Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
1142 резултата за автомобил
автомобили
Китайската компания Nio показа как ще изглежда конкурентът на Tesla Model X
Китайската компания Nio показа как ще изглежда конкурентът на Tesla Model X
Nio е името на китайски производител на автомобили, който има амбициозни планове как да се превърне в по-влиятелно име в индустрията. Компанията обръща специално внимание на SUV автомобилите и популярността си на местния пазар, но планира да продава колите си и в други страни. Nio показаха за първи път новия Nio ES8, който е създаден като директен конкурент на Tesla Model X. Няколко снимки разкриват как ще изглежда този SUV автомобил.      Според официалните данни Nio ES8 ще има батерия, която може да се сменя от потребителите. Все още не знаем колко ще е мощна, което важи и за останалите технически характеристики на новия SUV, информира BusinessInsider. Китайската компания сподели, че вече разполага с необходимите ресурси и си партнира с доставчици на компоненти в индустрията, за да ускорят навлизането на Nio ES8 на пазара. Припомняме ви, че големи акционери вече инвестираха $1 млрд. в този проект.      Пазарната капитализация на Nio е около $2.9 млрд. Nio ES8 не е единственият автомобил, над който работят инженерите на китайския производител. Nio ES8 е суперавтомобил с електрически двигател, който може да ускори от 0 до 100 км./ч. за 2.7 секунди. Планира се да се създадат само 10 бройки, които ще се продават на пазара за $1.48 млн. Стратегията им предвижда да стартират в глобален мащаб продажбите на самоуправляващ автомобил до 2020г.      Вижте как ще се промени дизайна на луксозните автомобили в следващите 100 години
автомобили
Лазерен скенер ще направи самоуправляващите автомобили по-евтини
Лазерен скенер ще направи самоуправляващите автомобили по-евтини
Самоуправляващите автомобили се нуждаят от множество камери и сензори, за да се движат автономно и без да предизвикват пътни инциденти. Необходимият за тази цел хардуер, обаче е един от най-големите разходи на производителите в създаването на подобни коли. Velodyne LIDAR са разработили нов лазерен скенер, който е много по-евтин от настоящите сензори и датчици на самоуправляващите автомобили. Джаджата е компактна и много лесно може да се използва и от други превозни средства.     LIDAR е съкращение от Light Detection and Ranging и е технология, която се използва масово от автономните автомобили. Благодарение на нея те могат да определят сами местоположението си спрямо другите обекти в 3D пространството, предаде SlashGear. За разлика от другите камери и радари системата на LIDAR може в реално време да създава интерактивна карта с впечатляваща прецизност на детайлите. Този ефект се постига с високоскоростен лазерен лъч.     Новият лазерен скенер се казва Velarray и е с размери от едва 125х50х55 милиметра, което позволява лесно да се интегрира както в купето, така и във външната част на автомобилите. Той се отличава със 120-градусов хоризонтален и 35-градусов вертикален зрителен ъгъл и има обхват от 200 метра. Според официалните данни скенера е в състояние да разпознае дори най-малките обекти на пътя. Aко всичко върви по план Velarray ще може да се използва от производителите до 2020г.   Вижте колко близо сме до появата на самоуправляващите автомобили
Sony
Нов сензор на Sony ще подобрява видимостта на самоуправлявщите автомобилите при липса на светлина
Нов сензор на Sony ще подобрява видимостта на самоуправлявщите автомобилите при липса на светлина
Sony са разработили уникален високочувствителен камера сензор, който е предназначен да подобри видимостта на самоуправляващите автомобили. Това е първият CMOS сензор от подобен тип и е в състояние да "вижда" дори лунната светлина. Името на сензора е IMX390CQV е и той поддържа 2.45-мегапикселова резолюция, което е достатъчно за целите му. Наличието на по-малко пиксели гарантира, че всеки от тях ще улавя повече светлина.    Официалните данни разкриват, че IMX390CQV е в състояние да работи на 0.1 лукса, което е стойност приблизително равно на лунната светлина. Големината на сензора е 1/2/7 инча, като той може сам да променя структурата си, което подобрява чувствителността му към околната светлина, предаде DigitalTrends. Sony твърдят, че новият им продукт предлага 1.5 пъти подобрение във видимостта при слабо осветление, в сравнение с другите конкурентни камери за автомобили.    Това е и първият сензор, който може да снима HDR видео и в същото време да намалява трептенето на LED светлината. Характеристики, позволяващи на камерата да вижда повече детайли при наличието на сенки и да подобри видимостта при движение в тунел. Sony уточниха, че IMX390CQV е подходящ да се разположи в предната част на автомобила и ще е достъпен за водещите производители от март 2018г. Благодарение на него могат да се подобрят възможностите на модерните системи за асистиране на водача.   Вижте десет технологии, които е добре да имат бъдещите автомобили
AeroMobil
AeroMobil ще продават летящите си автомобили на пазара до края на 2017г.
