомобилната и химическата индустрия, както и в сферата на инженерните науки. Идеята е да се обсъдят различни стратегии, които да позволят на европейските брандове да се конкурират по-успешно с азиатските и американските производители. На срещата, която ще се проведе в Брюксел са поканени специалисти от BASF, Renault, Daimler, Тоtal, Continental AG и Siemens, коментира Reuters.   Лично заместник-председателя на Европейската комисия (ЕК), Марош Шефчович изрази увереност, че финансиране от ЕС може да допринесе за създаването на консорциум в сферата на батериите за автомобили. За целта се предвижда изграждането на много съоръжения, които да се грижат за производството и рециклирането на подобни продукти на територията на Европа. Mного по-малки производители на батерии също изразиха желание да присъстват на срещата с другите водещи брандове в индустрията.   Вицепрезидентът на Umicore, Егберт Локс сподели, че Европа се нуждае "от Airbus в сферата на батериите". Един от основните акценти в дискусиите ще е преминаването към нулеви емисии на вредни газове в атмосферата от големите производители на автомобили. От Volskwagen изразиха увереност, че срещата ще е ползотворна, но уточниха, че сега е правилното време за провеждането на подобна инициатива. Предстои да видим до какви решения ще се стигне по време на срещата.   Вижте батерии за еднократна употреба срещу презареждащи се батерии - кои да изберем за джаджите си
iPhone 8
Защо iPhone 8 и iPhone 8 Plus имат батерии с по-малък капацитет от iPhone 7
Защо iPhone 8 и iPhone 8 Plus имат батерии с по-малък капацитет от iPhone 7
Милионите фенове на Apple очакват с нетърпение да стартират продажбите на iPhone 8 и iPhone 8 Plus, които ще са по-евтини от iPhone X. Oфициалната им премиера на пазара ще е факт още до края на месеца. Двата смартфона предлагат редица подобрения, но прави впечатление, че батериите им са с по-малък капацитет, в сравнение с iPhone 7 и iPhone 7 Plus. Въпреки това от Аpple потвърдиха, че устройствата ще предложат същото време за работа с едно зареждане, както своите предшественици.    Конкретните показват, че iPhone 8 има батерия със заряд от 1821mAh, докато при неговия предшественик тази стойност достига до 1960mAh. В същото време iPhone 8 Plus е със 2675mAh батерия, за разлика от 2900mAh при iPhone 7 Plus, предаде PhoneArena. Всичко това повдига закономерния въпрос защо двата нови смартфона имат по-малки батерии от предшествениците си и какво означава това за самите потребители. Oсновен мотив за това решение на Apple е новия A11 Bionic процесор.   Въпросният чип се нуждае от по-малко енергия и така компенсира капацитета на батерия. Желанието на Аpple да намалят размерите на устройствата също е фактор в този случай. Компанията се е погрижила и за допълнителни софтуерни оптимизации в iOS 11, които редуцират консумацията на енергия. В крайна сметка това означава, че дори да имат по-малък капацитет на батерията двата смартфона ще предложат същото и дори повече време за работа с едно зареждане.   Вижте какви са разликите между iPhone X, iPhone 8 и iPhone 8 Plus
смартфони
Заслужава ли си инвестицията във външна батерия Power Bank за смартфона
Заслужава ли си инвестицията във външна батерия Power Bank за смартфона
Смартфоните представляват джобни компютри, които имат все по-мощен хардуер и могат да извършват повече неща. Колкото по-функционални са мобилните устройства, толкова по-бързо те изразходват капацитета на батерията. Ако ви се налага да пътувате трябва да се погрижите да заредите смартфона или да си купите допълнителен аксесоар, за да сте сигурни, че няма да ви изостави, когато най-много се нуждаете от него. В момента на пазара ще откриете разнообразие от външни батерии Power Bank за най-популярните смартфони.   Това е едно от най-лесните решения на проблема, като повечето от тези аксесоари позволяват да заредите устройството си от 0 до 100% за сравнително кратко време. Големият въпрос в случая е заслужава ли си всеки от нас да отдели допълнителни средства, за да си купи Power Bank? Отговора не едностранен, тъй като зависи изцяло от навиците на конкретния човек, предаде AnroidPit. Най-добрият вариант е да обърнете внимание на начина, по който използвате смартфона и да прецените имате ли нужда от подобен продукт.   Често ли ви пада батерията? Има ли около вас електрически контакт? В кои часове на деня е най-вероятно да имате подобен проблем? В случай, че ви се налага често да пътувате извън града, където няма електричество и често обхват вероятно е добра идея да си вземете Power Bank. В същото време, ако сте постоянно в близост до публични места, където лесно можете да заредите смартфона вероятно е по-добре да си спестите подобна инвестиция. Задайте си няколко подобни въпроса за личните ви навици и това ще ви даде отговор трябва ли ви наистина външна батерия.   Вижте шест твърдения за зареждането на смартфоните, на които не трябва да вярвате 
