Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
1190 резултата за автомобил
Formula 1
Болидите във Formula 1 ще иамт нов дизайн заради сигурността
Болидите във Formula 1 ще иамт нов дизайн заради сигурността
Болидите във Формула 1 ще претърпят интересна промяна в дизайна, който е провокирана от съображения за сигурност. Ferrari вече получиха разрешение да тестват съвсем различен кокпит по време на предстоящото Birtish Grand Prix. Идеята им вече бе одобрена от FIA и представлява интересно прозрачно покритие в горната част на корпуса. Италианският производител твърди, че добавянето на този компонент ще гарантира още по-ефективно безопасността на пилотите, предаде DigitalTrends.   Oсновната роля на прозрачното покритие е да предпазва от хвърчащи отломки, като в същото време осигурява максимална видимост на състезателното трасе. В голяма степен този компонент е проектиран да работи като "щит" и поне първоначалните му версии са изработени от поликарбонатно стъкло. Ferrari се надяват с подобен дизайн да предотвратят максимално възможността в кокпита да попаднат външни отломки. Подобни инциденти вече предизвикаха доста проблеми в последните години.   Предстои да видим как феновете и другите отбори във Формула 1 ще възприемат идеята за добавянето на този компонент в болидите. Тук е момента да отбележим, че такива промени в дизайна вече набират все повече привърженици и сред други автомобилни състезания като например IndyCar, които ги въвеждат официално през 2018г. В крайна сметка всяко едно решение, което предпазва пилотите е добра дошла, както за отборите, така и за феновете.   Вижте как технологиите от Formula 1 могат да допринесат за спасяването на човешки животи
любопитно
Франция забранява двигателите с вътрешно горене от 2040г.
Франция забранява двигателите с вътрешно горене от 2040г.
Франция ще въведе забрана за продажбата на превозни средства с бензинови и дизелови двигатели. Тя ще влезе в сила от 2040 г., съобщава DigitalTrends. По този показател Франция дори изостава спрямо други европейски държави. Норвегия и Холандия планират да въведат забраната още през 2025 г. Германия и Индия са избрали 2030 г. за влизане в сила на забраната.   Франция обаче продължава да води с други ограничения. Миналата година Париж забрани на автомобилите произведени преди 1997 г. да се движат в града. Изключение се направи за ретро класиките, които са по-стари от 30...
Android
Най-добрите Android приложения за автомобили
Най-добрите Android приложения за автомобили
Много хора прекарват голяма част от времето си в автомобила. Това е причината, Google, Apple и производителите на автомобили да се опитват да използват технологиите там с пълна сила.   Екосистемата все още не е толкова добра колкото ни се иска, но и сега има някои забавни неща, които може да правите в колата си. Ето кои са най-добрите Android приложения за автомобили  според Android Authority.   1. Android Auto Android Auto е сред най-добрите приложения за автомобили. То е на Google и ви дава бърз достъп до Google Maps, Spotify, приложения за съобщения и др. Приложението е безплатно.   2. Car Maintenance by myCARFAX Car Maintenance by myCARFAX е приложение за управление на автомобили. Това означава, че можете да наблюдавате куп неща. Можете да видите цялата си поддръжка и ремонти от приложението. Освен това, приложението ви сигнализира, когато е време за допълнителна поддръжка или дори да подновите регистрацията си. Приложението е безплатно.   3. Drivvo Drivvo е едно от най-мощните приложения за автомобили. С него можете да следите всичко –време за ремонт, поддръжка, разходи, изминати разстояния и др. Безплатната версия включва повечето от функциите. Но за $ 6 получавате архивиране в облака, синхронизиране на данни, експортиране на данни и никакви реклами.   4. GasBuddy GasBuddy ви помага да пестите пари, като следи цените на горивата във вашия район. След това може да изберете бензиностанцията с най-ниските цени. Приложението е безплатно.   5. SpotAngels SpotAngels е едно от на-новите приложения за автомобили и е с голям потенциал. Това приложение може да ви помогне да откриете колата си, ако не я откривате. Приложението е безплатно.   6. Torque Pro Torque Pro е подходящо приложение за тези, които обичат сами да ремонтират колата си. Той се сдвоява с различни OBD 2 устройства чрез Bluetooth и може да следи за различни статистически данни от колата ви. Включва GPS скоростомер, аларми и предупреждения, CO2 емисии и др. Има безплатна версия, която можете да опитате първо. Pro версията, която има цена $ 5 обаче получава по-чести актуализации.    7. YouTube В YouTube може да намерите информация за всичко – от това как да сменяте маслото до това как да ремонтирате спирачките. Приложението има безплатна версия и платена с цена $10.   Вижте 10 технологии, които е добре да имат бъдещите автомобили
