Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
1103 резултата за автомобил
автомобили
Първото състезание със самоуправляващи автомобили завърши с катастрофа
Първото състезание със самоуправляващи автомобили завърши с катастрофа
Автомобилните състезания се радват на голяма популярност сред любителите на високите скорости по цял свят. Roborace е име, което едва ли ви е познато, тъй като е първата по рода си надпревара, която се проведе в аржентинската столица Буенос Айрес. Уникалното на това състезание е, че всички болиди се движат автономно. В първото издание на Roborace се включиха само два самоуправляващи автомобилa, предаде ReadWriteWeb.    Организаторите, обаче трябваше да преглътнат факта, че състезанието завърши с неочакван инцидент. Само след няколко обиколки единият болид катастрофира и не успя да довърши надпреварата. Самият инцидент бе провокиран от изпускане на един от завоите, когато при скорост от 150 км./ч. автомобила се блъсна в предпазните огради. Скоростта е доста висока за подобни модели, тъй като самоуправляващите автомобили на Google и Tesla не развиват повече от 50 км.ч.   Все пак Roborace се оказа успешна надпревара, тъй като показа, че подобно състезание има бъдеще. Единственият автомобил на пистата успя да завърши без инциденти и дори разви максимална скорост от 186 км./ч. Организаторите се надяват повече екипи да проявят интерес към тяхната идея и през следващата година да превърнат Roborace в още по-вълнуващо събитие. Дали това ще се случи предстои да видим.   Вижте как се развиха самоуправлявващите автомобили през 2016г.
Formula E
Eто как ще изглеждат новоте болиди във Formula E през 2018г.
Eто как ще изглеждат новоте болиди във Formula E през 2018г.
Formula E е атрактивна надпревара, в която се състезават единствено електрически автомобили. В момента се провежда третото издание на шампионата, което включва 12 отделни кръга. Себастиен Буеми е настоящият шампион на Formula E, който спечели и първите две състезания от тазгодишния календар. Aнализаторите очакват той да защити титлата си и през 2017г. Предстоят интересни промени в болидите през следващия сезон.     Oт Spark Racing Technologies разкриха плановете си да намалят теглото им, но също така да удвоят максималния пробег с едно зареждане на батерията, предаде Engadget. Няколко скрийншота ни разкриват как ще изглежда дизайна на болидите, които ще участват в следващия сезон на Formula E. През първите четири сезона на надпреварата всички автомобили използваха шасито Spark Renault SRT01. От 2018г. влиза в сила значителна промяна и те ще са базирани на усъвършестваната версия SRTO5e.     Новото шаси ще сложи край на досадния проблем състезателите да сменят своите болиди на средата на трасето, защото нямат достатъчно капацитет да завършат надпреварата. Подобренията в аеродинамиката и намалението на теглото ще гарантират много по-дълъг пробег. По всичко личи, че 2018/2019 се очертава като най-интересният сезон за Formula E, като има възможността да се появят и нови отбори.     Вижте може ли Formula E да е бъдещето на автомобилните състезания
Google
Самоуправляващите автомобили на Google ще знаят къде се намираме във всеки един момент
Самоуправляващите автомобили на Google ще знаят къде се намираме във всеки един момент
Самоуправляващите автомобили несъмнено са едни от най-интересните проекти, над които работят инженерите на Google. Автономните коли на компанията вече са изминали милиони километри в серия от публични тестове и въпреки това не се бърза с представянето им на пазара, защото желанието на технологичния гигант е те да станат по-сигурни от класическите автомобили. Именно заради това инженерите на Google са разработили уникална система за превенция от сблъсъци на пътя, която е предназначена предимно да предпазва велосипедистите и пешеходците.   Новата технология е базирана около идеята за създаването на т.нар. "комфортна зона" между колите на компанията и другите участници в движението, предаде SiliconBeat. Концепцията предвижда материалите, от които те са изградени да се деформират и така да абсорбират отделената енергия при евентуален сблъсък. По този начин би се намалило въздействието върху останалите водачи, пешеходци и други, които биха могли да изскочат неочаквано на пътя.   Успоредно с товa Google планират да оборудват бъдещите си автономни автомобили с плъзгащи панели и специални компютърни системи, които анализирайки ситуацията на пътя да не допускат даден инцидент. Концепцията на компанията е с тази иновация да знаят във всеки момент къде се намират други участници в движението и така ефективно да предотвратяват евентуални инциденти. Teпърва ни очакват тестове, които да покажат колко ефективна е тази технология в реални условия.   Вижте как самоуправляващите автомобили ще генерират повече мобилни данни от хиляди хора взети заедно