Samsung Galaxy Note 8
Защо батерията на Samsung Galaxy Note 8 има по-малък капацитет от Galaxy Note 7
Защо батерията на Samsung Galaxy Note 8 има по-малък капацитет от Galaxy Note 7
Samsung вече представиха новия Galaxy Note 8, който привлича внимание с впечатляващия 6.3-инчов дисплей, мощния процесор и двойната задна 12-мегапикселова камера. Новият смартфон притежава всички характеристики да се превърне в хит на пазара и да стане по-популярен от своя предшественик. Прави впечатление, че Galaxy Note 8 има 3300mAh батерия, която има по-малък капацитет от 3500mAh. Лично шефът на мобилната дивизия на Samsung, Донгжин Кох обясни причините за този избор.   Едва ли е изненадващо, че компанията се е постарал да направи всичко възможно да не се повтори ситуацията с дефектните батерии на Samsung Galaxy Note 7, които доведоха до изтеглянето на устройството от пазара. Шефът на мобилния бизнес на Samsung сподели пред Korea Herald по-малките размери на батерията са провокирани изцяло от мерки за безопасност, предаде PhoneArena. Не бива да забравяме, че смартфона работи с 10-нанометровтите Snapdragon 835 или Exynos 8895 процесори.   Благодарение на тях Samsung Galaxy Note 8 изразходва с 30% по-малко енергия, спрямо своя предшественик. Това означава, че въпреки по-малките размери потребителите могат да очакват същото време за работа с едно зареждане както при Galaxy Note 7. Потребителите разполагат с възможността да коригират начина, по който работи батерията на базата на своите навици и да извлекат максимална ефективност. От Samsung твърдят, че дори след две години употреба батерията ще запази 95% от първоначалния си капацитет.   Вижте най-интересните характеристики на Samsung Galaxy Note 8
батерии
 Учени създадоха гъвкава батерия, използваща солена вода
Учени създадоха гъвкава батерия, използваща солена вода
Гъвкавите батерии, или по-скоро липсата им, са една от основните пречки пред създаването на истински гъвкави устройства. Сегашните технологии не позволяват това, но учени от Китай са създали гъвкава батерия, която е доста по-безопасна, съобщава Engadget.   Сегашните батерии използват токсични електролити, които може да са опасни дори при допир. Те не са приложими в гъвкава батерия. За това учените са използвали доста по-безопасната солена вода в комеинация с натриев сулфат и смес, която се използва за отглеждане на колонии от клетки. Общата смес на гъвкавата батерия също...
батерии
Може ли човешкото тяло да служи като батерия за мобилните ни устройства
Може ли човешкото тяло да служи като батерия за мобилните ни устройства
С всяка изминала година, нашите електронни устройства стават все по-малки и по-бързи, но тенденцията не може да продължи, докато не решим една голяма пречка: батериите. Може би не осъзнавате факта, че едно устройство е точно толкова добро, колкото е неговия захранващ източник, а търсенето на по-голяма мощност и по-бърза работа може да доведе до опасни ситуации като експлозиите на Samsung Galaxy 7, например. Учени от цял свят търсят решение на този така важен проблем и вече има някакъв напредък. Така например, учени са създали самозахранващи се устройства, които генерират електроенергия от източници като движението и топлината на тялото без нужда от вътрешна батерия.   И макар, че ще мине известно време преди да се разделим напълно с нашите зарядни устройства, от The Verge са решили да ни предоставят информация за това как човешкото тяло може да бъде батерия за мобилните ни устройства.   Защо самозахранващи се устройства? За повечето от нас самозахранващите батерии никога няма да успеят да осигурят нужната енергия за нашите телефони и това е така. Ключовото им приложение обаче, което повечето учени имат предвид е за медицинските устройства, особено за имплантируемите медицински устройства като пейсмейкърите. Ако едно имплантируемо медицинско устройство разчита на батерия, замяната на батерията изисква операция, така че ако този вид медицински устройства имат самозахранващи се батерии ще е огромно предимство и наистина може да запази живота на хората.   Това би могло да помогне и при мозъчните имплантанти, като тези, които компанията на Елон Мъск, Neuralink се надява да създаде. Понастоящем батериите на повечето мозъчни импланти издържат по-малко от пет години.   