AeroMobil ще продават летящите си автомобили на пазара до края на 2017г.
Летящите автомобили не са нова концепция, но компанията AeroМobil е най-близо до превръщането ѝ в реалност. Всъщност под това име се крие стартъп от Словакия, който вече няколко години работи усилено над тази идея. За разлика от досегашните прототипи, новият модел на AeroMobil ще се продава на пазара. Неговата официална премиера ще е на 20 април по време на Top Marques Monaco изложението за суперавтомобили. Продажбите стартират до края на 2017г.     Уникалният модел на AeroMobil представлява напълно функциониращ автомобил, но може да се трансформира в самолет, който се задвижва от хибриден двигател, предаде Mashale. Конкретните спецификации ще бъдат обявени по време на премиерата. Предходните прототипи можеха да развиват скорост от 200 км./ч. и се нуждаят от около 200 метра пространство, за да кацнат безопасно на земята. След това компанията тества още един модел, който каца на едва 50 метра.     Със сигурност финалната версия ще предложи още по-добри показатели. Техническите характеристики на AeroMobil са също толкова важни, както и одобрението на регулаторните органи в различните страни. AeroMobil уточниха, че са обърнали специално внимание на този фактор и са спазили всички действащи нормативни уредби за автомобили и самолети. Много скоро ще разберем детайли за спецификациите и цената на най-иновативния летящ автомобил, който сме виждали досега.   Вижте как първите летящи автомобили ще са реалност през 2017г.
самоуправляващи автомобили
Koлко безопасни са самоуправляващите автомобили на Google Waymo
Koлко безопасни са самоуправляващите автомобили на Google Waymo
Google Waymo e компания, която бе създадена специално с идеята да превърне безопасните самоуправляващи автомобили в реалност. Името е вдъхновено от слогана "New way forward in mobility" (Нов начин на придвижване напред). Последните данни за прогреса на безпилотните коли на Waymo показват значително по-нисък процент за намеса на водача, в сравнение с конкурентните автомобили. Колите на на компанията са изминали над 1 милион километра по време на тестове през цялата 2016г.   Според информацията едва в 124 ситуации се е наложило водача да поеме контрол над управлението на автомобилите. Това означава, че те изискват неговата намеса на всеки 8525 километра, което е доста впечатляващо постижение, предаде TechRadar. Любопитен факт е, че това е със 75% по-ниска стойност, спрямо резултатите на компанията от предходната година. Данните са категорично доказателство за подобренията в софтуера на самоуправляващите автомобили и колко безопасни стават те за потребителите.     За сравнение BMW са отчели само един инцидент, в който водача поема контрол над машината, но са провели тестове на дистанция от едва 1000 километра. Nissan също експериментират сериозно с подобни модели и резултатите им показват изминаването на средно 235 километра преди да е необходим човешкия фактор за волана. По всичко личи, че Google вече имат предимство в един от най-атрактивните нови пазарни сегменти в индустрията.   Вижте колко близо сме до появата на самоуправляващите автомобили
автомобили
Компанията Voyage ще конкурира Uber в създаването на първите самоуправляващи таксита
Компанията Voyage ще конкурира Uber в създаването на първите самоуправляващи таксита
Udacity е името на компания, която едва ли ви е позната. Нейната дейност е свързана с разработването на онлайн платформи за обучение, но също така разполага и със собствен екип от инженери, разработващи самоуправляващи автомобили. Тестовете на Udacity са толкова успешни, че те решиха да отделят дивизията за безпилотни коли в самостоятелна компания, която се казва Voyage. Основната цел на новото дружество е да създаде най-добрите самоуправляващи таксита в света, което ще ги изправи в директна конкуренция с Uber.   Voyage ще бъде управлявана от Oливър Камерън, който досега бе вицепрезидент на Udacity и има богат опит в автомобилната индустрия. Най-интересното име в редиците на Udacity е Себастиан Трун, който е определян от мнозина като "бащата на самоуправляващите автомобили", главно заради впечатляващата работа, която свърши в Google, предаде BusinessInsider. Властите вече са дали разрешение на стартъпа да започне публични тестове с автономните си таксита по улиците на някои aмерикански градове, чиито имена остават в тайна.    Основната цел на Voyage е такситата им да са не само безопасни, но и да се превърнат в по-евтина алтернатива на сегашния транспорт в градовете. Първоначалните тестове демонстрират оптимистични резултати. Дали Voyage наистина ще успеят да станат първия производител на самоуправляващи таксита в света е нещо, което предстои да видим. При всички положения, обаче може да кажем, че те ще бъдат изправени пред много сериозна конкуренция в лицето на брандове като Uber и Google.   Вижте колко близо сме до появата на самоуправляващите автомобили 
автомобили
Най-нестандартните концепции на автомобили през 2017г.