самоуправляващи автомобили
Самоуправляващите автомобили ще могат да вземат решения на пътя като хората
Самоуправляващите автомобили ще могат да вземат решения на пътя като хората
Безопасността е най-големият проблем на самоуправляващите автомобили, което е основната причина да се бави навлизането им на пазара. Водещите производители не искат да бързат и да представят първите си модели чак когато са напълно сигурни в техните възможности. Колкото повече публични тестове се извършват с тях, толкова по-сериозен става въпроса за безопасността на пътниците и другите участници на движението. Софтуерът в автономните коли може да е добър в предвиждане на различни ситуации, но не е в състояние да преценява обстановката, както човек.   Учените отдавна търсят начин как да отстранят проблема и да накарат самоуправляващите автомобили да "мислят" дори и в най-критичните ситуации. Те са на път да открият как да създадат виртуална версия на човешкия морал на компютър, за да им позволят да вземат етични решения, както всички нас, предаде Mirror. Идеята е навигираните от софтуер автомобили да преценяват и за стотни от секундата да вземат решения на "живот или смърт". Учените вече тестват ефективно решение.   Техниката им се казва "Immersive Virtual Reality" и стана част от експеримент, в който доброволци са поставяни в различни ситуации на пътя, за да се прецени как се справят с тях. Резултатите им се анализират от специален алгоритъм, който поставя индивидуална оценка на важността на околните обекти, като хора, животни, пътни знаци, неодушевени предмети и др. Екип от невролози работят, за да използват тази информация в създаването на софтуер, който да накара автомобилите да се справят с морални дилеми.   Вижте как самоуправляващите се автомобили ще променят пазара на автомобили
самоуправляващи автомобили
Видео разкрива какво е да сте в купето на състезателен самоуправляващ се автомобил
Видео разкрива какво е да сте в купето на състезателен самоуправляващ се автомобил
Изпитвали ли сте желанието да се возите в самоуправляващ автомобил, за да видите какво е усещането? А какво ще кажете за една още по-екстремна идея да сте в кокпита на състезателен модел, докато се движи автономно на писта? В момента това е възможно поне във виртуална форма благодарение на създателите на концептуалния прототип DevBot, който се очаква да стане част от Roborace. Toва е нова надпревара за безпилотни автомобили, които се състезават на трасетата от календара на Formula E.     Целта на Roborace е не толкова да се поставят рекорди за скорост, а да се демонстрират възможностите на роботи и изкуствен интелект в подобни спортни събития. Създателите от DevBot качиха видео от тестове на автомобила на писта в Берлин, което ни показва какво е да сме във вътрешността на машината, докато се движи само по трасето. Определено е доста странно и дори стряскащо да наблюдавате как волана и педалите се движат без намеса на шофьор.      Oт видеото се вижда, че DevBоt се движи доста бързо, а за сигурността се грижат пет лидарни емитера, два радара, 18 ултразвукови сензора, шест камери и още два оптични сензора. Уникалното возило има четири електрически двигателя с обща мощност от около 400 конски сили. Според данните финалната версия на DevBot ще може да развива над 320 км./ч. Предстои да видим дали Roborace ще предизвикат интереса на феновете на високите скорости.    Вижте колко близо сме до появата на самоуправляващи автомобили
сигурност
Вирусът WannaCry блокира компютрите в завод на Honda
Вирусът WannaCry блокира компютрите в завод на Honda
Вирусът WannaCry, който атакува стотици хиляди компютри през май т.г., все още открива жертви. Honda обяви, че се е наложило да спре своя завод в Саяма до Токио заради наличието на WannaCry в компютърната му мрежа, съобщава Endgadget.   В завода се произвеждат няколко модела на Honda, включително Accord, Odyssey и Step Wagon. Средно от него излизат по около 1000 автомобила на ден. В неделя обаче инженерите са открили наличието на WannaCry в компютърната му мрежа. Това е наложило спиране на производството за около един ден. Във вторник работата е продължила...