Mercedes-Benz
Нова технология на Merdeces-Benz ще предпазва слуха ни при инцидент на пътя
Нова технология на Merdeces-Benz ще предпазва слуха ни при инцидент на пътя
Вградените сензори и камери, както и системите за асистиране на водача подобриха значително сигурността на автомобилите. Благодарение на технологиите новите коли могат да усещат и разбират какво се случва на пътното платно и да предвидят евентуален инцидент, за да ви предпазят. Инженерите на Mercedes-Benz извеждат работят над нов проект, който се казва Pink Noise. Идеята е в случаите, когато дадена катастрофа е неизбежна да се предпази слуха на шофьорите.    Тестовете за сигурност показват, че шума от катастрофа може да премине границата от 165 децибела, което от своя страна би причинило непоправими щети на слуха, предаде DigitalTrends. За да предотвратят това от Mercedes-Benz са създали система, която разпространява в купето т.нар. "розов шум", чиято сила не надхвърля 80 децибела. От компанията уточниха, че този честотен спектър е най-подходящото решение на проблемa и звучи като дифузен шум от трафика или разбиване на вълни.   Mercedes-Benz смятат да промотират новата система с "розов шум" като "Pre-Safe Sound". Германският производител твърди, че това е уникално предложение, което нито един конкурент в индустрията не предлага на клиентите си. Когато звука достигне до ухото на водачите задейства мускулите във вътрешността, което води до рефлекс, затварящ канала и тъпанчето. От Mercedes-Benz все още не са потвърдили кои ще са първите автомобили, които ще използват системата.   Вижте каква е концепцията на Mercedes-Benz за автобуса на бъдещето
Uber
Uber наеха инженер на NASA, за да правят собствени летящи автомобили
Uber наеха инженер на NASA, за да правят собствени летящи автомобили
Uber вече промениха представата ни за платения транспорт и се превърнаха в достъпна алтернатива на такситата в много градове по цял свят. Компанията няма намерение да спира дотук и има амбициозни планове за бъдещето си развитие. Uber сега наеха дългогодишен специалист на NASA, който разработваше за космическата агенция превозни средства, можещи да излитат и кацат във вертикална посока. Неговият опит се очаква да ускори разработването на летящи автомобили oт компанията.    Името на този инженер е Марк Мур и в продължение на седем години работи над различни концепции на подобни превозни средства. Данните на Bloomberg разкриват, че той вече се е запознал с проекта на Uber и е останал впечатлен от прогреса на компанията в разработването на летящ автомобил, което е причината за назначението му. Според данните Марк Мур ще стане директор на инженерния екип на Uber Elevate, която е дъщерна компания, разработваща изцяло нов вид превозни средства.   Неговото мнение е, че Uber има потенциала да представи най-добрия летящ автомобил в индустрията. Именно това мотивира решението му да се присъедини към този проект. В момента компанията провежда тестове с няколко прототипа, които се захранват от електрически двигатели и могат да летят автономно на разстояние до 160 километра. Uber дори планират да проведат собствена конференция, на която да поканят всички останали компании, работещи в тази сфера и така да ускорят навлизането на технологията на пазара.   Вижте самоуправляващите автомобили на Uber ще са Mercedes-Benz
видео ревю
Тест Драйв на BMW i8 Protonic Red Edition в България
Тест Драйв на BMW i8 Protonic Red Edition в България
Повечето хора смятат, че електромобилите са творение на 21в., но грешат. Истината е, че още през 19в. изобретатели като Томъс Паркър създават първите електромобили.   1895г. Томъс Паркър позира с електромобила си   Ако англичанинът мистър Паркър беше жив днес, щеше да е на 174 години и щеше да е изключително горд с това, че е поставил основите за създаването на чудовищният електрически суперкар който Digital.bg ще ви представи в това свое видео. BMW i8, но не обикновено BMW i8, ако изобщо тази кола може да бъде обикновена, а лимитираната му...