Най-нестандартните концепции на автомобили през 2017г.
Тази година, на автомобилното изложение в Женева видяхме множество нови, щури концепции автомобили, от които свят да ти се завие.   Концептуалните модели позволяват на автопроизводителите да експериментират с нови проекти, без да се притесняват за продажбите, а често и за практичността. Това е начин компаниите да усетят пулса на бъдещето и да разберат, коя тяхна идея може да стане реалност и да се появи в бъдещите им модели коли.   Благодарение на Business Insider може да разгледаме някои от най-нестандартните концепции на автомобили за 2017г.   1. Toyota i-TRIL направи своя дебют тази година на изложението в Женева. Двуместният автомобил е чудесна алтернатива на мотоциклетите и обществения транспорт за тези, които търсят  по-малко превозно средство, което се управлява по-лесно и е по-маневрено. Концепцията разполага с Active Lean технологията на Toyota, която автоматично управлява колелата на превозното средство за по-добри и безопасни маневри.     2. Fiat Chrysler е изцяло електрически, полу-автоматизиран ван, разработен с помощта на Panasonic и е доста вероятно да бъде използван в услугите за споделени автомобили. Fiat Chrysler включва много сензори като радар, LiDAR, камери и сонари, някои от които са предоставени от Samsung Electronics и предлага Level 3 автономно управление.     3. Rinspeed  Oasis е една доста щура идея за концептуален автомобил. Това, което отличава колата от всички останали, е че зад волана има собствена градина – мини оранжерия. Отвътре колата има голям сензорен дисплей от Harman, който поддържа гласов и жестов контрол. Има системата за известяване, която прожектира различни съобщения на предното стъкло. Rinspeed Oasis е замислен да бъде използван като автомобил за споделено пътуване. Нейните производители казват, че клиентите могат да повикат колата през мобилното си устройство и да ѝ наредят къде да ги откара.     4. Honda NeuV беше представен през месец декември миналата година, но официално направи своя дебют на CES. От Honda заявяват, че NeuV разполага с технология за автономно шофиране ниво 4. NeuV използва изкуствен интелект, за да изучава поведението и начина на управлението ѝ и дори може да прави препоръки за музика и да дава съвети за ежедневни навици при шофиране.   5. Nissan показа своята концепция VMotion в Детройт, която също е зашеметяваща. Превозното средство се възползва от високотехнологичната системата ProPilot на Nissan, която позволява на колата да се управлява самостоятелно по магистралите със скорост до 62 mph.     6. Citroen също представи тази година свой концептуален модел, C-Aircross. При него двете странични огледала са заменени с камери, а покривът е панорамен. Колата е оборудвана с Human-Machine интерфейс. Шофьорът и пътникът до него са в състояние да контролират всички основни функции в автомобила чрез 12 инчов сензорен екран.     Вижте най-добрите електрически автомобили, които могат да се купят днес
автомобили
Какво трябва да знаем за самоуправляващите автомобили
Какво трябва да знаем за самоуправляващите автомобили