любопитно
Нов самоуправляващ автомобил тръгва по европейските пътища тази година
Нов самоуправляващ автомобил тръгва по европейските пътища тази година
Сегментът на автономните автомобили има още един участник. Европейската компания Vedecom Tech обяви, че работи заедно с израелската Karamba Security за разработването на изцяло автономен автмобил и първите бройки от него ще тръгнат в Европа още тази година, съобщава Reuters.   Vedecom казва, че напълно автономните автомобили ще са готови за комерсиална употреба още в края на тази година. Те ще тръгнат в избрани райони, а през 2018 г. броят им ще се увеличи. Избрани са общини в Германия, Франция, Италия, Португалия и Холандия. Технологията е разработена от Vedecom, а...
електромобил
Видео Ревю на BMW i3 - 100% Електробил
Видео Ревю на BMW i3 - 100% Електробил
Малко хора знаят, но първият електромобил на BMW е създаден през далечната 1972г. Това е моделът 1602 Elektro-Antrieb който е създаден по повод Летните Олимпийски игри в Мюнхен. Той имал предно разположен електромотор и въпреки това бил със задно задвижване. Имал на разположение 43к.с., а максималната му скорост достигала 100км/ч.    Днес, 45 години  по-късно, това на екраните ви е наследникът на 1602, 100% електрическият BMW i3 с 94Ah батерия.     
360-градусови камери
Waylens Secure360 е смарт камера, която ще предпазва автомобилите ни от кражба
Waylens Secure360 е смарт камера, която ще предпазва автомобилите ни от кражба
Waylens е името на иновативен стартъп, който предизвика голям интерес сред потребителите с камерата Horizon. Инженерите и дизайнерите на компанията вече рабоят над нова версия на устройството, която се казва Secure360. Както името подсказва основният акцент в този случай е сигурността. Смарт камерата можe да се постави в предната част на автомобил и да записва в реално време 360-градусови снимки и видео клипове, предаде TheVerge.     За разлика от Horizon новият модел има по-широк ъгъл на видимост и също така може да следи автомобила ни, дори когато не сме в него. Secure360 e постоянно активна и работи по същия начин, както камерите за сигурност в домовете ни. Мобилно приложение позволява да стартирате в реално време стрийм на смартфона и да видите какво се случва с колата ви от разстояние. Secure360 може да използва вградения жироскоп или акселерометър.     Така камерата разбира дали някой се опитва да отключи автомобила и изпраща информацията до вас или ъплоудва информацияа в облачните сървъри на Waylens. Официалните продажби на Waylens Secure360 стартират през ноември. Цената на базовата версия с Wi-Fi ще $249. Предвидена е и по-скъпа конфигурация с поддръжка за 4G мрежи, която ще се продава за $349 в началото на 2018г.     Вижте десет технологии, които е добре да имат бъдещите автомобили
Spotify
Spotify тества режим за шофиране в приложението си за Android
Spotify тества режим за шофиране в приложението си за Android
Като източник на музика, приложението на Spotify се използва доста време от много хора. Някои от тях го използват дори и докато шофират, с което създават сериозен риск от инциденти. Затова Spotify работи по решение на проблема, съобщава GSMArena.   Компанията тества нов режим за шофиране, който скоро може да е част от нейното приложение за Android. Режимът вече е наличен сред произволна група потребители. Той може да се активира от екрана Now Playing.   Пускането на Driving Mode променя интерфейса на приложението. Бутоните за следваща и предишна песен...