Uber
Самоуправляващите автомобили на Uber ще са Mercedes-Benz
Самоуправляващите автомобили на Uber ще са Mercedes-Benz
Uber сключиха стратегическо партньорство с германския концерн Daimler в сферата на самоуправляващите автомобили. Споразумението между тях предвижда Mercedes-Benz да доставят модели, които се движат автономно и ще бъдат използвани от популярната услуга на Uber. По този начин двете компании се надяват да станат по-влиятелно име в пазарна ниша, към която проявяват интерес много други водещи производители, сред които и Google.    Партньорството е особено важно за Uber, които не разполагат с необходимите ресурси да произвеждат собствени автомобили. В същото време сделката ще позволи на Mercedes-Benz да се убедят във възможностите на софтуера си за самоуправляващи автомобили, предаде TheVerge. Крайният резултат се очаква да донесе ползи за двете страни, както и за самите потребители, използващи услугите на Uber. Това сътрудничество няма да попречи на компанията да продължи да тества собствени автономни автомобили.   Все пак факта, че Mercedes-Benz ще доставят модели от ново поколение, които да превозват пътници в услугата на Uber може да я превърне в още по-атрактивен избор за потребителите. Тук е момента да отбележим, че компанията вече си партнира и с Volvo, но в този случай общите им автомобили използват софтуер, който е разработен от инженерите на Uber. Сделката с Mercedes-Benz e различна, тъй като германския производител самостоятелно разработва седаните, които ще се използват в популярната услуга на Uber.   Вижте как се развиха самоуправляващите автомобили през 2016г.
лукс
Mercedes-Maybach Brabus Emperor е супер бърза и луксозна лимузина за почти 3 милиона лева
Mercedes-Maybach Brabus Emperor е супер бърза и луксозна лимузина за почти 3 милиона лева
В него се наблюдават 24 вида естествена кожа в 24 различни цветови варианта, 78 вида дърво и общо 16 цвята на купето. Комбинацията им е въпрос на индивидуалните преспочутания на клиентите. Знаете колко популярен стана Apple iPhone във варианта си Rose Gold. ако обаче при смартфона това просто беше цвят в който е обработен алуминиевият му корпус, тук в колата има елементи от истинско 24-каратово розово злато. 
камери
Изобретиха супер прецизна камера за дронове, роботи и самоуправляващи автомобили
Изобретиха супер прецизна камера за дронове, роботи и самоуправляващи автомобили
Учени от Технологичния университет Нанянг в Сингапур са създали нов тип високоскоростна камера, която „вижда” в реално време. Това я прави подходяща за дронове, роботи и автономни автомобили, съобщава DigitalTrends.   Сензорите на сегашните камери също са достатъчно бързи, но самата обработка на снимките става по-бавно. Това отнема време преди компютърът и алгоритмите да могат да „видят” снимката и да я анализират. Учените са променили начина на работа на камерата, за да постигнат по-бързи резултати. Камерата записва промените, които се случват...
любопитно
Служителите на автомобилната дивизия напускат Google, заради високите заплати
Служителите на автомобилната дивизия напускат Google, заради високите заплати
Google отчетоха голям прогрес в разработването на своите самоуправляващи автомобили през последната година. Компанията продължава да инвестира и тества различни софтуерни решения, които да ги направят максимално безопасни за всички нас. Малко известен факт е, че компанията предлага много нетрадиционна система на плащане на хората, които работят в нейната дивизия за автомобили. Заплащането на инженерите е обвързано изцяло с резултатите, които този проект постига.   Данните разкриват, че Google е плащала толкова добре, че много от хората, работещи в тази дивизия са решили да напуснат работата си, предаде Bloomberg. Да, прочетохте правилно. Причината е, че те са толкова добре възнаградени, че не им се налага да се трудят. а могат да се отдадат на почивка. Някои от служителите на дивизията за самоуправляващи автомобили на компанията са решили да продължат на друго място кариерата си, но повечето от тях се отказват, тъй като са получили твърде много пари.    Toзи бизнес на Google вече оперира самостоятелно под името Waymo и вече предлага съвсем различна система за плащане, която е еднаква за всички служители, независимо дали са мениджъри или не. В определени случаи компанията е възнаграждавала служителите с няколко милиона долара, което е предизвикало едновременно изненада и удовлетворение. Предстои да видим дали Google може да се превърне в първата компания, която ще стартира продажбите на автономент автомобил на пазара.   Вижте как самоуправляващите автомобили ще генерират повече мобилни данни от хиляди хора взети заедно
любопитно
Първите летящи автомобили в света вече се продават на цена от $399 000
Първите летящи автомобили в света вече се продават на цена от $399 000
Далеч преди самоуправляващите се автомобили, летящите коли вече са готови. Холандската компания PAL-V обяви, че вече приема поръчки за своя летящ автомобил, съобщава SlashGear.     PAL-V работи по проекта си вече близо 10 години. Първият прототип е гото още през 2009 г. Компанията смята, че технологията й вече е достатъчно развита, за да може да се комерсиализира. Това ще стане с два модела – Liberty Sport и Liberty Pioneer. Основната разлика е главно в нивото на оборудване, като версията Pioneer ще е по-луксозна.  