Зареждане на устройства от телесната топлина Има много начини, по които могат да работят самозахранващите се устройства. Едната е пиезоелектричната енергия, която се генерира, когато натискате някои материали. Друг метод е „събирането на движения“ или така наречената кинетична енергия, създавана при движение. Тези начини обаче не са практични, кой иска да има устройство, което работи само при определени условия, например когато сте в движение. Така че, за много учени все още търсят най-добрият източник и според някои това е енергията от телесната топлина или термоелектрически генератори.   Такива термоелектрически генератори са създадени от учени от университета в Северна Каролина. Те работят чрез улавяне на температурната разлика между кожата на носещия ги и въздуха наоколо. Очевидното предимство на топлината на тялото е, че не е нужно да правите нищо, за да генерирате енергия, но има и недостатък и той е че може да се събере много малко енергия.   За съжаление, тези термоелектрически генератори генерират енергия само в микровата и никога няма да успеете да захраните телефона си или което и да е друго устройство. Разбира се възможно е да се направят ефективни генератори, които събират много енергия, но те ще бъдат големи и не добре изглеждащи и никой няма да иска да ги носи.   Електроника с ниска мощност От друга страна, много инженери се опитват да направят електронни устройства, които работят с много малко енергия. Освен това един от големите проблеми е, че батериите се изхабяват. Ако поставите батерията на рафта и не я използвате, тя ще загуби част от енергията, която е съхранила.   Държавният университет в Северна Каролина е домакин на изследователски консорциум - Center for Advanced Self-Powered Systems of Integrated Sensors and Technologies (ASSIST) - посветен на създаването на медицинска електроника с ниска мощност, без батерии.   Тази изследователска група е финансирана от Националната научна фондация и вече е създала прототип на устройство за проследяване на здравето. То може да следи индикатори като влажност, температура и дори органични съединения във въздуха, както и сърдечната честота, движението и дихателната честота на пациента.   Освобождаване на електрическа енергия чрез триене Електричеството може да се генерира и чрез триене: помислете за статичното електричество, което се генерира, когато разтривате две парчета плат. Това се нарича трибоелектричен ефект. Екип учени са използвали едновременно движението и трибоелектричния ефект, за да създадат еластично, самозахранващо се устройство за носене.   С натискане върху ръката, то може да генерира няколко вата мощност на квадратен метър, достатъчни, за да се включат временно някои малки светлини.   Трибоелектричният ефект е универсален, което означава, че всеки два материала може технически да създадат този ефект, но някои полимери могат да го направят по-добре от други. Ето защо изборът на материали е важен, но има повече възможности, отколкото при други методи и може да генерира повече енергия, отколкото топлината на тялото, например.   Вижте какво ще представляват бъдещите батерии
смартфони
Нова батерия за мобилни устройства ще може да се зарежда за милисекунди
Нова батерия за мобилни устройства ще може да се зарежда за милисекунди
Смартфоните се превърнаха в движеща сила на модерното общество и ни осигурят непрестанен достъп до социалните мрежи и любимите мобилни приложения. Благодарение на тях можем да комуникираме, да се забавляваме с игри и клипове, но също и да пазаруваме. Колкото по-активно използваме смартфоните толкова повече се изразходва батерията им, което налага по-често да ги зареждаме. Учени от Drexel University разработват изцяло нова батерия от наноматериали, която има едно огромно предимство, предаде DigitalTrends.     Тестовете им показват, че прототипа може да се захрани на пълен капацитет за части от секундата. За да постигнат този ефект учените използват специален материал с двуизмерна структура, който се казва MXene и е изградена от хидрогел и оксиден метал. Батериите, които го използват са достатъчно проводими, но също така могат да придвижват много по-бързо йоните. За разлика от сегашните технологии MXene създава множество пътеки за движението им, което ускорява времето за зареждане.   Новият материал има потенциала да съкрати този процес до милисекунди, което е доста впечатляващо постижение. Използването на MXene има потенциала да доведе до много по-добри и сигурни батерии за смартфони, лаптопи и дори електрически автомобили. Производството на електроди от подобен материал все още крие редица предизвикателства, но учените се надяват с течение на времето да се справят с тях. Това означава, че за в бъдеще ще можем да заредим устройствата си за секунди, а не за часове.   Вижте какво трябва да знаем за безжичното зареждане на смартфоните