Volvo
Всеки автомобил на Volvo ще има електрически двигател от 2019г.
Всеки автомобил на Volvo ще има електрически двигател от 2019г.
Шведският производител на автомобили планира да заложи на интересна промяна в стратегията си до няколко години. Volvo официално потвърдиха, че спират да произвеждат коли с бензинови двигатели, а вместо това смятат да се фокусират изцяло върху eлектрическите автомобили и хибридите. Това ще се случи до 2019г. Решението им е интересно, защото ще ги превърне в първата водеща компания, която предприема подобна стратегия в индустрията.   Основните мотиви на Volvo са, че класическите бензинови двигатели постепенно стават остаряла технология, а техните модерни алтернативи са много по-безвредни за околната среда. Желанието на Volvo да премине изцяло към електрическите автомобили е сигурна гаранция, че ще допринесат значително за иновациите в тази сфера в следващите години. Някои анализатори от няколко години твърдят, че края на двигателите с вътрешно горене е неизбежен.      Предимствата на електрическите и хибридните двигатели е сигурна гаранция, че рано или късно това ще се случи. Volvo изглежда искат максимално бързо да се подготвят за тази промяна. Компанията винаги е имала репутацията на производител, който създава най-сигурните автомобили и можем да сме сигурни, че това ще продължи и за в бъдеще. Вероятно е само въпрос на време и другите големи компании да преосмислят своите бизнес планове и да е присъединят към идеята на Volvo.   Вижте десет технологии, които е добре да имат бъдещите автомобили
автомобили
Ето как въгледордните нанотръби ще направят автомобилите по-безопасни
Ето как въгледордните нанотръби ще направят автомобилите по-безопасни
Учените постоянно намират нови приложения на въглеродните нанотръби, които тепърва ще революционизират различни индустрии. Първоначално те започнаха да се използват в различи покрития, но след това се оказа, че характеристиките им са много по-разнообразни. Екип от изследователи на Duke University сега произведоха уникален сензор, който може да следи в реално време повърхността на автомобилните гуми. По този начин той може да информира директно водачите при възникване на проблем.   Въпросният сензор се разполага във вътрешността на гумата и ролята му е да следи износването на протектора. Ако датчика усети, че покритието се изхабява твърде бързо ще информира водачите да сменят гумата си, предаде CNet. Самият сензор е произведен заедно с инженери на Fetch Automotive Design Group и са базирани на специална структура от метални въглеродни нанотръби. Това позволява да се създаде електрическо поле между два електрода.   Износването на протектора влияе на напрежението по специфичен начин, което кара сензора да се активира. Трябва да отбележим също, че малките размери му позволяват да следят износването с точност до милиметър. Учените твърдят, че подобни сензори могат да се произведат лесно от различни материали. Самият процес е лесен за прилагане и е изключително евтин, като цената може да достигне до $0.01 при евентуалното им масово производство.   Вижте как въглеродните нанотръби ще направят смартфоните 30 пъти по-бързи
Volvo
Volvo и NVIDIA ще разработват заедно софтуер с изкуствен интелект за автомобили
Volvo и NVIDIA ще разработват заедно софтуер с изкуствен интелект за автомобили
Водещите технологични компании продължават да инвестират в разработването на самоуправляващите автомобили. Това ще е следващата голяма иновация в тази сфера и е само въпрос на време да видим първите модели, които се движат автономно на пазара. Volvo и NVIDIA сега потвърдиха, че са сключили партньорство в сферата на самоуправляващите автомобили. Двете компании ще си сътрудничат и с много други брандове в създаването на усъвършенствана платформа с изкуствен интелект, която трябва да е готова до 2021г., предаде Engadget.     