биометрия
Как биометричните технологии ще направят автомобилите по-сигурни
Как биометричните технологии ще направят автомобилите по-сигурни
Биометричните технологии са интересна иновация, която вече променя начина, по който отключваме своите смартфони. По този начин те премахват напълно възможността да помните различни пароли, тъй като можете да сканирате пръстов отпечатък или ириса на очите. Популярността на тези методи за логин са причината всички водещи производители да използват подобни сензори в смартфоните си. Автомобилите са следващата пазарна ниша, в която биометричните технологии се очаква да намерят приложение, предаде VentureBeat.   Пазарните анализатори дори смятат, че колите имат потенциала да се възползват в много по-голяма степен от подобни методи, в сравнение със смартфоните. Така например сензори за пръстови отпечатъци могат да се използват за отключване на вратата, стартиране на автомобила или активиране на инфотейнмънт системата. Включването на скенери за ириса на очите пък може да е полезно в случаите, когато водачите нямат възможността да отделят ръцете си от волана. Биометричните технологии са подходящ начин потребителите да се идентифицират в различните услуги за споделен превоз.   Много платформи за мобилни плащания също вече предлагат възможността да удостоверяваме самоличността си с ириса на очите. Интеграцията на такива сензори в огледалата може да информира автомобила кога се сменят водачите и той да промени настройките спрямо навиците и желанията на новия шофьор. Навлизането на биометрични технологии в автомобилите има потенциала да ги направи по-сигурни, но и да ни позволи по-лесно да си взаимодействаме с тях.   Вижте защо биометричните технологии са бъдещето на паролите, които използваме в Интернет
Ferrari
Шефът на Ferrari разкри защо никога няма да създадат лускозен SUV
Шефът на Ferrari разкри защо никога няма да създадат лускозен SUV
Водещите производители проявяват все по-голям интерес към SUV автомобилите и това в момента е най-атрактивния сегмент в индустрията. През последната година видяхме много интересни SUV модели на компании като Jaguar, Maserati и Bentley. Прави впечатление отсъствието на Ferrari в тази пазарна ниша. Този фактор принуди много анализатори да спекулират с навлизането на италианския бранд в този сегмент. Плановете на компанията, обаче са коренно различни.    Шефът на Ferrari, Серджо Маркионе официално отхвърли възможността на този етап да видим SUV автомобил на италианския производител, предаде BusinessInsider. В своето изявление той сподели, че всеки е наясно, че ако компанията пусне на пазара подобен модел той ще се продава добре. Маркионе допълни, че не може да си представи Ferrari да предложат на клиентите си SUV, който не предлага динамиката на шофиране, характерна за спортните автомобили италианския производител.    Компанията ще продължи да се придържа към корените си и засега няма да рискува с премиерата на подобен автомобил. Шефът на Ferrari също така очаква продажбите да се увеличат до над 10 хил. броя през 2017г., в сравнение с досегашните 7 хил. автомобила от последните години. Изказването на Маркионе е много любопитно, тъй като всички водещи компании се надпреварват да представят SUV автомобили на пазара. Ferrari изглежда ще заложат на съвсем различна стратегия, за да гарантират максималното качеството на автомобилите си.    Вижте как Ferrari обмислят да се включат в състезанията от Formula E
автомобили
Специален софтуер ще направи хибридните автомобили по-икономични
Специален софтуер ще направи хибридните автомобили по-икономични