Huawei Mate 10
Huawei Mate 10 ще има мощна 4000mAh батерия
Huawei Mate 10 ще има мощна 4000mAh батерия
Huawei Mate 10 е смартфон, който ще бъде показан за първи път на 16 октомври. Дългоочакваното устройство ще предложи впечатляващ хардуер и се очаква да работи под управлението на Android 8.0 Oreo. Елегантният дизайн и високата производителност няма да са единствените предимства на модела. Оказва се, че Huawei Mate 10 ще може да издържа дълго време с едно зареждане, благодарение на мощната батерия с капацитет от 4000mAh, информира Pocket-Lint.    Един от основните слогани, с коитo Huawei ще промотират своето устройство е "Тhat Feeling When Your Battery Lasts All Day On A Single Charge". Идеята е новия смартфон да може да извършва много тежки изчислителни задачи и въпреки това безпроблемно да издържи поне 24 часа преди да се наложи зареждане. Huawei подготвят премиерата на няколко конфигурации на модела, сред които Mate 10 Pro и Mate Lite. Всяка една от тях ще е проектирана да отговори на различни нужди на потребителите.   Тук е момента да споменем, че не знаем коя от версиите ще има 4000mAh батерия или дали това ще е стандартна характеристика за всички модели. Huawei Mate 10 ще е интересно устройство, което ще изостри значително конкуренцията в оставащите месеци до края на годината. Официалната премиера ще е на 16 октомври в Мюнхен и тогава ще научим кога ще стартират продажбите в Европа на новия смартфон.   Вижте как Huawei Mate 10 ще може да се използва като настолен компютър
Samsung
Новите батерии за електромобили на Samsung осигуряват пробег от над 600 км.
Новите батерии за електромобили на Samsung осигуряват пробег от над 600 км.
Samsung проявяват голям интерес към автомобилната индустрия и по-конкретно към колите с електрически двигатели. Подразделението за батерии на корейския производител Samsung SDI сега представи официално новия си "Multifunctional Battery Pack" на изложението Frankfurt Motor Show 2017. Всъщност под това име се крие иновативно решение, което има за цел да увеличи значително максималния пробег на EV автомобилите. Новата електрическа батерия се състои от различен брой модули, които могат лесно да се подменят , съобщава Futurism.     Според компанията, ако потребителите използват между 10 и 12 модула могат да очакват автомобила да измине около 300 километра с едно зареждане. В случай, че искат по-голям пробег при 20 модула "Multifunctional Battery Pack" ще си гарантират между 600-700 километра, което е доста добро постижение за този сегмент. Идеята е водещите производители сами да избират колко точно модула да използват в своите автомобили, а и потребителитe да могат да ги увеличават сами, когато е необходимо.     Компании като NIssan, GM и Tesla също разработват електрически батерии от ново поколение, но техните продукти не предлагат толкова голям пробег с едно зареждане. Tesla Model S например може да измине 416 километра, а Chevy Volt не повече от 383 км. Дългоочакваният Tesla Model 3 се ще  увеличи тази стойност до 354-498 км. с едно зареждане. Samsung SDI вече произвеждат новите си батерии и вероятно скоро ще видим как се справят в реални ситуации на пътя.   Вижте кои са най-добрите електрически автомобили, които могат да се купят днес 
батерии
Водни електролити ще направят бъдещите батерии за смартфони по-безопасни
Водни електролити ще направят бъдещите батерии за смартфони по-безопасни
Литиево-йонните батерии без съмнение са най-опасния компонент в мобилните устройства, тъй като могат да прегреят или дори да се запалят. Подобни проблеми дори доведоха до изтеглянето на Samsung Galaxy Note 7 на пазара. Въпреки опитите на учените все още не е открито ефективно решение, което да направи батериите напълно безопасни. Екип от международни специалисти вече разработват прототип на електролит, който вместо лесно запалими химикали използва водни молекули, съобщава Engadget.    Припомняме ви, че електролитите са онзи компонент от батериите, който създава и освобождава електричество при преминаване на иконите между самите електроди. Идеята на учените е да променят тяхната природа с водни молекули и добавянето на защитен слой с висока концентрация на сол, която не само предпазва, но и позволява батерията да съхрани повече енергия. Досегашните тестове показват, че новия прототип на електролит е достатъчно сигурен и може да управлява напрежение от 4V.   Учените трябва да отстранят един голям проблем пред този метод, за да видим първите смартфони с такива батерии на пазара. Водните електролити могат да издържат не повече от 70 цикъла на зареждане, което е значително по-ниска стойност от възможностите на сегашните батерии. Все пак преодоляването на проблемите свързани с безопасността и напрежението са добър и оптимистичен старт в разработването на тази иновативна технология. Предстои да видим как ще се развива този проект.   Вижте кои са смартфоните с най-издръжливи батерии на българския пазар