Volvo споделиха, че ще създадат съвместно дъщерно дружество с Autoliv, което ще се казва Zenunity. Основната цел ще е създаването на най-прецизния софтуер за автономни автомобили, който ще е базиран на Drive PX платформата на NVIDIA. Инженерите на Volvo се надяват, че ще успеят да ускорят разработването на софтуера и скоро ще започнат да го тестват публично в собствени автомобили. Крайният продукт ще се използва не само от Volvo, но Autoliv ще могат да го лицензират за други производители.     Tук е момента да отбележим, че Drive PX вече се използва от Tesla, но също от Toyota и Audi. Oт своя страна NVIDIA ще си партнират с германските доставчици на компоненти ZF и Hella в създаването на автономна кормилна система за управление, която използва камери и радарни сензори. Хардуерът ще бъде оптимизиран за работа със софтуера с изкуствен интелект на NVIDIA и ще предложат функции като автоматично спиране, асистент за паркиране и др. Проектът ще е отворен за всяка компания, която проявява интерес.   Вижте как самоуправляващите автомобили ще променят пазара на автомобили
Uber
Шефът на Uber напуска компанията заради вътрешни скандали
Шефът на Uber напуска компанията заради вътрешни скандали
Само преди няколко месеца ви информирахме, че президентът на Uber напусна компанията. Популярната услуга за превоз продължава да е изправена пред редица проблеми свързани с регулаторните органи в различните страни и е раздирана от вътрешни скандали. Въпреки напрегната обстановка шефът на Uber, Tравис Каланик успяваше да намери правилната стратегия, за да ръководи компанията. Той обаче продължава да усеща силен натиск от страна на инвеститорите.    Именно това е причината Травис Каланик да вземе решение да напусне Uber, за да задоволи желанието на най-големите акционери. Данните бяха потвърдени от NewYorkTimes. Инвеститорите дори са изпратили писмо до бившия шеф на Uber, в което определят оставката му като задължителна за бъдещия прогрес на компанията. Травис Каланик се е вслушал в техните молби и е преценил, че това ще е най-добрият вариант за развитието на Uber, информира Engadget.    Все пак той ще продължи да бъде част от борда на директорите. Вътрешните скандали от последните месеци принудиха Uber да уволнят над 20 служители, което се отрази негативно не само на имиджа, но и на стойността на акциите им. В момента пазарната капитализация на Uber е около $69 млрд. и инвеститорите изглежда нямат намерение да допускат повече грешки. Ще е интересно да видим кой ще бъде избран за нов главен изпълнителен директор на популярната услуга за превоз.   Вижте как Uber ще покажат летящите си автомобили през 2020г.
автомобили
Нов самовъзстановяващ се материал може да направи автомобилите по-здрави
Нов самовъзстановяващ се материал може да направи автомобилите по-здрави
Водещите производители постоянно експериментират с нови материали, които да направят автомобилите по-сигурни. Екип от изследователи на University of Reading създадоха уникална пластмаса, която може да се самовъзстановява от драскотини. Тестовете им показват, че дори при разрязване молекулите намират начин да се регенерират и се връщат към началната си форма. Иновативният материал функционира като "изкуствена кожа" и има потенциала да намери редица приложения в индустрията.    Учените смятат, че самовъзстановяващата пластмаса може да стане част не само от автомобилите, но също в мобилните устройства и медицината, предаде Mashable. Едно от приложенията на материала е в различни импланти, които се поставят в човешкото тяло и се регенерират, но също би могъл да се използва за покрития на смартфони и автомобили, които сами отстраняват драскотини. Архитектите също имат възможността да използват този материал в специални защитни слоеве във външната част на сградите.   Химическото съединение е гъвкаво и може да променя температурата си в процеса на регенериране. Учените дори вече проведоха тестове с материала и с човешки клетки и доказаха, че той е безвреден да се използва за медицински цели. Въпрос на време е да видим първите устройства и автомобили с този материал на пазара. Подобни съединения могат да ги направят много по-издръжливи. Най-голям интерес към него се очаква да проявят производителите на автомобили.   Вижте десет технологии, които е добре да имат бъдещите автомобили