Електрическите автомобили постепенно се превръщат в следващата голяма тенденция в индустрията. Водещите производители продължават да търсят начини как да увеличат максималния им пробег с едно зареждане на батерията. В момента хибридите са подходящи само за кратки пътувания и това може да се определи като най-големия им проблем. Активирането на електрическия режим на шофиране трудно позволява да изминете повече от 200-300 километра преди да се наложи да захраните батерията.    Екип от изследователи на University of California работят над уникален алгоритъм, който може да увеличи максималният пробег на електрическите автомобили, предаде Engadget. Тяхната програма може да ги направи по-икономични като оптимизира работата на бензиновия и електрически двигател. Другото предимство на софтуера е, че се адаптира към специфичните условия на пътя и знае кога се намирате в задръстване или се движите с голяма скорост по магистрала.   Досегашните тестове показват, че алгоритъма може да намали потреблението на енергия и гориво с приблизително 30%. Учените работят над система, която да позволи на електрическите автомобили да споделят информация в реално време, което да подобри алгоритъма и да допринесе още повече за икономичността им. Тепърва предстоят разговори с водещите производители, за да може те да използват софтуера в бъдещите си автомобили.   Вижте кои са най-добрите електрически автомобили, които могат да се купят днес
смартфони
Mогат ли смартфоните да заменят инфотейнмънт системите в автомобилите
Mогат ли смартфоните да заменят инфотейнмънт системите в автомобилите
Инфотейнмънт системите позволяват да използваме много смарт функции, докато пътуваме в автомобилите си. В много ситуации, обаче е твърде трудно или сложно да работим с тях, което се превръща в най-големият им проблем. Проучване на анализатори от J.D. Power показва, че над 50% от потребителите никога не са използвали инфотейнмънт системата в своя автомобил в първите три месеца след като са го купили. Повечето хора предпочитат вместо тях да работят със смартфона, предаде BusinessInsider.    Основната причина е, че потребителите възприемат инфотейнмънт системите като иновация, която е трудна за използване. Водачите се чувстват много по-комфортно да работят с добре познати услуги за навигация като Google Maps, докато шофират. Въпреки усилията на водещите производители в автомобилната индустрия тази тенденция ще се запази и през настоящата година. Все пак хората са положително настроени към системите за асистиране и подпомагане на водача.    Проучването на J.D. Power е много интересно и показва, че въпреки иновациите повече от нас продължават да предпочитат мобилните си устройства за достъп до необходимата информация. Това означава, че на този етап смартфоните представляват заместител на инфотейнмънт системите в автомобилите. Дали ситуацията може да се промени е нещо, което тепърва ще видим.   Вижте как изкуствен интелект ще е водещ фактор в пазара на смартфони през 2017г.
транспорт
Първите самоуправляващи автобуси вече са факт в Париж
Първите самоуправляващи автобуси вече са факт в Париж
Въпрос на време е самоуправляващите автомобили да се превърнат в неизменна част от ежедневието ни. Броят на компаниите, които инвестират в разработването им се увеличава постоянно. В същото време все повече правителства възприемат положително идеята и разрешиха да се провеждат публични тестове с автономни превозни средства в градовете. Френската столица се превърна в поредния мегаполис, който се възползва от тази технология за транспорт, предаде DigitalTrends.   Властите в Париж продължават да търсят различни начини да се борят със смога и започнаха да използват електрически автобуси, които се движат автономно. В момента гражданите могат да се повозят на две такива машини, които свързват станциите Лион и Аустерлиц в центъра на френската столица. Двата модела се казват EZ10 и засега са ограничени единствено до разстояние от едва 1 километър. Публичните тестове с тях се очаква да продължат около три месеца.   Жителите могат да ги използват безплатно всеки ден, а до края на годината се очаква автономните автобуси да покрият и други маршрути в Париж. Машините са създадени от френската компания EasyMile и могат да придвижват до 12 души. Те са оборудвани с множество сензори, GPS навигация и дори лазери, като максималната скорост е лимитирана до 20 км./ч. от съображения за сигурност. Още една френска компания с името Navya се очаква скоро да започне да произвежда собствени автономни автобуси.   Вижте как се развиха самоуправляващите автомобили през 2016г.