iPhone
Новите смартфони iPhone X ще изострят конкуренцията сред производителите на батерии
Новите смартфони iPhone X ще изострят конкуренцията сред производителите на батерии
Премиерата на дългоочакваното ново поколение на iPhone ще предизвика ожесточена битка между водещите производители на батерии. Всяка една компания би искала да получи поръчки от Apple за смартфоните, които се очаква да регистрират солидни продажби на пазара. Това може да предизвика недостиг на компоненти за другите големи производители като например Samsung. Само преди броени дни Murata Manufacturing официално обяви, че са финализирали придобиването на дивизията за батерии на Sony и разкриха, че ще си партнират с "голям американски клиент", предаде TheWallStreetJournal.    Компонентите на Murata Manufacturing се използва от доста смартфони на пазара и служат за безопасно управление на потока енергия в батериите. В последният годишен доклад на Apple цели 24 фабрики на японската компания бяха определени като доставчици за iPhone. Murata ще инвестират над $450 млн. в следващите няколко години, за да подобрят операциите на своята дивизия за батерии. Анализаторите смятат, че голяма част от тази сума ще бъде осигурена именно от Apple, за да си осигурят необходимите компоненти за своите смартфони.    Японската компания, обаче е изправена пред сериозна конкуренция на производители като Amperex Technology, която е дъщерно дружество на TDK Corp., както и на LG Chem. Досегашните смартфони на Apple използват продукти и на трите изброени имена и вероятно ще заложат на сходна стратегия с iPhone 8 и iPhone X. Все пак това не означава, че компаниите няма да се конкурират, за да получат по-голям брой от поръчките за устройствата, което може да се отрази на доставките за другите производители.   Вижте какви са разликите между iPhone X, iPhone 8 и iPhone 8 Plus
смартфони
Смартфоните с батерии от цинков оксид ще имат пет пъти повече капацитет
Смартфоните с батерии от цинков оксид ще имат пет пъти повече капацитет
Литиево-йонните батерии са най-широко разпространената технология в индустрията и се използват масово от смартфони, лаптопи, компютри и други смарт джаджи. В момента се експериментира с много алтернативни методи, които да подобрят възможностите на този ключов компонент от мобилните устройства. Екип от учени на University of Sydney и Nanyang Technological University направиха интересно откритие, което е свързано с батерии, които използват цинков оксид, информира TechRadar.   Използването на този материал има най-голям да замести литиево-йонните батерии, тъй като имат няколко ключови предимства. На първо място те са по-евтини за производство, но също така са безопасни. Успоредно с това батериите, които са произведени от цинков оксид могат да гарантират до пет пъти по-голям капацитет. В този случай те се зареждат при окисляването на цинка при неговия пряк допир с въздуха, като единствения им проблем е, че не се зареждат достатъчно добре, както сегашните батерии в устройствата ни.   Учените са създали съвсем нов производствен процес, който води до създаването на много по-евтини катализатори, които също така са и по-безопасни от тези използвани сега в батериите. Лабораторните експерименти показват, че с него може да се увеличи капацитета за съхранение на енергия с до пет пъти. Навлизането на подобна технология би могла да революционизира индустрията особено в сегмента на смартфоните. Ще е необходимо още време преди батериите с цинков оксид да станат реалност.   Вижте кои са смартфоните с най-издръжливи батерии на българския пазар
лаптопи
Цената на литиевите батерии за лаптопи щe продължи да се увеличава
Цената на литиевите батерии за лаптопи щe продължи да се увеличава