Няма как да не се вълнуваме от идеята за коли, които нямат нужда от човек, за да се движат из улиците. И все пак, има доста предизвикателства пред производителите на автомобили преди тази футуристична все още идея да стане реалност.   От Digital Trends споделят важна информация, която трябва да знаем за интелигентните автомобили.   Обещанията на компаниите По време на изложението Consumer Electronics Show, Volkswagen показа нова концептуална разработка от електрическото семейството на I.D. създадена на базата на Electric Drive платформата. Една от най-забележителните характеристики на VW I.D. беше волана. След натискане на логото на VW на волана, той може да се прибира в предното табло, а водачът може да си почине, поверявайки маневрирането на комбинация от скенери, ултразвукови сензори и камери. От Volkswagen обещават да видим на пазара „напълно автономен“ автомобил на базата на платформата Electric Drive до 2025 година и полу-автономен до 2020 година.   Какво е J3016 и защо трябва да ни интересува? Society of Automotive Engineers е международна група от над 128 000 автомобилни и космически инженери, от които зависят всички основни задачи, които са от огромно значение за развитието на автомобилната индустрия. SAE развива отворени стандарти, които всеки може да използва.   SAE вече е разработила няколко стандарти, които определят прогресивни нива на самоуправляващите се автомобили. Този набор от стандарти, се нарича „Taxonomy and Definitions for Terms Related to On-Road Motor Vehicle Automated Driving Systems” или накратко J3016.   Инженерите от SAE са поставили изисквания за специфични технически възможности за всяко ниво автономия, с които автомобилните производители ще трябва да се съобразяват, а това е нещо много добро за потребителите.     Ниво 0,1 и 2 SAE присъжда пет нива на автоматизация на движението. Ниво 0 е това, което повечето хора имат в колите си днес тоест липса на всякакви асистенции. Към ниво 1 спадат автомобили при които повечето функции все още се управляват от водача, но специфични функции (като адаптивният круиз контрол и други) може да се извършва автоматично от колата. Днес някои от тези функции ги има, но те все още се срещат сравнително рядко.   Второ ниво е малко по-автоматизирано и водачът може да се освободи от физическо управление на автомобила, но все още трябва да държи ръцете си на волана и краката на педала, тоест трябва винаги да е готов да поеме контрола над превозното средство.    Нива 3, 4 и 5 При ниво 3, водачите все още са необходими, но може да бъдат напълно изместени от автомобила при определен трафик или условия на околната среда. Това означава, че водачът все още е важен и трябва да е готов да се намеси, ако е необходимо. Не се налага обаче да   следи ситуацията по същия начин както е при предишните нива. Автомобилите от пилотните програми на Uber и Google спадат към това ниво.   При ниво 4 няма изискване водачът да е готов да се намеси в случай на опасност. Това означава, че колата трябва да е в състояние да се справи с всякакви ситуации – от дете изтичало пред колата до червена светлина на светофара. Но дори и при колите от ниво 4, все още има волан и  педали, но човешката намеса е вторична система.   Ниво 5 се отнася за напълно автономна система. Просто казано, това означава, че колата е възможно най-умна и най-бърза, а вие сте само пътник.   Какво може да очакваме от бъдещето Няма никакво съмнение, че автомобилите ще стават все по-автономни. Ако един автомобилен производител обещава трето или четвърто ниво кола до 2020 година, най-вероятно вече има разработени технологии, на които разчита.   И все пак, нужни са огромни скокове в тази посока, за да видим до три или пет години автомобил от ниво 5. И не на последно място, ще бъде нужно време на хората да свикнат с идеята че по магистралите и улиците ще се движат коли-роботи.   Вижте как самоуправляващите се автомобили ще променят пазара на автомобили
Renault
Renault R.S 2027 показва как ще се променят болидите във Формула 1 до 2027г.
Renault R.S 2027 показва как ще се променят болидите във Формула 1 до 2027г.