Uber
Uber срещу Google - кой ще спечли в битката за самоуправляващите автомобили
Uber срещу Google - кой ще спечли в битката за самоуправляващите автомобили
Дори и най-големите, и най-мощни компании в света са зависими от концепцията. А компаниите Google, Apple, Intel, Uber, Tesla, Toyota, Ford, BMW, Volvo, Nissan, Lyft, Ford, General Motors, Baidu, Honda и много други, преследват една и съща мечта – първи да предложат на пазара самоуправляващ се автомобил.   Всички те изразходват милиарди долари за разработването на важни технологии, които ще им помогнат да постигнат целта си. А ако я постигнат разбира се, това ще им донесе перспективата за огромна възвращаемост на парите, които са изразходили за създаването на такъв автомобил.   Тази надпревара обаче води и до абсурдни ситуации като тази с инженера Антъни Левандовски. Той получил 120 милиона долара от Google, създал собствена компания - Otto, която само няколко месеца по-късно е купена от Uber, а сега е обвиняем и му е забранено от американския съд да работи върху технологията за самоуправляващи се автомобили.   Това показва колко важен е Левандовски и други като него инженери в надпреварата за представянето на първия самоуправляващ се автомобил. Но защо компаниите са готови да платят такива огромни суми на хора като Левандовски?   Отговорът е, че те търсят хора, които правят нововъведения в областта на машинното обучение, дълбокото обучение и дизайна на LIDAR, а тези хора не са много. Левандовски е смятан за един от първите в тази сфера, след като през 2004 година  създаде автономен мотоциклет, за да участва в състезание за превозни средства без шофьор, организирано от Пентагона.   Google и Uber вече влязоха в остър съдебен спор. През месец февруари, дъщерната компания на Alphabet, Waymo заведе дело срещу Uber и нейната фирма Otto с обвинението за крадена технология.   Според Waymo неин бивш служител е основал компанията Otto, която бързо беше купена от Uber, с крадена технология. Waymo твърди, че преди да напусне, Левандовски е копирал 14 000 секретни документа на външен твърд диск.   Сред тях е и собственият дизайн на системата LiDAR, която се използва от автономните автомобили, за да "виждат" заобикалящия ги терен и да преценяват кое е път, препятствие и т.н.   Google вече спечели малка победа. Съдията е забранил на Левандовски да работи по проекта за самоуправление на Uber, докато случаят не бъде решен. Делото е насочено към открит съд, което е лоша новина за Uber, тъй като това означава, че компанията ще трябва да разкрие тайни и да остави съдбата си в ръцете на жури.   Това може да принуди Uber да нулира по съществена част от операцията си за самоуправляващите се автомобили. Uber вече има самоуправляващи се автомобили, които се движат по улиците на Питсбърг и Аризона. Малко други компании са стигнали толкова далеч. Ако загубят в съда, това ще е сериозен неуспех за компанията, която е един от лидерите в тази област. Но това ще бъде печалба за всички останали, включително и Googlе.   Uber и Google винаги са били приятели. През 2013 година Google Ventures инвестира 258 милиона долара в Uber. Изпълнителният директор на Alphabet е в борда на Uber. Uber пък е важен потребител на Google Maps. А главният изпълнителен директор на Uber, Травис Каланик.   Той и съоснователят на Google, Сергей Брин някога са били приятели. Но подобни истории и конфликти има в цялата индустрия, а се знае, че във всяка война са важни съюзниците. Увеличаването на броя на партньорствата между технологичните и автомобилните компании, заедно с много инвестиции, създават голяма мрежа от връзки. Компаниите, които се стремят да бъдат сред първите на пазара с технологии за самоуправление, образуват съюзи по между си, с надеждата, че всички те ще могат да се възползват от това, което предстои.   Вижте какво трябва да знаем за самоуправляващите автомобили