Вече ви информирахме, че учени разработват три пъти по-издръжливи литиево-йонни батерии. Пазарните наблюдатели очакват огромното търсене на производители на смартфони и електрически автомобили да продължи да оскъпява лаптопите. Цената на батериите с литиеви компоненти се увеличава от няколко месеца, като тази тенденция ще се запази и през септември. Първоначалните прогнози са, че ръста ще е от порядъка на 10-20%. От своя страна това ще доведе до недостиг на компоненти.   Анализатори на Digitimes твърдят, че при литиево-полимерните батерии е отчетено увеличение с 20%. Тази стойност ще расте и през септември. Някои от най-големите производители в индустрията вече се оплакаха от недостатъчно бройки на своите батерии. Произвеждането на необходимото количество се забави, тъй като литиевите батерии за лаптопи използват специфични материали, които се набавят трудно.    Китайското правителство вече от месеци се опитва да редуцира цените на редки материали като кобалт, но се очаква мерките им да започнат да имат ефект най-рано през октомври. Идентична е ситуацията с литий, който от началото на годината е поскъпнал с над 60%. Търсенето към него е изключително голямо, тъй като се използва и от електрическите автомобили. Предстои да видим как тези процеси ще се отразят на цената на лаптопите на пазара в следващите месеци.   Вижте каква е разликата между литиево-йонните (Li-ion) и твърдотелните батерии (SSB)
литиево-йонни батерии
Учени разработват три пъти по-издръжливи литиево-йонни батерии
Учени разработват три пъти по-издръжливи литиево-йонни батерии
Литиево-йонните батерии се използват масово не само в мобилните устройства, но и в много други индустрии. Едно от основните им предимства е по-високата енергийния капацитет, но това не спира учените да разработват много по-добри и усъвършенствани технологии. Новият проект на специалисти от Rice University цели да се създаде батерия, която може да съхранява три пъти повече енергия, в сравнение със сегашните литиево-йонни технологии, предаде NewAtlas. За да постигнат този ефект учените използва дендрити.     Всъщност под това име се крият микроскопични литиeви влакна, които се образуват върху анодите по време на самия процес на зареждане. Много компании експериментират с подобни компоненти, но твърде често те могат да предизвикат запалване на джаджите. Именно това засега възпира навлизането им в реални устройства на пазара. Aко Rice University успеят с този проект това може да промени изцяло представата ни за живота на батерията в смартфоните и другите електронни джаджи, които използваме всеки ден.     За да открият как да се справят с най-големият проблем на дендритите учените открвиат как да спрат разширяването им, като поставят специално покритие от графен върху тях. Поне засега батериите създадени по този начин могат да съхраняват не само до три пъти повече енергия, но и да запазват над 80% от първончалния си капацитет, дори след 500 цикъла на зареждане. Предстои да видим  как ще продължи да се развива тази интересна технология.   Вижте как нова технология може да превърне всяка повърхност в работеща батерия
LG
LG ще произвеждат батериите за iPhone 9
LG ще произвеждат батериите за iPhone 9
Вече ви информирахме, че LG Innotek ще произвежда гъвкави дънни платки за iPhone 9. Изглежда, че партньорството между двете компании ще обхване и батериите, тъй като LG ще получат поръчките за производство и на този компонент. Още по-интересното е, че Apple ще разчитат изцяло на корейския гигант в създаването на батериите за iPhone 9 и няма да ангажират за тази цел друга компания. Според данните в корейските медии LG вече са инвестирали огромни средствa в нови производствени съоръжения.   LG Chem е дивизията, която ще отговаря за създаването на батериите за следващия смартфон от висок клас на Apple. Очаква се те да имат L-oбразна форма и да предложат по-голям капацитет спрямо сегашните модели, както и юбилейния iPhone 8, предаде TechnoBuffalo. Софтуерни оптимизации на Apple ще позволят на устройството да работи още повече време с едно зареждане. Изборът на L-oбразни батерии не е случаен, тъй като цялото пространство във вътрешността на iPhone 9 е заето от различни хардуерни компоненти.   Използването на подобен форм фактор ще позволи батерията да заобиколи останалите части и да заеме максималното възможно пространство. Ангажирането на LG е сигурна гаранция, че корейския производител ще спечели сериозни приходи от популярността на iPhone 9. Все още е твърде рано да коментираме конкретни детайли за капацитета на батерията на смартфона, както и колко време ще издържа с едно зареждане, тъй като още не е представен дори iPhone 8.     Вижте как Apple поръча 180 млн. ОLED дисплея на Samsung, предназначени за iPhone 9