Водещите производители на автомобили и отборите от Формула 1 инвестират все по-сериозни средства в този популярен спорт. Технологиите, които се използват от болидите постепенно намират място не само в серийните автомобили, но и в ежедневието ни. Renault използваха Shanghai Auto Show изложението, за да разкрият своята концепция за еволюцията на Формула 1. Френският производител показа за първи път уникална концепция на болид с името Renault R.S. 2027.   Mоделът е разработен с идеята да ни покаже какви подобрения да очакваме в следващото десетилетие в сферата на дизайна и аеродинамиката на болидите във F1, предаде TheVerge. Renault R.S 2027 разполага с LED дисплей на волана, който показва в реално време всички необходими технически показатели и данни за поведението на колата на водачите. Безопасността е основен акцент в автомобила, което е причината за напълно затворения кокпит.      Бъдещите болиди ще поддържат и определени функции за автономно управление, но те ще се активират само при наличието на инцидент на трасето. Renault смятат, че най-доброто решение са хибридни системи от бензинови и електрически двигатели. По всичко личи, че в следващото десетилетие болидите в популярната надпревара ще станат още по-бързи, по-безопасни и по-екологични за околната среда.    Вижте как технологиите от Formula 1 могат да допринесат за спасяването на човешки животи
летящи автомобили
Летящите автомобили CityHawk с водородно гориво ще се продават през 2022г.
Летящите автомобили CityHawk с водородно гориво ще се продават през 2022г.
Летящите автомобили отдаване не са просто футуристична концепция. Различни компании видят в тези превозни средства бъдещето на публичния транспорт. Metro Skyway е дъщерно дружество на израелската компания Urban Aeronautics, което също работи усилено, за да превърне тази концепция в реалност. Проектът им предвижда създаването на четириместен летящ автомобил, който се задвижва от водородно гориво, информира DigitalTrends.   Ако всичко върви по план машините на Metro Skyway трябва да се движат и да превозват пътници в големите градове до 2022г. Летящият им автомобил засега носи името CityHawk и се отличава със специална задвижваща система, позволяваща да каца и излита във вертикална посока. Инженерите на Metro Skyway се надяват цената за производството на CityHawk да е осезаемо по-евтина от тази на конкурентните летящи автомобили. Използването на водородно гориво ще направи CityHawk и по-безопасни от обикновените автомобили.     Любопитен факт е, че инженерите на израелския производител работят над тази идея вече повече от десетилетие. Те вече започнаха публични тестове с безпилотен дрон с тегло от един тон, който се казва Cormorant. Возилото е предназначено да се използва в редиците на израелската армия. CityHawk ще може да лети в продължение на един час без да се налага зареждане, което ще го превърне в подходящо решение за натоварения градски трафик. Максималната скорост е 185 км./ч.    Вижте как първите летящи автомобили в света вече се продават на цена от $399 000
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz и Bosch ще разработват самоуправляващи таксита
Mercedes-Benz и Bosch ще разработват самоуправляващи таксита
Daimler, които притежават Mercedes-Benz официално потвърдиха, че ще си партнират с Bosch в разработването на самоуправляващи автомобили. Двете компании планират да създадат ново поколение таксита, които се движат автономно. Финансовите параметри на сделката между двата германски банда не са обявени публично. Bosch ще имат задачата да създадат софтуерните алгоритми, с които ще работят съвместните им автомобили.    Партньорството им е интересно, защото слага край на опитите на Mercedes-Benz сами да разработват автономни автомобили. В момента компанията разполага с два отделни екипа, в които участват над 500 инженера и тестват различни прототипи, съобщава Reuters. Колите, които не изискват намеса на водача по време на пътуване имат съвсем различна структура и са оборудвани с множество сензори, радари и камери, с които се ориентират в пътната обстановка.    Анализаторите предвиждат до 2025г. самоуправляващите автомобили да се превърнат в бизнес за $96 млрд. Десет години по-късно този сегмент ще генерира внушителните $290 млрд., според данните на Goldman Sachs. Желанието на Mercedes-Benz да се възползват максимално от тази тенденция не е случайно, но ще ги изправи в много сериозна конкуренция. Освен големите производители на автомобили много технологични компании като Google, Intel, NVIDIA и Qualcomm също проявяват огромен интерес към тази пазарна ниша.   Вижте защо самоуправляващите автомобили ще станат популярни както смартфоните 
любопитно
Знаете ли, че: Първата система за навигация е създадена 14 години преди GPS
Знаете ли, че: Първата система за навигация е създадена 14 години преди GPS
Системите за навигация са неизменна част от съвременните автомобили. Модерният свят и мобилните устройства ни позволяват по-лесно да се ориентираме дори в непознати градове, от когато и да било. Технологията GPS днес се възприема като абсолютна даденост от много потребители. Малко известен факт е, че първата система за навигация на автомобили е представена още през 1981г. и е разработена от Honda. Toва е интересен факт, защото GPS започва да се използва едва 14 години по-късно.   Системата се казва Еlectro Gyrocator  и е достъпна като допълнително оборудване за собствениците на Honda Accord и Vigor автомобилите, които са произведени през 1981г. Информацията се генерира от технология, която използва жироскоп и сензора, който изчислява пробега на километрите, предадe ieee.org. Meстонахождението на автомобила се показва като движеща се точка на дисплей с диагонал от 15 сантиметра на фона на прозрачна карта.   Водачите виждат маршрута на зелен екран, на който са обозначени позицията на автомобила и посоката, в която се движи. Honda са разработили и жироскоп с два електрически кабела, в които се движи поток от хелий. Инженерите на японския производител създават още операционна система и специален компютър, който да се възползва от първата навигационна система. Днес подобен софтуер може да звучи странно, но той е поставил основите на технология, която повечето от нас днес виждат като даденост.   Вижте най-добрите безплатни Android и iOS приложения за навигация
автомобили
Най-скъпите автомобили през 2017г.
Най-скъпите автомобили през 2017г.
Още е началото на месец април, а някои автомобилни производители, между които Mercedes и Lamborghini, вече показаха удивителни нови модели коли.   И въпреки, че до края на 2017 година има още много време, през което предстоят много автоизложения и премиери, благодарение на Business Insider са ясни най-скъпите автомобили  на 2017 година:   Lamborghini Huracán Performante  Lamborghini представи дългоочаквания Huracán Performante по време на Geneva Motor Show. Неговият  5.2-литров V10 двигател произвежда  640 конски сили. Автомобилът може да ускорява до 100 км/ч за 2.9 секунди. Цената му е $ 275 000.     Mercedes G650 Landaulet Mercedes е създателят на най-скъпият SUV в света: G650 Landaulet. Автомобилът, чийто цена е $ 666 400, беше показан през месец март. Колата е от луксозната серия Maybach, задните седалки имат масажна функция, освен другите екстри. G650 Landaulet е с V12 битурбо двигател със 630 конски сили.     Rolls-Royce Ghost Автомобилът на Rolls-Royce е уникален с това, че е покрит с истински диаманти. За повърхностния слой боя са ползвани диаманти на прах. Rolls-Royce Ghost беше представен на Geneva Motor Show, а цената му започва от $ 300 000. Не е включена цената на боята, която е наречена „Diamond Stardust“.     Ferrari 812 Superfast Ferrari 812 Superfast направи своя дебют по време на Geneva Motor Show през месец март. Автомобилът има 6-литров V12 двигател, който произвежда 780 к.с., може да достигне максимална скорост от 340 км/ч и ускорява до 100 км/ч за 2.9 секунди. Точната цена още не е обявена, но моделът ще замени Ferrari F12 Berlinetta, чиято цена започва $ 320 000.     McLaren 720S Новият McLaren 720S 4.0-литров битурбо V8 двигател със 710 конски сили. Автомобилът достига максимална скорост от 212 мили в час и ускорява до 100 км/ч за 2.8 секунди. Цената на McLaren 720S ще е около $ 290 000.     Porsche Panamera Sport Turismo Porsche Panamera Sport Turismo е с 550 конски сили мощност, има битурбо V6 двигател и ускорява до 100 км/ч за 3.4 секунди. Цената започва от $ 100 000.     Вижте най-нестандартните концепции на автомобили през 2017г.
любопитно
Ето как изглеждат самоуправляващите автобуси в Лондон
Ето как изглеждат самоуправляващите автобуси в Лондон
Само въпрос на време е самоуправляващите автомобили да променят изцяло начина, по който се придвижваме в големите градове. Много технологични компании работят над подобни концепции и според анализаторите още до края на десетилетието ще можем да използваме подобни безпилотни коли в ежедневието си. Софтуерът, с който те работят, обаче може още преди това да започне да се използва от други превозни средства. Първите тестове на автономни автобуси в Европа вече стартираха и ще продължат няколко седмици.    Очаква се те да се движат по улиците на Източен Лондон и да превозват любопитните пътници в английската столица до края на месеца, предаде BusinessInsider. Инициативата е дело на инженери от Greenwich Automated Transport Environment  (GATEway) изследователския проект на местни учени. Основната цел на проекта е да се провери как гражданите възприемат тази технология и дали лесно биха могли да свикнат с нея, предаде BusinessInsider.      Самото трасе, по което ще се движат е с разстояние от приблизително два километра и ще са необходими около 30 минути, за да бъде преминато от автономните автобуси. Ниската скорост не е случайна, тъй като така създателите им искат да гарантират, че машините няма да предизвикат инциденти с останалите участници в движението. Автобусите няма да имат волан и педали, а вместо това ще разчитат на камери и сензори, за да се ориентират в обстановката.   Вижте как технологиите ще променят начина, по който пътуваме
Toyota
Тoyota разкри визията си за дизайна на бъдещите градски автомобили
Тoyota разкри визията си за дизайна на бъдещите градски автомобили
През последната година SUV автомобилите се превърнаха в една от водещите тенденции в индустрията. Всички големи производители проявяват интерес към тях и вече разработват собствени модели, с които да се конкурират по-успешно в тази пазарна ниша. Toyota изглежда имат различно мнение за развитието на автомобилите и показаха за първи път концептуалния i-TRIL на изложението Geneva Motor Show 2017. Футурустичният прототип е двуместен и има впечатляващ дизайн.     Идеята на инженерите на Toyota е i-TRIL да се превърне в атрактивна алтернатива на малките градски коли. Именно това е причината новия автомобил да е толкова компактен. Интересно дизайнерско решение е вратите да се отварят вертикално, предаде BusinessInsider. Концептуалният автомобил се задвижва от електрически двигател и поддържа иновативната технология Active Lean за по-добра маневреност. Благодарение на нея i-TRIL може да се накланя на 10 градуса, като автоматично движи гумите нагоре и надолу, докато завива.     Самият автомобил няма педали и се управлява само с волан, като Toyota предвиждат той да поддържа и система за автономно движение. Японският производител е създал този модел като част от амбициозната си програма да разработи алтернативни и по-интелигентни форми за транспорт, които да са в употреба до 2030г. В заключение ще отбележим, че i-TRIL засега е само прототип, който да покаже бъдещия дизайн на Toyota и на този етап не е планирано да се произвежда масово.   Вижте как Toyota искат да станат най-екологичния производител на автомобили в индустрията
Microsoft
Microsoft ще лицензират своите технологии за автомобилите свързани с Интернет
Microsoft ще лицензират своите технологии за автомобилите свързани с Интернет
Мicrosoft обявиха, че стартират нова програма, която ще позволи на водещите производители на автомобили да лицензират интелектуалната собственост на компанията. Идеята е портфолиото от технологии на Microsoft да се използва от големите брандове и така да я превърне във влиятелен фактор в сферата на свързаните към интернет автомобили. Компанията има богат опит в разработването на софтуерни решения, които смята, че ще доведат до създаването на по-добри и безопасни коли.   Toyota е първото голямо име в автомобилната индустрия, което се съгласи да стане част от новата програма и лицензира технологиите на Microsoft, предаде mspoweruser. Oчаква се в следващите месеци към нея да се присъединят и другите големи производители. Патентите на компанията са свързани с ключови компоненти като операционни системи, гласово разпознаване, жестови команди, изкуствен интелект, управление на файлове и др. Основен акцент в технологиите на Microsoft е сигурността на потребителите.   Компанията е един от лидерите в разработването на мултитъч технологии и планира да интегрира гласовата услуга Cortana в бъдещите автомобили. Microsoft смятат, че Kinect също може да намери място в тях, като позволи на водачите с жестови команди да извършват различни дейности и да проправи път към навлизането на виртуална и добавена реалност. Информацията от сензорите на автомобилите ще се съхранява и синхронизира в облачните сървъри на Microsoft. Предстои да видим дали тази програма може да превърне в компанията в по-влиятелно име в автомобилната индустрия.   Вижте 10 технологии, които е добре да имат бъдещите автомобили